Vacuum probleem?

Gestart door Enno, 16-04-2007 23:36:14

Vorige topic - Volgende topic

RonnieDuck

Niet 1 aansluiting op het kerstboompje in gebruik?? lijkt mij stug maar ik ben geen techneut. Er zijn zeker wel oplossingen voor om hem te dichten,..zwarte dopjes die je er zo opschuift,..werkt perfect!
VolvoKV-lid, Volvo240-260register-lid

marc lenssen

Hallo Ronnie,
Nope helemaal niks op dat boompje. Die dopjes gaan na verloop van tijd ook lekken. Als ik goed luister hoor is ze heel zachtjes sissen. Daarom zou ik wel het hele boompje weg willen halen.Maar dan moet er een dekseltje voor in de plaats komen. Ik heb nog nooit gehoord dat iemand daar een mooi dekseltje voor heeft.

Marc
Lekker boosten met T5 en Winnoc!!!

Enno

Citaat van: marc lenssen op 03-12-2007 16:06:46
vraagje. is het gat waar het vacuum boompje op zit niet te dichten? Ik heb 5 aansluitingen op het boompje en gebruik er neit 1. Maar het is een leuke plek voor kleine lekjes. Heeft iemand het boompje wel eens verwiderd en het gat gewoon dichtgemaakt? Is er een blanking plaatje voor?

Marc

Sowieso is er een ringetje voor te bestellen zodat het boompje beter afsluit.....

marc lenssen

Met dat ringetje kan ik eens beginnen. Maar als ik een stuk slang aan mijn oor hou en alle vacuum aansluitingen zo afluister hoor ik een heel zacht sissen bij de dopjes zelf, niet echt aan de basis van het boompje. Ik heb 4 van de dopjes eraf gehaald en vervangen door twee slangetjes die er strak opzitten. 1 dopje hou ik bereikbaar zodat ik daar zonodig ooit ee vacuum meter of zo op kan zetten. Maar daar zal ik dan een vers dopje opzetten.
Ik had gehoopt dat iemand zou zeggen, Oh daar is een blanking plaatje voor bij Volvo.

Maar ach, het is niet zo dat er liters lucht worden aangezogen :-)

Bedankt,
Marc
Lekker boosten met T5 en Winnoc!!!