Rechthoekige stekkertjes in motorruimte met stofkapje erop. Waar zijn die voor?

Gestart door CharlieFox, 12-07-2007 19:10:06

Vorige topic - Volgende topic

CharlieFox

Ik zie er diverse onder de motorkap (o.a. aan het schutbord, zie foto). Die aan het schutbord zit alleen maar vast aan een beugeltje en leidt nergens heen. Dat hebben ze allemaal trouwens. Er zit vaak alleen maar een zwart rechthoekig kapje op die er zo af kan. Dan zie ik vaak 3 pinnen zitten. Ik heb geen idee waar die stekkertjes voor zijn. Iemand enig idee?

Ik merk trouwens dat in deze auto (kep-m-net) vrijwel alle stekkertjes gecorodeerd zijn, heel irritant. Wordt dus maar eens binnenkort alles nalopen, vijlen en inspuiten. Ik heb al storingen gehad (en opgelost door cleanen) van airco, ruitensproeierreservoirsensor (scrable!!!), indicatorledje voor LPG/benzine en wrs ook m'n achteruitrijschakelaartje (hoop tenminste dat dat het is). Zou ie ooit in het water gelegen hebben?  :(
Om een pas aangekochte auto te doorgronden moet je er eerst flink aan sleutelen ...

Robert Haven

Het ziet er in elk geval welk errug stoffig uit onder je motorkap.... tijd voor een poetslapje?

Emiel

Linker is voor een eventuele sirene.

Rechter foto, waarschijnlijk heb je geen koplampwissers?

@®-

Citaat van: Emiel op 12-07-2007 19:18:39
Linker is voor een eventuele sirene.

Rechter foto, waarschijnlijk heb je geen koplampwissers?
Die zit er toch naast?

CharlieFox

Nee, geen wissers (helaas). Maar dan zijn die dus ook simpel (?) in te bouwen als die stekkertjes daar voor zijn? Al met al, het zijn dus allemaal (ik zal eens tellen, maar schat een stuk of 10) accesoire stekkertjes?

En ja, ik weet het, motorruimte moet helemaal gecleand worden, auto zelf ook. Ik heb de auto net een maand, nog geen tijd (lees: zin) voor gehad. Ik las op dit forum over een goedje van de Action wat iemand over de motor kiepert. Schijnt heel goed te werken. Vanavond laat maar weer even de zoekfunctie gebruiken ...
Om een pas aangekochte auto te doorgronden moet je er eerst flink aan sleutelen ...

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

pwassink

Niet Action, maar Wibra ..  :eusa_naughty:

DASTY.. in de kleur geel ..

Doet wonderen ..

Gewoon opspuiten, tijdje laten intrekken, en met koud water en een gieter afspoelen,
dat een paar maal.. laten drogen, dan een beetje wd40 erover tegen oxideren.
En een beetje gekookte lijolie op de kunstofdelen om het af te maken ..

kost geen ruk, doet echt wonderen ..

Like this :

En ja, ik rijd ook veel op zandwegen en vliegvelden .. das geen excuus ..  ;D
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

@@850@@

Wow erg mooi gepoets!!!! Ga ook maar eens aan de gang!!! Mijn complimenten hoor, lijkt wel fabrieksnieuw!! gr  :eusa_dance:

Emiel