ombouwen 2wd naar awd

Gestart door roffelfreak, 12-07-2007 18:55:37

Vorige topic - Volgende topic

roffelfreak

mensen ik heb een '94 855 T5 voorwielaangedreven dus. ik hoorde van een vriend van me dat het vrij makkelijk is om deze om te bouwen naar een awd.
iemand ervaring ermee??
zo ja is dit een speciaal pakket of kan ik de awd van een R ombouwen

hoor graag veel reacties van jullie

Eugene

Niks is onmogelijk, maar makkelijk is het zéker niet!

Je hebt de complete aandrijflijn nodig, andere achterwielophanging(weet niet of de ophangpunten hetzelfde zijn?) en dan is de "tunnel" bij een AWD nog anders dan bij een FWD.

en dan het prijskaartje....... ::)

If it's not blown, it sucks...

reneetje

Waarom die trammelant aanhalen , koop een sub, die hebben tenminste bewezen snelle 4 x4 wagens te maken, en ze roffelen ook nog !!
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Eugene

Ik zou eerder van AWD naar FWD ombouwen ipv andersom wanneer het om een Volvo gaat ;)

If it's not blown, it sucks...

Wout309t

Is een aardig klusje ja. Brandstoftank zal ook niet meer passen denk ik... Plus dat het nog een weak systeem is ook...
2011 V70 2.0T R-Design MT

Jeroentjuh

AWD.....duur, kost vermogen en gaat al1 maar kapot ;D neej ik hou het mooi bij me FWD

Rudi

Citaat van: Jeroentjuh op 12-07-2007 19:17:38
AWD.....duur, kost vermogen en gaat al1 maar kapot ;D neej ik hou het mooi bij me FWD
Dr.Go-Fast...

Koeling

kan niet ligt op het kerhof en wil niet ligt er naast
zoek op het internet een schadebak met de leeftijd van je eigen auto, dan ga je naar de sloop. je laat hun die auto in een paar uur kaalstrippen.
je moet er wel bij blijven dat ze niet zomaar kabelbomen eruitrukken of door knippen,want waarschijnlijk moet je die ook overhangen.let op dat ze het een beetje  met beleid doen. je haalt eruit wat je nodig denkt te hebben ,Incl. ABS EN COMPUTERS
en de rest laat je ze houden voor verkoop.
is mij iedergeval zo gelukt
en zo kun je de kosten een beetje drukken. bezuinig niet op vervangingsonderdelen want vroeg of laat komen die toch wel ter vervanging,
zoals dingen die storingen kunnen geven op het electisch functioneren van de motor.
het is vooral tijd wat erin gaat zitten
als je vragen hebt laat maar horen
groeten
maarten

langeman

is het dan wat om mijn fwd om te bouwen naar een fwd ??

kheb wel eens gehoord dat het gedaan is ....voor reparatie doeleinden ....maar om er zo mee te blijven rijden ?

Johann

Citaat van: langeman op 17-07-2007 22:21:39
is het dan wat om mijn fwd om te bouwen naar een fwd ??

Kom maar langs, ben er niet duur mee.   :eusa_doh:

Laserblue

Citaat van: Rudi op 12-07-2007 19:37:11
Citaat van: Jeroentjuh op 12-07-2007 19:17:38
http://www.flitsservice.nl/phpBB/images/smiles/icon_sleepy.gif http://www.flitsservice.nl/phpBB/images/smiles/dag.gif

dat je er nog op reageert ???
Ik heb het al lang opgegeven ;) ;D

een awd ombouwen naar een fwd is makkelijk Langeman ;)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*