niet meer starten na wisselen LMM

Gestart door Jacks70, 09-07-2008 19:44:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jacks70

Help,
Mijn S70 uit mrt 1997 2,5i 20v met 377000 km op de teller heeft een probleem. Omdat de auto af en toe wat inhield heb ik de gasklep en stationairregelaar schoongemaakt. Ook de LMM heb ik bekeken en daar oogde wat vuil op te zitten ondanks dat ik deze eerder met remreiniger schoon gespoten had.
Nu weer ingepoten en nu met een doekje geprobeerd schoon te maken.(ik hoor jullie al denken wat een sufffert) en terecht want bij het minste geringste dat ik er aan kwam brak het staafje af, stond al aardig scheef. Toch maar even geprobeerd maar de auto start niet meer, even een paar toeren en uit en verzuipt.
Een nieuwe LMM gehaald, origineel Bosch, maar hiermee doet hij het ook niet, bij starten even een paar toeren en uit. Accu een half uur las ontkoppelt (reset) maar het helpt niet.
Als ik de stekker los laat dan loopt de auto wel, merk ik ook niet echt veel verschil als met  LMM als ik rij (ik heb de nieuwe zo rijdend gehaald).
Wat nu, heeft iemand een idee hoe ik dit oplossen kan?

Jacks70

Hallo allen,

Vandaag terug geweest naar Estate Service. Daar een ander type LMM er in gezet en hij doet het weer. De andere type zou een van een turbo zijn, maar dat heb ik niet. Het verschil is dat er eerste die er in zat drie strookjes had, waar eea opgedampt? zat, nu zit er een in met een printplaatje waar een weerstand en een ander element zichtbaar is. Is dit idd kenmerkend voor een turbo type en klopt het ook dat deze duurder zijn? Deze gebruikte van een turbo koste mij even veel als een nieuwe non-turbo (200 Euro).
Maar het belangrijkste is dat de auto merkbaar beter, vlotter, rijdt als met de oude.

thuur

Citaat van: Jacks70 op 10-07-2008 10:30:02
Vandaag terug geweest naar Estate Service. Daar een ander type LMM er in gezet en hij doet het weer. De andere type zou een van een turbo zijn, maar dat heb ik niet. Het verschil is dat er eerste die er in zat drie strookjes had, waar eea opgedampt? zat, nu zit er een in met een printplaatje waar een weerstand en een ander element zichtbaar is. Is dit idd kenmerkend voor een turbo type en klopt het ook dat deze duurder zijn? Deze gebruikte van een turbo koste mij even veel als een nieuwe non-turbo (200 Euro).
Maar het belangrijkste is dat de auto merkbaar beter, vlotter, rijdt als met de oude.

De LMM's van de 20 kleppers vanaf 95 zijn hetzelfde. Turbo of non-turbo.


Gr ;)

Enno

MY 95 2.5-20V LH Jetronics LMM werkt niet op een MY 97 2.5-20V (Motronics).

Dus ik betwijfel of een 95/96-er LH Jetronic 3.2 LMM werkt op een 97-er.

thuur

LH3.2 heeft in 96 een nieuw model gekregen, de 1275749. Dat is dezelfde als wat in een 97-er Motronics zit. Ik heb wel eens een oudere in mijn turbo gehad, afgezien van de pasvorm werkt het gewoon.


Gr 8)

Jacks70

Enno en Thuur,

Als ik dit lees lijkt het erop dat de nieuwe gewoon had moeten werken.
Hij zat in een verzegeld doosje van Bosch, maar misschien was hij stuk?
Hoe weet ik, of kan ik zien dat de LMM van een turbo is ?