S70 GT3582 Project...+500 PK

Gestart door mitchelli, 12-07-2007 23:32:31

Vorige topic - Volgende topic

Martijn_B

Zal wel 3076 bedoellen. Tevens is de turbo al lang niet meer dé restrictie :)
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Jelmar

850R

Martijn_B

Hoef ik jou ook niet uit te leggen he, meneer Jelmer :P
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Turbobiker

De Tussenpaus

Jelmar

Ik denk dat je het tegen de verkeerde hebt, meneer de Tussenpaus.
850R

mitchelli

Ik heb een 2876 nog geen 500pk zien halen (op youtube dan  ;D )

Citaat van: Turbobiker op 07-02-2013 21:32:04
Ik zou niet verder zoeken, 400pk is heel, heeeel bruut in een Volvootje. Balans is er nog een beetje en je bent sneller dan 99% wat er rond rijdt.

precies...

Volgens Marco was bij mijn auto 430 pk wel haarbaar,door de ontsteking vast te zetten. Maar dan haal je wel de veiligheidmarge weg,en dus veel meer kans op kromme drijfstangen. Dus ik vind +-400 pk prima  :eusa_dance:
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

Walter

die kromme drijfstangen vervang jij toch onderhand met je ogen dicht?

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

mitchelli

;D Ja,maar ik laat ze liever gewoon heel.

Ben trots op mijn originele kartonnen drijfstangen....kunnen een hoop hebben  :P

Jelmar

Op naar de 600+ en RWD of eventueel AWD.
Ik zeg; doen!
850R

Turbobiker

Citaat van: Jelmar op 07-02-2013 23:32:51
Ik denk dat je het tegen de verkeerde hebt, meneer de Tussenpaus.

Ik denk dat je het tegen de verkeerde hebt, meneer Jelmar...

En ik denk ook dat je het over het verkeerde hebt, meneer Jelmar.

De Tussenpaus

Martijn_B

Wat wordt hier nou weer raar gedaan? Ga ff lekker in een PB lopen te vervelen ofzo.

mitchelli

Alweer tijdje geleden dat ik heb gepost.

Paar updates:

4 nieuwe banden (235/40r18 meteor HP sport)
Nieuwe airco compressor+ droger
Gizzmo boostcontroller ( toch wel erg handig)

Mn enige wens is nog een iets beschaafder eindstuk voor mn uitlaat. Ik heb nu groot en ovaal. Het schijnt dat als ik een wat kleinere diameter eindstuk monteer de harde brom bij constante snelheid wat minder wordt. Als de JT uitlaat heet is,is het geluid nu toch iets te gortig....

MrCain

Citaat van: mitchelli op 10-03-2013 12:34:03

Mn enige wens is nog een iets beschaafder eindstuk voor mn uitlaat. Ik heb nu groot en ovaal. Het schijnt dat als ik een wat kleinere diameter eindstuk monteer de harde brom bij constante snelheid wat minder wordt. Als de JT uitlaat heet is,is het geluid nu toch iets te gortig....

;D klinkt bekend!

Ben zelf bezig om een stuk geborsteld 3" RVS 45° af te zagen en deze als eindstuk te gaan gebruiken : lekker old school  :P en inderdaad minder gebrom....

Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

mitchelli

En wat foto's...

Zo'n 45 graden ala circuit eindstuk lijkt me ook wel wat ja.

Martijn_B

Mooie plaatjes, ziet er goed uit denk ik zo. Hoeveel was je kwijt voor die nieuwe Meteors?

By the way, toch wel leuk he... zo'n boost controller. Ondanks dat dit bij ME7 niet nodig is..  :eusa_boohoo: