Het milieu

Gestart door pwassink, 06-07-2007 17:29:14

Vorige topic - Volgende topic

pwassink

Hieraan :

Bron :  http://www.nos.nl/nos/artikelen/2007/07/art000001C7BFD2F3817B0D.html

06 Juli 2007
50 miljoen voor klimaat-denktank

Het kabinet steekt vijftig miljoen euro in een denktank die oplossingen moet bedenken voor de gevolgen van de klimaatverandering. Honderden mensen uit het bedrijfsleven, de ministeries en de wetenschap werken samen in de denktank.

Ze moeten snel met concrete maatregelen komen. Het idee erachter is dat er veel onzekerheid is over de gevolgen van de klimaatverandering en dat Nederland kwetsbaar is door de lage ligging.

Veel bedrijven willen geld stoppen in allerlei projecten, maar vaak weten ze niet wat een wijze investering is. Het kabinet vindt het daarom belangrijk om alle beschikbare kennis te bundelen.

###

Mag ik ook meedenken ? (tegen een gering deel van dat bedrag)   :eusa_think:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Gmid

Laat eerst maar eens bewezen worden dat de mensheid uberhaubt invloed heeft op verandering van het klimaat. Vroeguh is er een ijstijd gekomen en gegaan, zonder invloed van mensjes. Ook zijn er diverse kleinere warme en koude periodes geweest zonder invloed van mensjes. Waarom zou deze warmere periode nu ineens wel door invloed van mensjes in gang gezet zijn?

Laat ze dat eerst maar eens bewijzen dat mensen daadwerkelijk invloed hebben op gemiddelde temperatuur stijgingen. En dan niet 0,0000001 graad of iets dergelijks. Daar kan ik me nog iets bij voorstellen.

Uiteraard moet er wel nagedacht worden over gevolgen van klimaat verandering. Daar moeten wel maatregelen (waterplannen) tegen gemaakt worden. Maar klimaatverandering zelf tegengaan? Daar geloof ik echt niet in.
Volvo C30 '12

Taranis

@ Gmid: als je 'm al niet gezien hebt, kijk een keer 'The Great Global Warming Swindle'. Geweldig goeie film, waarin in een uur tijd dat hele verhaal dat de mens debet zou zijn aan de klimaatverandering (beargumenteerd) onder tafel wordt geveegd. De torrent staat op mininova.org.

Gmid

Heb ik niet gezien, en eigenlijk geen behoefte aan. Ieder logisch denkend mens kan inzien dat veranderingen van tienduizendsten achter de komma niet of nauwelijks invloed zullen hebben op een compleet klimaat.
Volvo C30 '12

Eugene

Nasa is al sinds 1970 temperaturen op Mars als op de aarde aan het registreren. De stijgingen zijn precies gelijk, dus de mens heeft weinig/geen invloed op de temperatuursteiging.

Allemaal gezeik en gezanik van die groene rakkers als je het mij vraagt  :eusa_snooty:

If it's not blown, it sucks...

Marc O.

Citaat van: Gmid op 06-07-2007 17:36:20
Heb ik niet gezien, en eigenlijk geen behoefte aan. Ieder logisch denkend mens kan inzien dat veranderingen van tienduizendsten achter de komma niet of nauwelijks invloed zullen hebben op een compleet klimaat.

Toch heeft de mensheid wél invloed, namelijk door ontbossing. Bomen zijn een van de belangrijkste "verwerkers" van CO2. Door op grote schaal bomen te kappen zorgen we ervoor dat de CO2 die de lucht in wordt geblazen (en waar de mensheid inderdaad een rol speelt die nauwelijks significant is) in mindere mate wordt omgezet in zuurstof.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Rayman

Vind het wel grappig om te zien dat men denkt:
"Als we er veel geld tegenaan gooien hebben we de oplossing"

Suckers

Eugene

If it's not blown, it sucks...

