caterventilatie

Gestart door flippie12, 03-08-2007 14:04:27

Vorige topic - Volgende topic

flippie12

Binnenkort laat ik gas inbouwen en wil dan ook metteen de carterventilatie laten vervangen.
Met de gasboer ga ik afspreken dat ik het onderdeel aanlever en dat hij het erin gaat plaatsen.
Nu is mijn vraag wat moet ik precies kopen, als je ook partnummers hebt is dat helemaal mooi.

-D©©©L-

Citaat van: flippie12 op 03-08-2007 14:04:27
Binnenkort laat ik gas inbouwen en wil dan ook metteen de carterventilatie laten vervangen.
Met de gasboer ga ik afspreken dat ik het onderdeel aanlever en dat hij het erin gaat plaatsen.
Nu is mijn vraag wat moet ik precies kopen, als je ook partnummers hebt is dat helemaal mooi.

Wel handig om dat tenmiste te vermelden om wat voor motor en bouwjaar het gaat.
Is al het e.e.a. over beschreven, voldeed dat niet ? Welke info mis je ?

mehn

Met zomaar bestelnummers overnemen moet je in dit geval uitlijken. Er zitten verschillen in de onderdelen van diverse modeljaren.

Je kunt beter met je chassisnummer naar de dealer.

Ja en wát je moet vervangen...het beste is alles. Ik ga het zelf dit weekend doen en ik heb alles gekocht wat direct aan het potje vastzit en het potje zelf natuurlijk.

Om je een IDEE te geven zie onderstaand plaatje. Nogmaals, ga NIET van de onderdeelnummers uit, óf je moet dezelfde auto van hetzelfde MY hebben als ik ;)

edit: owja, vergeet de pakking van je inlaatspruitstuk er niet bij te bestellen, die moet je ook vernieuwen (als je installateur dat niet automatisch doet)!

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

flippie12

Het is een B5254 motor uit sept  1994.

pwassink

En genomen het feit dat je vaak meteen je gasklephuis en de stationair-regelaar reinigt ?

Vergeet de gasklephuispakking niet ..,

En denk aan de betreffende slangklemmen,

en maak meteen even de massapunten lekker schoon als je er toch lekker bijkan ..

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Wout309t

Inderdaad, gelijk goed doen. Kijk even voor het bestellen of er links in je spruitstuk een vriesdop met of zonder vacuumaansluiting zit....... Daar zit ook weer verschil in.
2011 V70 2.0T R-Design MT