Mio, TomTom of Route 66

Gestart door viking_in_shorts, 22-07-2007 13:39:34

Vorige topic - Volgende topic

viking_in_shorts

De eerste keer dat ik langs een flitspaal reed schrok ik me dood. Wist niet wat me overkwam: vooral omdat ik niet snapte waar het geluid vandaan kwam. Ga me morgen maar eens storten op het unlocken van het ding. Nu alleen nog even een bleutooth telefoon kopen :D

italia

Ik heb sinds kort R66 nav. 7 op mn S-Nokia. Moet zeggen dat na enige strubbelingen het zeer goed werkt. Jammer is echter dat thuis programmeren moeilijk gaat omdat bij opstart programma hoe dan ook eerst de muis gevonden moet worden. Ben nu nog aan het beraden een multi-auroradio te kopen voor oa Carcitfuntionaliteit maar vraag me af of r66 dan ook het geluid daar via afspeelt.

iemand?

Gunnar

Gisteren nog een mio binnengekregen met de vraag om er een tomtom op te laden.
Van de medions weet ik dat het kan, maar ben beniewd of de mio het doet.
Bij de hp's werkt het niet, die hebben problemen met de gps antenne.

www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

lipton

als ik jou was nam ik een tom tom, ik heb er alleen goede dingen over te zeggen.
mvg

Ronbroek

Bij route 66 moet je gewoon de straatnaam invullen waar je heen wilt en niet eerst de plaats, dat heeft me een uur gekost om uit te vogelen.

mee eens voor TomTom, al geeft hij niet bij elke snelwegsplitsing aan welke weg te volgen.

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

Peter

Route 66 , 9000 chicago bevalt mij echt super. Veel beter dan mijn eerdere tomtom pda. Ieder heeft zo zijn eigen voorkeuren, bij mij gaf de volgende zaken de doorslag en ik heb er nog steeds geen spijt van:
-  route 66 is heel snel met z'n berekeningen door heel europa (2 gb kaartje) en correcties op de route.
- geeft ook vrachtwagenroute, handig voor caravan,
- heeft een hele snelle fix met de gps. etc.
- bij het rijden door tunnels en bij het tijdelijk wegvallen van de gps schakelt deze automatisch op een computermatig berekende route. Je kan dan gewoon doorrijden volgens de route van de planner,aan het eind van de tunnel kan je dan direct zien welke afslag je moet hebben, daarna pakt ie moeiteloos de gps weer op. Met de tomtom/pda was het altijd spannend en ging het wel eens mis.
- de afslagen van de snelweg zijn genummerd en je kan zien hoeveel banen er komen, bv een of twee banen naar rechts. handig om te bepalen op welk moment je gaat invoegen
- het mooiste: je hoeft het adres niet volledig te weten.  met een 'halve' straatnaam en plaats, achterelkaar ingetypt geeft de route 66 je diverse keuzes waar je uit kan kiezen. Bij de tomtom moest ik me eerste door een correct gespelde plaatsnaam worstelen, dat is nu niet meer nodig. ook in het buitenland is dat super. Een landnaam hoef je nooit in te voeren.
- ook heel handig is dat je de aanwijzingen niet onder, maar ook rechts in je scherm kan laten weergeven. Je kan ook de afstand tussen de eerste en de tweede afslag zien en de soort afslag.
- alle flitspalen van heel europa staan erop. was ook in Frankrijk toch wel erg handig.

Nadelen? : voor mij zeer beperkt: je hebt maar keuzes uit één stem per land en er zit geen bleu tooth op. Voor dat laatste gebruik ik mijn radio, dat is veel praktischer. Alleen op de batterij werkt het apparaat best kort, maar dat gebruik ik bijna niet. Ook lastig is dat je het apparaat te makkelijk per ongeluk aan kan zetten ( en de batterij dus leegloopt)

gr.Peter

ewing

Citaat van: italia op 11-08-2007 17:32:34
Ik heb sinds kort R66 nav. 7 op mn S-Nokia. Moet zeggen dat na enige strubbelingen het zeer goed werkt. Jammer is echter dat thuis programmeren moeilijk gaat omdat bij opstart programma hoe dan ook eerst de muis gevonden moet worden. Ben nu nog aan het beraden een multi-auroradio te kopen voor oa Carcitfuntionaliteit maar vraag me af of r66 dan ook het geluid daar via afspeelt.

iemand?

Als je bedoelt een autoradio met bluetooth functionaliteit (voor telefoon en audio streaming), dan is het antwoord nee. Ik heb al ruim anderhalf jaar een Qtek/HTC 9100 en en Parrot Rhythmn' Blue autoradio met bluetooth. Op mijn Qtek gebruik ik TomTom Navigator (i.c.m. een externe GPS muis). Het geluid komt gewoon uit de Qtek en wordt niet (via de bluetooth verbinding) naar de speakers geleid. Ik weet niet of dit bij de nieuwere modellen bluetooth-radio's wellicht wel kan.