Gmid

Marc O.,

Dat is dus een van die drogredenen.  :eusa_liar:

Inderdaad het percentage CO2 in de lucht stijgt met minimaal enkele tienden tot maximaal 1 of 2 %. Maar uit onderzoek is gebleken dat die stijging NA de temp stijging kwam. Dat dus eerder de temp invloed had op de CO2 gehalte, dan andersom...
Volvo C30 '12

Marc O.

Citaat van: Gmid op 06-07-2007 17:45:31
Marc O.,

Dat is dus een van die drogredenen.  :eusa_liar:

Inderdaad het percentage CO2 in de lucht stijgt met minimaal enkele tienden tot maximaal 1 of 2 %. Maar uit onderzoek is gebleken dat die stijging NA de temp stijging kwam. Dat dus eerder de temp invloed had op de CO2 gehalte, dan andersom...

Dan zou best kunnen kloppen, heb me daar nl. niet in verdiept. Feit blijft dat we door ontbossing op grote schaal de natuur de mogelijkheid ontnemen om CO2 om te zetten.
...The Nile isn't just a river in Africa...

The Saint

Citaat van: Gmid op 06-07-2007 17:33:06
Laat eerst maar eens bewezen worden dat de mensheid uberhaubt invloed heeft op verandering van het klimaat. Vroeguh is er een ijstijd gekomen en gegaan, zonder invloed van mensjes. Ook zijn er diverse kleinere warme en koude periodes geweest zonder invloed van mensjes. Waarom zou deze warmere periode nu ineens wel door invloed van mensjes in gang gezet zijn?

Laat ze dat eerst maar eens bewijzen dat mensen daadwerkelijk invloed hebben op gemiddelde temperatuur stijgingen. En dan niet 0,0000001 graad of iets dergelijks. Daar kan ik me nog iets bij voorstellen.

Uiteraard moet er wel nagedacht worden over gevolgen van klimaat verandering. Daar moeten wel maatregelen (waterplannen) tegen gemaakt worden. Maar klimaatverandering zelf tegengaan? Daar geloof ik echt niet in.

Ik verbaas me hier echt over: Dit is nou echt PRECIES  zoals ik erover denk!!!
No shirt no shoes, no pinball

Gmid

Citaat van: Marc O. op 06-07-2007 17:47:34

Dan zou best kunnen kloppen, heb me daar nl. niet in verdiept. Feit blijft dat we door ontbossing op grote schaal de natuur de mogelijkheid ontnemen om CO2 om te zetten.

Klopt helemaal. Zal de samenstelling  van de lucht iets veranderen. Maar het klimaat niet.  ;D
Volvo C30 '12

Rayman

Denk wel dat we als mensheid onze eigen verantwoordelijkheid niet mogen ontzien. Vind het zo'n rotonderwerp: "Wat doe je er aan om klimaatverandering tegen te gaan?" Als ik naar mezelf kijk kom ik niet verder dan de 'stop' knop op de plee en om tv's niet op standby te laten staan...

Ben het wel met de (retorische) vraag van Geert eens: "In hoeverre heeft de mens invloed?"
Ik denk wel dat we een negatieve invloed hebben; de mate waarin is hetgeen waar veel discussie over bestaat. Denk wel dat mensen moet oppassen om zich op die manier 'schoon te praten' ;)

Desalniettemin: leefbaarheid van de planeet is iets wat ons allen aangaat...

Fuck...Ik rijd diesel...

:eusa_doh:

-D©©©L-

Nog even en de vikingen kunnen weer terug naar groenland (is nu te koud, was ooit net als hier)  ;D
We zijn gewoon aan het bijkomen van een afkoeling welke is veroorzaakt door een pre-historische clubje milieu fanaten.  :eusa_think:

The Saint

Even macro/simplistisch redenerend: Alles wat er op aarde is, komt van de aarde zelf. Alleen de vorm en samenstelling is veranderd.

Nogmaals naar Gmid: De ijstijden waren R zonder de mens, en we hadden ze ook niet tegen kunnen houden als we R wel waren...

Is het tegenhouden van een natuurlijke temperatuurstijging niet heel onnatuurlijk??
No shirt no shoes, no pinball