heb m'n glt omgbouwd naar een T5-R,Nu is het rare........

Gestart door Koeling, 15-07-2007 17:02:31

Vorige topic - Volgende topic

Koeling

:evil:ik heb onlangs mijn glt omgebouwd naar een T5-R.Ik heb het draaiende gedeelte van de motor en automaat laten reviseren.
alleen de  16TT turbo is er zonder revisie op gemonteerd ,kwam met140dk op de klok bij ET. vandaan. en hij rijdt als een speer en klinkt super.
Nu is het rare dat er tijdens de start van motor een blauwe pluim ontstaat en het lijkt erger te worden  naarmate ermeer  kilometers op de teller staat. ik rijd de motor altijd goed warm en laat hem goed uitdraaien

t5karel

Laat m eens een tijdje stationair draaien ,begint ie nog erger te pluimen dan is het einde verhaal.Meestal.
Alhoewel ik er nog wel bijna een half jaar mee heb doorgereden,maar roken dat ie deed ;D.Nog erger dan ikzelf :D.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

Koeling

hij doet het alleen bij starten volgens ET zou dit olie zijn die langs klepstelen lekt is wel dunne olie 5W30
marc adviseerde 5W40 vraag me af of het daarmee verholpen is. is niet het bekende turbo verhaal.ik heb al wel bij turbo Hoet geinformeerd en  die zegt al een revisie van de turbo vanaf 200,- te hebben(lagerschaal vervanging)
ik vraag het me af

)()()sT

Ik ben wel nieuwsgierig naar je ombouwprojectje...

Citaat uit een post van je uit 2005:

Wil dus een T5R W5234T5 uit dec '97met 128dk compleet over bouwen, motor +bedrading is dit mogelijk? heb wel al een en ander aan onderzoek gedaan wat er allemaal overgebouwd moet worden. als iemand tips heeft kan ik die wel gebruiken.

Is dat nog actueel? Hoe heb je het dan met je OBD enzo gefixed?

8)

matRRR

testje: bij koud starten blauwe pluim: meestal klepsteelrubbers
Langere tijd stationair draaien, 10 minuutjes op de oprit laten lopen en dan gas geven. geeft ie dan een grote bauwe wolk, dan is je turbo waarschijnlijk naar de eeuwige lachtvelden.

Daarnaast merk je het ook soms aan het  onegelmatig presteren van je auto.
Heb je foutcodes in je ECU staan?
855R black, manual, 18T, 395 cc injectors, CDA, big alu IC, rev. IC piping, 3"DP, remus catback, MTE custom software

Koeling

kop is gereviseerd en voorzien van nieuwe rubbers.
en motor presteert goed.

lipton

niet te veel olie in het blok ? of een slechte verbranding.

draaien alle 5 de cilinders met ontsteking?

Koeling

ik kan verder geen andere oorzaken vinden, turbo hoet heeft een aanbieding van reparatie vanaf 200,- ga toch m'n turbo reviseren.
kan in ieder geval geen kwaad. daarna zie ik wel verder.
groeten
maarten

fbm

He ouwe ;D

Balen man dat je turbo problemen geeft na al het werk dat je gehad hebt. Hij liep als een gek toen ik met je mee mocht. Hoop dat je hem snel weer inorde hebt, hij zag er de laatste keer zo goed uit, ook met die nieuwe R lip erop
Let ook even op scheurtjes!

GR Remco