Koppeling Uitbouwen

Gestart door Jort, 03-07-2007 11:43:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jort

Beste Allemaal,

Ik ben even wezen zoeken onder dit topic, maar ik kan nergens een goede beschrijving vinden voor het uitbouwen van de automatische transmissie.

Heeft iemand of kan ik ergens een goede beschrijving vinden? Het liefst met veel plaatjes.  :eusa_dance:

Thanks.

Jort.

)()()sT

Volgens mij staat het wel in de vraagbaak... (tekst, geen plaatjes) ;)

Ik heb me alleen beziggehouden met de handbak eigenlijk  8)

Jort

Het zou fijn zijn als iemand het al heeft gedaan en een foto rapportage heeft gemaakt. Kan ik veel van leren.
Verder kan misschien iemand mij vertellen wat de dingen zijn waar ik echt heel voorzichtig moet zijn of misschien op moet letten.

Jort,

Ludo

wat wil je eigenlijk gaan doen Jort?.
en waarom?.

Jort

Ik wil mijn transmissie er onderuit halen, omdat ik 'm wil laten reviseren. (of deels)


-D©©©L-

#5
Citaat van: Jort op 03-07-2007 13:14:15
Ik wil mijn transmissie er onderuit halen, omdat ik 'm wil laten reviseren. (of deels)



In het kort... (uit het hoofd)

- olie uit de bak en oliekoeler tappen, slangen los
- PNP kabel los.
- stekkers aan de bak los
- wielen eraf
- fuseekogels los
- stabi linkjes los
- aandrijfassen eruit
- veerpoten uitklappen
- motor links ophangen, 2 cm optakelen.
- benzine damp dinges linksvoor verhuizen naar rechts (opknopen)
- stuurhuis los en opknopen bovenin, vergeet de koeler leidingen niet te lossen van het subframe.
- motor steunen en reactie armen aan de boven en onderzijde los, op de rechtse motorsteun na.
- subframe links losmaken, rechts laten hangen op de (geloste) bouten.
- 10 bouten van de koppelomvormer eruit via het gaatje aan de achterkant van het blok, krukas draaien met dop (44?) op de poelie aan de distributiekant
- blok + bak ca 30 cm laten zakken aan de linker kant, rechts kanie blijven staan op het subframe
- stuk of 8 (weet nie precies meer) bouten van de bak aan de motor losnemen, 2 bovenin laten zitten
- bak op een hulp steun zetten (die houd je niet met 2 man, ding is lomp en onhandig).
- laatste 2 bouten los.

ben vast nog wel wat vergeten.

Jort

OK, dat klinkt lastiger dan ik initieel dacht.

Jort

Wie heeft er zin om te helpen?

Eugene

Citaat van: Jort op 03-07-2007 13:49:03
OK, dat klinkt lastiger dan ik initieel dacht.

Jup, is echt een hele flinke klus. Ga er maar van uit dat je 10-12 uur bezig bent ermee.... (als het meezit tenminste)

If it's not blown, it sucks...

pwassink

Citaat van: Eugene op 03-07-2007 14:00:02
Citaat van: Jort op 03-07-2007 13:49:03
OK, dat klinkt lastiger dan ik initieel dacht.

Jup, is echt een hele flinke klus. Ga er maar van uit dat je 10-12 uur bezig bent ermee.... (als het meezit tenminste)

dat red je voor een eerste keer niet vrees ik ..  :eusa_snooty:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Eugene

Citaat van: pwassink op 03-07-2007 14:00:52
Citaat van: Eugene op 03-07-2007 14:00:02
Citaat van: Jort op 03-07-2007 13:49:03
OK, dat klinkt lastiger dan ik initieel dacht.

Jup, is echt een hele flinke klus. Ga er maar van uit dat je 10-12 uur bezig bent ermee.... (als het meezit tenminste)

dat red je voor een eerste keer niet vrees ik ..  :eusa_snooty:

Als het mee zit moet het in 12uur wel lukken, dus ga er idd maar van uit dat het langer duurt.

If it's not blown, it sucks...

Jort


Ludo

in de tijd dat een revisie bedrijf dit doet, kun je zelf niet voor gaan sukkelen.

pwassink

Citaat van: Ludo op 03-07-2007 14:31:45
in de tijd dat een revisie bedrijf dit doet, kun je zelf niet voor gaan sukkelen.


Of onze koppelings-goeroe ..

Gebruik de zoekfunctie eens ?
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Jort

ja, ik denk dat ik 'm dan maar gewoon tzt wegbreng.

het is natuurlijk wel een overwinning als je het zelf doet. dat is de andere kant van het verhaal.