S70 GT3582 Project...+500 PK

Gestart door mitchelli, 12-07-2007 23:32:31

Vorige topic - Volgende topic

Jeroentjuh

Nou ik heb ook de 302 set, en ik vind het echt 3x nix als je met hoge snelheden (200+) moet remmen.....

JCviggen

Citaat van: Turbo-Geek op 23-05-2008 19:47:26
Laten we elkaar geen mietje noemen, wie rijd er tegenwoordig nog echt hoge snelheden ?
Hij is naar mijn weten wel vaker op de ring geweest (zeer zeker zelfs met de fabrieks remmen) en schijnbaar is het allemaal goed gegaan en heeft hij de auto nooit in de vangrail geparkeerd zoals dagelijks velen doen.

Als ik in de 850 zit rij ik héél vaak hoge snelheden  :eusa_whistle: In de C70 gedraag ik me eerder lui. (zoals de auto) maar dat doet niet terzake. 302mm remmen voldoen helemaal niet op de Ring, zeker geen geboorde schijven want die rij je binnen x rondjes kapot als je doortrapt. Ik kan nergens terugvinden dat Mitch ermee gereden heeft op de Ring, ik ben'm er iig nog nooit tegen gekomen, but I could be wrong  :D Hoop dat ie iig binnenkort ook een keertje de volvo's uit komt breiden daar.

De mensen die een BBK niet nodig vinden, hebben nog niet écht met een 850/x70 gereden waar er wél eentje op zit denk ik...
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

t5karel

Als je gewoon wat opritjes en een keertje op een lege snelweg gaat gassen heb je echt geen BBK nodig,maarrrrrr ...........als je gewoon fullspeed op een bocht aankomt knallen,of je wilt net iets later in de ankers  dan die gast die jou uit zit te dagen,dan gaat het wel erg scary worden zonder BBK :eusa_shifty:
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

Rayman

Citaat van: t5karel op 23-05-2008 21:50:40
Als je gewoon wat opritjes en een keertje op een lege snelweg gaat gassen heb je echt geen BBK nodig,maarrrrrr ...........als je gewoon fullspeed op een bocht aankomt knallen,of je wilt net iets later in de ankers  dan die gast die jou uit zit te dagen,dan gaat het wel erg scary worden zonder BBK :eusa_shifty:

Je gaat dus meer rijden op die BBK; je kunt er net wat meer mee, en laten we eerlijk zijn...De meeste BBK rijders doen dat dan ook (en zoeken dan ook meer die limiet op). Je hebt dan een BBK en wilt hem dan ook gebruiken. Als je dan gaat vergelijken met 302...Tsja...

Maar goed...Denk dat deze discussie zo oud is als de laatste ijstijd. Eens zullen we het op dit vlak toch niet allemaal met elkaar worden, en Mitch zal zelf wel uitvinden in hoeverre hij 't nodig heeft. Ik blijf erbij; 302 voor dagelijks is niks mis mee.

Laserblue

Citaat van: Rayman op 23-05-2008 23:35:35
Citaat van: t5karel op 23-05-2008 21:50:40

Je gaat dus meer rijden op die BBK; je kunt er net wat meer mee, en laten we eerlijk zijn...De meeste BBK rijders doen dat dan ook (en zoeken dan ook meer die limiet op). Je hebt dan een BBK en wilt hem dan ook gebruiken. Als je dan gaat vergelijken met 302...Tsja...

Maar goed...Denk dat deze discussie zo oud is als de laatste ijstijd. Eens zullen we het op dit vlak toch niet allemaal met elkaar worden, en Mitch zal zelf wel uitvinden in hoeverre hij 't nodig heeft. Ik blijf erbij; 302 voor dagelijks is niks mis mee.

