wat direct laten meenemen

Gestart door flippie12, 27-07-2007 15:20:24

Vorige topic - Volgende topic

flippie12

Ik zit er heel hard aan te denken om binnenkort mijn B5254 van LPG te laten voorzien.
Ondanks alle lovende verhalen over Mesman denk ik toch voor Allround LPG uit Spijkenisse te kiezen.
Het is nl vanuit Rotterdam nogal een verschil of je naar Eindhoven of Spike-city moet.
Verder lees ik ook her en der goede verhalen over Allround.

Mjin vraag is eigenlijk wat is verstandig om direct met de inbouw mee te laten nemen?
Ik denk zelf aan de caterontluchting en de luchtmassa meter maar wat eventueel nog meer.

En flash lube is dat nu wel of niet aan te raden?

mehn

Carterventilatie lijkt me idd slim als men dat wil doen.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Marc O.

Flashlube is voor jouw motor (B5254) niet nodig.
...The Nile isn't just a river in Africa...

-D©©©L-

Carterventilatie is idd erg handig om gelijk mee te nemen. 
Men moet deze toch verlengen en kan dan gewoon een langere leiding leggen in plaats van een construktie met slangklemmen enzo.

flippie12

@ Marc O.

Waarom is voor mijn motor flash lube niet nodig?
En bij welke dan wel?
Ik dacht dat alle motoren hydraulisch stellende kleppen hadden.

Marc O.

Citaat van: flippie12 op 27-07-2007 15:46:21
@ Marc O.

Waarom is voor mijn motor flash lube niet nodig?
En bij welke dan wel?
Ik dacht dat alle motoren hydraulisch stellende kleppen hadden.

Motoren met hydr. klepstoters hebben geen Flashlube nodig. De nieuwere motoren (mj 2000), met vaste klepstoters, wél (hoewel de meningen erover verdeeld zijn. Ik zeg: better safe than sorry). Jouw motor heeft hydr. klepstoters, ergo: geen Flashlube.

Edit: typo

de boekhouder

geijkte opmerking: als je 'm op gas zet, laat dan de ontsteking ed. goed nakijken; hier is lpg wat gevoeliger voor.
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

Sbv

Allround Lpg bouwt Lpg in haast alles met een motor. Ik heb als weekend baan bij een benzine pomp gewerkt en Allround komt/kwam daar altijd de auto's aftanken waar net lpg ingezet was. Zo ook een keer een speedboot op Lpg en best wel wat amerikaanse auto's.

Marc O.

Citaat van: Sbv op 27-07-2007 15:59:37
Allround Lpg bouwt Lpg in haast alles met een motor. Ik heb als weekend baan bij een benzine pomp gewerkt en Allround komt/kwam daar altijd de auto's aftanken waar net lpg ingezet was. Zo ook een keer een speedboot op Lpg en best wel wat amerikaanse auto's.

Een speedboot op LPG......?? Hebben ze daar een "uitneembare" LPG tank voor ontwikkeld dan? Lijkt me ook niet handig om voor iedere tankbeurt de boot uit het water te halen.

Ludo

Citaat van: Marc O. op 27-07-2007 20:06:58
Een speedboot op LPG......?? Hebben ze daar een "uitneembare" LPG tank voor ontwikkeld dan?

ja hoor, zie ik hier ook vaak.
is een tank zoals op heftrucks gebruikt word.

Marc O.

Citaat van: Ludo op 27-07-2007 20:11:48
Citaat van: Marc O. op 27-07-2007 20:06:58
Een speedboot op LPG......?? Hebben ze daar een "uitneembare" LPG tank voor ontwikkeld dan?

ja hoor, zie ik hier ook vaak.
is een tank zoals op heftrucks gebruikt word.

Nooit eerder van gehoord. Althans, niet op een boot. Maar wel handig als je er 2 V8 motoren in hebt liggen die een liter of 30 per uur oof meer lusten ;)

llinssen

Waterskiclub Paterswoldsemeer (bij Groningen) heeft al minstens 20 jaar ski boten (ski nautique) met Ford V8 en LPG. Echt een stuk goedkoper dan benzine.
Inderdaad met losse tankjes zoals in heftruck, met een snelkoppeling (en kraan).
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

Freakybaby

Kan ik me erg goed voorstellen... Als je ziet wat die dingen lusten, dan valt het verbruik van onze auto's in het niet.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Enno

Citaat van: Sbv op 27-07-2007 15:59:37

Ik heb er vroeger een LPG installatie laten monteren.

Leuk bedrijf. Doen inderdaad veel "specials" met verstand van zaken.