S70 GT3582 Project...+500 PK

Gestart door mitchelli, 12-07-2007 23:32:31

Vorige topic - Volgende topic

mitsupiet

Te hard geschrobt.......

Turbo-Geek

Als je op een SERIEUZE bank wilt dan is Verhoeven Tuning de ENIGE echte keuze in NL.
Alleen JD engineering heeft eenzelfde bank in NL maar die heeft NIET de koeling.
Alle andere banken in NL kunnen gewoon NIET de koeling creeren die een auto ondergaat bij een snelheid van pak hem beet 200km/h.
Als je namelijk metingen doet en je in zijn 3e versn. naar de redline gaat dan heb je snelheden die aardig richting de 200km/h gaan.
Die mobiele koeler die de meeste tuners hebben bieden nog niet eens een fractie van de daadwerkelijke luchtverplaasting ....
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

Turbobiker

Citaat van: Turbo-Geek op 29-07-2007 17:21:38
Als je op een SERIEUZE bank wilt dan is Verhoeven Tuning de ENIGE echte keuze in NL.
Alleen JD engineering heeft eenzelfde bank in NL maar die heeft NIET de koeling.
Alle andere banken in NL kunnen gewoon NIET de koeling creeren die een auto ondergaat bij een snelheid van pak hem beet 200km/h.
Als je namelijk metingen doet en je in zijn 3e versn. naar de redline gaat dan heb je snelheden die aardig richting de 200km/h gaan.
Die mobiele koeler die de meeste tuners hebben bieden nog niet eens een fractie van de daadwerkelijke luchtverplaasting ....

Dit gaat in zoverre op dat een motor nog niet echt heet loopt tijdens één run... Maar zeker bij meerdere runs is het inderdaad zéér belangrijk  (eigenlijk ::) )
De Tussenpaus

Turbo-Geek

Wat denk je van IC werking ??????
Je ziet bij de meeste rollenbanken ook dat de motorkap openstaat, hetgeen NIET realistisch is.
Ook draaien alle 4 de wielen meestal niet en simuleer je dus niet een echte rolling road.

Op die manier kan je soms net zo goed de straat op gaan met een Apexi RSM om metingen te doen.
Maar goed ik zal Mitchell zijn topic niet verder vervuilen.

Turbobiker

Maar dan kan Verhoeven een auto dus ook niet harder dan 200 laten lopen? LMM bepaalt toch de hoeveelheid lucht die binnenkomt? Afwijking erg klein.
En hoeveel nut heeft het als mijn achterwielen mee zouden draaien op de bank?
De Tussenpaus

Joachim1

Citaat van: Turbo-Geek op 29-07-2007 17:21:38

3e versneling 200km/h? mmm die bak wil ik ook   ;D
Een goede fan met aardig wat blaaz vermogen lijkt mij aardig rieeel?
Naja woensdag gaat de mijne op een maha bank waar ze ook 4wd,s kunnen meten volgens mij een supro bank meende ik?
Hoop dat ik tegen de 275pk en ruim 400nm haal maar het gaat mij ook om de afr,s boven in de toeren....klopt het dat je met een open uitlaat zonder kat 3inch enkel 1 einddemper gewoon achter in de uitlaat de afr,s kunt meten?

Turbo-Geek

Het kan wel voor de AFR maar ideaal is het niet.
Laat een extra 'bung' lassen op je DP en dop die af. Dan kan je altijd laten meten en als je ooit zelf een Wideband O2 meter wilt dan kan je de sensor meteen huisvesten.

Een dyno run doe je nooit in de hoogste versnelling dus boven de 200 heeft geen zin en is qua luchtverplaatsing nauwelijks haalbaar.
Het mee draaien van alle wielen is met name zinvol voor moderne wagens met allerlei systemen die anders in de knoei komen omdat de auto zich verplaast met xxx km/h terwijl bepaalde sensoren registreren dat er wielen stilstaan.
Bovendien is zo optimaal de rolweerstand te meten want het meten van zoveel Pk aan de wielen is leuk maar je rijd niet op PUUR die 2 wielen alleen.
En onderschat het niet wat het kost om de 2 andere wielen rond te laten draaien, zeker als je over flinke formaten praat en dito remmen.
Dat in combinatie met wervelstroom remmen zorgt ervoor dat je de echte weg zo realistisch mogelijk kan simuleren en de auto optimaal kan programeren.
Dit zijn banken die tot 1500pk gaan en dus uitermate geschikt voor exoten en dan spelen kleine verschillen een grote rol.

Turbobiker

Citaat van: Turbo-Geek op 29-07-2007 20:51:32
Dit zijn banken die tot 1500pk gaan en dus uitermate geschikt voor exoten en dan spelen kleine verschillen een grote rol.

Nee, juist niet, gewoon zorgen dat er zo veel mogelijk benzine en zuurstof de motor in komt. Simpel.

Tenzij we over rijdbaar praten, maar dan heb je het meestal niet over 1500pk... En dan heb je inderdaad waarschijnlijk meer aan een bank die met dat soort verschillen rekening houdt.