Ik heb m'n bbk gekocht omdat de awd nou eenmaal een zware auto is.
Ik rijd niet (altijd) als een gek ofzo, maar ben toch blij dat ik het gedaan heb.
Ook op de autobahn op vakantie is het super  :)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

elianmars

Hebben jullie nou nog niet door dat Mitchell en BBK net zo slecht bij elkaar passen als Ben en diesel?  ::) ;D

michiel

Citaat van: JCviggen op 23-05-2008 19:35:28
Citaat van: Turbo-Geek op 23-05-2008 19:32:56
Mitch heeft al een rem upgrade gedaan en schijnbaar bevalt het prima. Mitch is alles behalve een 'zondags rijder' en naar mijn weten heeft hij hem ook nog niet in de vangrail geparkeerd op de ring dus het zal allemaal wel meevallen.

Het vangrail gedeelte ontgaat me ff  :eusa_think:

Nou, mij niet.......... :eusa_whistle:
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

mitchelli

Daar gaan we weer  ;D
Citeer
Hij is naar mijn weten wel vaker op de ring geweest (zeer zeker zelfs met de fabrieks remmen) en schijnbaar is het allemaal goed gegaan en heeft hij de auto nooit in de vangrail geparkeerd zoals dagelijks velen doen.

Heb idd 1 keer op de ring gereden,met de standaard remmen.Heb voor de eerste keer aardig hard gereden (vond ik),remmen hielden het aardig.Na afloop van het rondje rookte ze wel of ze in de fik stonden  ;D Mn vriendin zat naast me,en had me geklokt op 10 min rond.Vond ik dus niet verkeerd voor de eerste keer...

Verder zal je mij niet elke maand op de ring vinden,of een ander circuit.Waar die remmen dan echt wel nodig zijn als je voor het uiterste wilt gaan.Op de openbare weg rijdt ik bijna altijd de normale snelheid (trek wel vaak heel hard op tot die normale snelheid),en voldoen die 302 echt wel goed.Die ene keer dat ik 200 of harder ga,doe ik dat alleen als het heel rustig is op de snelweg,en ik zeker weet dat het kan.Ook dan heb ik die BBK niet nodig....

Ik snap ook wel dat die bbk veel beter remmen.En als ze me een paar 100 euro zouden kosten,zou ik ze zeker aanschaffen.Alleen al omdat het zo dik staat!Maar koop ze niet omdat ik de prijs/gebruiks verhouding voor mij niet gunstig vind......oke  :)

Vandaag trouwens even langs Eugene geweest om de intercooler te halen.Was gezellig.En  heel indrukwekkend om al die volvo`s bij 1 huis te zien.Verder ook een hele indrukwekkende ic! Wat een blok aluminium zeg.Niet normaal.Ik ga hem donderdag avond inbouwen  :eusa_dance: Misschien daarna nog voor nog meer koeling zorgen dmv extra gaten in bumper te maken (wel netjes uitraard).

Hier de ijskast....

Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

mitchelli

oja,vandaag dus ritje gemaakt van 4 uur.Stoelen zitten geweldig.Zo fris als een Mitchelli kwam ik er weer uit  ;D

)()()sT

Mooi :)

Ik heb je net nog even kunnen uitzwaaien  ;D

mitchelli

Vandaag even in mn pauzes mn "oude" ic verwijderd.Morgen alvast aan de aanpassings werkzaamheden beginnen (voorfront heel stuk afslanken,radiateur laten zakken,extra koelings sleuven in bumper maken,windhaak bewerken enz)

mitchelli

Vandaag weer even in mn pauzes doorgewerkt aan de ic.Hij zit zo goed als!Alleen nog even een paar slangeklemmen.Toch nog best wat werk bij elkaar,maar het resultaat mag er zeker wezen.Heb mn halve front weggezaagd (scheelt ook weer een kilo of 2) voor passing en extra koeling.Windhaak is ook komen te vervallen.Radiateur hoefde maar een klein stukje te zakken gelukkig.

Ben morgen benieuwd hoe het rijdt!!Morgen volgen ook de foto`s....en ben benieuwd wat jullie er van vinden..... ;D

Jeff

Ben benieuwd man, vergeet je koffie niet he want dat zal je wel verdiend hebben ;D
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

mitchelli

koffie en brood kan volgende week ook wel ;D

Jeff

Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)