Chiptuning, een zoektocht naar kennis

Gestart door Gunnar, 07-07-2007 20:32:30

Vorige topic - Volgende topic

Enno

Citaat van: Volvo Felipe op 08-11-2007 22:46:57
Hehe,

Weet je wat, ga even langs ET, en deze zullen de juiste chip in uw wagen monteren.

groetjes en veel chip succes

Juiste chips is want anders dan programeren. Ik kan mijn sateliet receiver ook flashen met andere software....

Met de juiste apparatuur kan ik het ook.......als je er maar de tijd voor neemt kun je zelf allerlei dingen zelf customizen.......je moet er alleen zin & tijd voor hebben en voor willen maken.

M a r c

Ik doel op het verschil tussen het programmeren van een stand-alone en een origineel motormanagementsysteem. Met het programmeren van en stand-alone ecu hebben hier inderdaad wel enkele mensen ervaring (waaronder wij zelf met het installeren en afregelen van KMS-systemen). Door de over het algemeen duidelijke handleiding en de meegeleverde software is het programmeren hiervan tijdrovend maar niet echt moeilijk te begrijpen. Je geeft o.a. gewoon per x-toerental en gaspedaalpositie-afhankelijk de ontsteking en de inspuitduur in milliseconden in. Er zijn zelfs systemen die zelflerend zijn en zichzelf aanpassen tijdens het rijden. De duurder systemen hebben ook een widebandregeling en daarmee kun je het qua fuelling ook al bijna niet verkloten. Maar laten we het onderwerp maar even rusten want volgens mij zitten we hier met z'n allen langs elkaar heen te praten  :eusa_doh:  Iedereen schijnt erover mee te willen praten en een mening te hebben, of ze er nu wel of geen verstand van hebben.... We hebben het er wel een keer over tijdens een meeting ofzo met een lekker biertje of bakkie koffie erbij  ;D Praat ook makkelijker. Het is wel leuke materie in ieder geval  :)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

johan283

Ik vind het een mooie actie van Gunnar, maar voor mij telt alleen het eindresultaat. Dusik ga naar de gerenomeerde tuner.  ;D

Maar voor GUNNAR ga zo door...... :P

Eugene

Citaat van: M a r c op 09-11-2007 02:15:19
We hebben het er wel een keer over tijdens een meeting ofzo met een lekker biertje of bakkie koffie erbij  ;D

Of een burger :P

If it's not blown, it sucks...

Wout309t

Zoals ik al eerder heb gezegd: Ik vind het superinteressant wat Gunnar doet. En hij heeft zelf dondersgoed door dat hij niet nu opeens een 'chipgoeroe' zal worden... Daar komt veel meer bij kijken.

Voor de rest zeg ik: Ga zo door en deel je ontdekkingen!
2011 V70 2.0T R-Design MT

T o m

:D

Ik ben benieuwd wanneer het eerst blok wordt opgeblazen wanneer er net niet het juiste programma van dat forum wordt afgetrokken!

VolvoDeMio

:eusa_clap:

Zoals de titel al aangeeft: Een zoektocht naar kennis.

Ge-Wel-Dig!

Dank dat je dit wil delen.

Voor mij persoonlijk nóg leuker om te zien hoe iemand zonder pretenties maar met een prettig eigenwijze nieuwsgierige houding zich ergens in vastbijt.
Door dit soort gedrag weten we dat de aarde rond is!

Daar houd ik wel van.

En ja, er is altijd iemand te vinden die slimmer is of die meer weet, maar dat schijnt de meesten er niet van te weerhouden om tegen betaling werk te verrichten bij hun baas of voor hun opdrachtgevers.....

p.s. het is niet mijn bedoeling om mensen te beschadigen, maar ik heb dit draadje inéén ruk uitgelezen en ben helemaal blij, en wilde dit melden.

ticcie

Citeerik heb dit draadje inéén ruk uitgelezen en ben helemaal blij, en wilde dit melden.

Idem bij mij, superinteressant om te lezen! Niet dat ik het zelf ga doen, wel heel leuk om een beetje meer te weten hierover!
Volvo 245 TIC in restauratie
Audi A3 SB 2.0 TFSI ABT-getuned Quattro

v70tb

heb mijn V70 D5 uit 2005 onlangs laten tunen, de tuner heeft er een nieuwe chip in gesoldeerd en ik heb de orginale mee gekregen ook dit orginele programma op dvd om bij problemen terug te kunnen zetten.
Ik heb deze dvd in mijn labtop gedaan maar ik kan het bniet openen omdat het juiste programma er niet op staat, welk programma is dit en is het te van internet te halen?
De D5 gaat nu als de branweer alleen de automaat schakeld veel sneller terug als voorheen. de tuner zegt niets aan de automaat te hebben veranderd, wordt dit nog beter?