En onderschat het niet wat het kost om de 2 andere wielen rond te laten draaien, zeker als je over flinke formaten praat en dito remmen.

Maar dan moet je wagengewicht en rolweerstand ook mee gaan nemen...
De Tussenpaus

Turbo-Geek

Zo simpel is het niet ... Ik ben op Volvo gebied vrij nieuw maar ik hang al wat langer rond op tuned NL fora en dan zie je dat de Simpele projecten van pak hem beet 500+ pk helemaal niet zo simpel zijn.
Of het nou over een Subaru, een Supra of wat dan ook gaat, je ziet dan dat het vrij lang duurt en vrij veel kost en dat hele kleine zaken het verschil gaan maken waardoor een motor het vermogen niet haalt of defect raakt.

Op internet heeft IEDEREEN de pk's maar in de praktijk is het vaak een ander verhaal, en vooral het heel houden is een vak apart.
De verschillende krachtmetingen op zandvoort, assen en natuurlijk in Belgie (King of Europe) hebben ons genoeg geleerd.

Turbobiker

Citaat van: Turbo-Geek op 29-07-2007 20:59:13
Zo simpel is het niet ... Ik ben op Volvo gebied vrij nieuw maar ik hang al wat langer rond op tuned NL fora en dan zie je dat de Simpele projecten van pak hem beet 500+ pk helemaal niet zo simpel zijn.

Maar dat ligt niet aan de software en hoef je dus ook niet af te regelen op een rollenbank.
De Tussenpaus

mitsupiet

Citaat van: Turbo-Geek op 29-07-2007 20:59:13

Op internet heeft IEDEREEN de pk's maar in de praktijk is het vaak een ander verhaal, en vooral het heel houden is een vak apart.

Amen :eusa_dance:

Te hard geschrobt.......

Joachim1

Het kan wel voor de AFR maar ideaal is het niet.
Laat een extra 'bung' lassen op je DP en dop die af. Dan kan je altijd laten meten en als je ooit zelf een Wideband O2 meter wilt dan kan je de sensor meteen huisvesten.

Een dyno run doe je nooit in de hoogste versnelling dus boven de 200 heeft geen zin en is qua luchtverplaatsing nauwelijks haalbaar.
Het mee draaien van alle wielen is met name zinvol voor moderne wagens met allerlei systemen die anders in de knoei komen omdat de auto zich verplaast met xxx km/h terwijl bepaalde sensoren registreren dat er wielen stilstaan.
Bovendien is zo optimaal de rolweerstand te meten want het meten van zoveel Pk aan de wielen is leuk maar je rijd niet op PUUR die 2 wielen alleen.
Dat in combinatie met wervelstroom remmen zorgt ervoor dat je de echte weg zo realistisch mogelijk kan simuleren en de auto optimaal kan programeren.
Naja die extra gaten in de DP ziten er als dus dat word geen probleem maar normaal kun je de labda sonde vervangen voor de breedband dacht ik?
De beste man zij dat het juist mooi was dat ik geen demping of kat had om de afr,s gewoon aan het einde te meten maar als het mij niet zint draaien we er gewoon ff een breedband in  ;)

Tja met die vermogens etc ik weet het niet,ik zeg gewoon iedereen op de zelfde bank met zelfde omstandigheden  :angel:

Als je echt max wil tunen moet je gewoon alles kunnen meten en aanpassen onder het rijden en zelf een testbank hebben  ;D en dan ben je volgens mij nog wel even zoet voor je het echt 100 hebt  :eusa_think:

mitsupiet

Citaat van: Joachim1 op 29-07-2007 21:46:38

Tja met die vermogens etc ik weet het niet,ik zeg gewoon iedereen op de zelfde bank met zelfde omstandigheden  :angel:

Hier ben ik het dus helemaal mee eens. :evil:

Te hard geschrobt.......

matRRR

Citaat van: mitchelli op 29-07-2007 13:46:03
Citeermooie kar! nu die voorspoiler nog...

Heb je ook onderspoilers voor onder de voorbumper?

Bedankt iedereen voor de leuke reacties trouwens! :laugh:

jazeker, zie de T-5R en R's, die voorspoiler met ondeRlip.

http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=19566.0

6e foto...
855R black, manual, 18T, 395 cc injectors, CDA, big alu IC, rev. IC piping, 3"DP, remus catback, MTE custom software

mitchelli

Citeerjazeker, zie de T-5R en R's, die voorspoiler met ondeRlip

Ja die ken ik wel,maar heb je ook losse onderlippen,die je onder de orginele bumper kan plaatsen...

Wat een hoop tekst ineens over de rollenbak.Ik heb iedergeval een indicatie over hoeveel vermogen hij ongeveer heeft.Hij rijdt als een beest,en dat vind ik het belangrijkst!

Ik wil trouwens graag lid worden van de club,maar kan niet vinden hoe ik dat moet doen?iemand...

En ik ga donderdag mn xenon inbouwen!
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....