My Swedish pride 2 volvo 960II

Gestart door fbm, 16-07-2007 11:51:07

Vorige topic - Volgende topic

fbm

Even over die vissenkommen :eusa_wall: daar baal ik zo van na regen of hem alleen al na het wassen, zien ze er weer zo uit :eusa_boohoo:

Maar ik heb wat verzonnen wat werkt, jaja :eusa_dance: Heel simpel met wat rubberslang en met wat verloopjes kom je al een heel eind.
Kosten, geen drol! Te koop in eventueel een dierenzaak.

Verder een boortje, schaar, zaag en lijmgun nodig! en zin ;D

Er zitten 2 extra openingen aan de achterkant van het knipperlichthuisje. Heb een verloopje of eigenlijk is het een koppelstukje afgezaagd en in het bovenste gaatje gelijmd

Waar de rubberslang op kan! bij het onderste gaatje zit ook een dopje of stickertje wat je moet verwijderen anders kan de lucht niet weg :eusa_wall:

Als hij terug in de auto geplaatst wordt wel even opletten dat de rubberslang niet geknikt zit. Heb hem toen getest met een klein compressortje op 12V en duurde nog geen 1,5min om op te drogen :eusa_dance: (ik denk ongeveer 1bar ) en op 1 knipperunit. :eusa_dance: :eusa_dance:

Heb toen alles op de kachel aan gesloten stand 4 dat lukt wel :eusa_think:, maar dat werkte niet  :eusa_wall: niet genoeg druk door de slang om ze droog te blazen. (Ongeveer 5meter en een T stukje).
Nu optie 2! Zit eraan te denken om die compressor 12V in de auto te bouwen en dan een schakelaar in het dachboard te maken om hem aan te kunnen zetten, als dat nodig is.

Maar heeft iemand nog een ander iedee!

Sorry voor de slechte foto's en hoop dat het duidelijk is!

animalT5R

:o  Holy crap  :o
Zoveel moeite om de knippers ''mist''vrij te maken....
Vind het persoonlijk een beetje ver gaan om een 12v compressor in de auto te bouwen,maar goed,ieder ze ding..
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

fbm

thuur

Citaat van: fbm op 17-09-2007 15:48:50
.. bij het onderste gaatje zit ook een dopje of stickertje wat je moet verwijderen anders kan de lucht niet weg :eusa_wall:
..

Is dat niet het eigenlijke euvel cq. oplossing?

Maar wel origineel zeg ;D

Gr 8)

Black Magic

Ik kwam de condens ook tegen maar sinds ik de randen goed met siliconenkit heb afgekit is de condens weggebleven ;)

mehn

de opening van het slangetje gewoon in de rijwind hangen ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Emiel

Citaat van: mehn op 17-09-2007 17:13:41

Yeehaa, Maik gaat door voor de koelkast

Zo doen wij dat al langer, slangetje in de luchtbuis voor het luchtfilter om koplampen condens vrij te krijgen.

fbm

Citaat van: Emiel op 17-09-2007 18:45:40
Citaat van: mehn op 17-09-2007 17:13:41

Yeehaa, Maik gaat door voor de koelkast

Zo doen wij dat al langer, slangetje in de luchtbuis voor het luchtfilter om koplampen condens vrij te krijgen.

Mehn: Daar heb ik ook aan zitten denken "gewoon in de rijrichting" onder de koplampen in die sierstrip een gat boren net naast de wissers, maar wil het eigenlijk zo onopvallend mogelijk. Het zal toch een soort trechter moeten zijn waardoor de lucht naar binnen geperst word, ofzal de opening van het slangetje groot genoeg zijn?

Emiel: is het op jou mannier ook belangrijk waar je dan die aftapping op de luchtbuis maakt en heb je hier nog een extra tip met bebaalde onderdeeltjes die je daar voor gebruikt? om het makkelijker te maken.

Krijg weer inspiratie :eusa_dance: had al bijna me oude koplampen terug ingebouwd  :eusa_liar:

;D

Emiel

2 kleine gaatjes in de aanzuigbuis naar het filter toe maken en daar die slangetjes insteken. Als je de slangetjes schuin afsnijd zal ie de knipperunit goed ventileren.

S80's hebben veel last van vocht in de koplampen. Met deze methode hebben weer al heel wat droog gekregen.

oldostofjas

Citaat van: animalT5R op 17-09-2007 15:58:01
Vind het persoonlijk een beetje ver gaan om een 12v compressor in de auto te bouwen,maar goed,ieder ze ding..

Tja, als je geen airco hoeft mee te slepen kun je dat doen...
There is no place like 127.0.0.1

fbm

Citaat van: oldostofjas op 17-09-2007 20:07:33
Citaat van: animalT5R op 17-09-2007 15:58:01

Tja, als je geen airco hoeft mee te slepen kun je dat doen...

Preciesssssssssssss!  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D :eusa_clap:

Ga het proberen Emiel!

Ties

-Wat ligt erin??

*Nou een Volvo 5-cillinder met turbo en compressor...  :evil:

fbm

Citaat van: Duell op 03-09-2007 22:51:51Maar mag dat dan wel zonder knipperlichten aan de zijkant.

Was met APK geen probleem :eusa_dance: heb natuurlijk ook niks gezegd :eusa_shhh:

fbm

:eusa_shhh:               :eusa_whistle:

;D

fearless

Jij ook al zo'n lelijke bumper.  :eusa_sick: 

;D  Nee hoor, erg mooi. Ben benieuwd hoe het staat.