ThoR5: V70R en V60 T5 Polestar

Gestart door Chris, 22-07-2007 19:11:21

Vorige topic - Volgende topic

Chris

Nu de winter bijna afgelopen is wordt het weer tijd om wat aan de S60 te gaan doen, dingen die nog moesten gebeuren en waar ik in de winter geen tijd voor had, zin in had, of die simpelweg niet konden. Verder ook nog een 'wishlist' dingetje.

Hier een klein to-do lijstje:
1. Afgebroken koplampwisserarm vervangen.

2. Stoelzitting bestuurdersstoel vervangen. Dit wil ik al een tijd en moet er nu maareens van komen, dan zit het eindelijk weer wat lekkerder. De zitting bestel ik gelijk mee met de koplampwisserarm. Ik wil hem ook vervangen hebben voordat de auto naar Protech gaat waar zowel de lak onderhanden zal worden genomen, als het interieur. Dat staat ergens to do in april.

3. De verlichting van de knoppenrij onder de tempertuurregeling vervangen. De DSTC is in het donker niet meer zichbaar, dus ik wil die eens vervangen. Als ik bezig ben doe ik de andere knoppen ook gelijk maar aangezien ik dan toch bezig ben.

4. Beschadiging passagiersdeur in de lak en blanke lak zetten. Nadat mijn passagiersdeur over de stoep is geschraapt met de punt heb ik vlak voordat de kou in viel de schade wel netjesschoongemaakt, geschuurd en in de menie gezet maar niet meer af kunnen werken met lak. Dat moet ik dus nog maar even gaan doen.

5. Ipod module inbouwen. Gewoon, omdat het er toch maareens van moet gaan komen nu ik waarschijnlijk een nieuwe Ipod krijg van Apple aangezien de oude Nano een batterijprobleempje zou hebben ;D.

Dat was hem weer even. Verder gewoon lekker rijden met de S60. Binnekort ook maar weereens de Pegs eronder schroeven aangezien de winter volgens mij wel voorbij is.

Sbv

Ga je voor een IMIV ? Ik heb er 1 in de V70 zitten en snap er nog weinig van

Chris

Citaat van: Sbv op 22-02-2012 21:20:56
Ga je voor een IMIV ? Ik heb er 1 in de V70 zitten en snap er nog weinig van

Ik neem aan dat je IMTV bedoelt?

Dat was inderdaad wel het plan. Het aansluiten lijkt me eenvoudig.. over de bediening heb ik nog niks gelezen. Ging er eigenlijk vanuit dat dat niet heel moeilijk kon zijn :eusa_think:.

Sbv

Het is een ding van volvotech.eu  of http://www.imiv.ca/cms/

Chris

Citaat van: Sbv op 22-02-2012 21:24:46

Ja, die inderdaad.

Waar snap je dan nog niet veel van?

Ik moet dan nog even kijken wanneer ik hem ga bestellen. Maar, misschien wil ik van tevoren weleens even proberen in jouw V. Als het even meezit wil ik hem voor Berlijn erin bouwen.

Taranis

Citaat van: Chris op 22-02-2012 21:14:44
2. Stoelzitting bestuurdersstoel vervangen. Dit wil ik al een tijd en moet er nu maareens van komen, dan zit het eindelijk weer wat lekkerder.

Als je belooft dat maruska niet mee luistert, dan regel ik wel 2 zakken kleine tie-wraps en kom je maar een keer langs.

Overigens ga ik pas naar Protech als de andere deuren erin zitten.

3. De verlichting van de knoppenrij onder de tempertuurregeling vervangen. De DSTC is in het donker niet meer zichbaar, dus ik wil die eens vervangen. Als ik bezig ben doe ik de andere knoppen ook gelijk maar aangezien ik dan toch bezig ben.

Bij mij was ook het DSTC-lampje stuk en geheel tegen m'n principes in hebben we alleen dat ene lampje vervangen. Dat is inmiddels iets minder dan een jaar terug en alle andere lampjes werken nog steeds. Ik geef geen garantie, maar je zou ook alleen dat ene lampje kunnen vervangen.

5. Ipod module inbouwen. Gewoon, omdat het er toch maareens van moet gaan komen nu ik waarschijnlijk een nieuwe Ipod krijg van Apple aangezien de oude Nano een batterijprobleempje zou hebben ;D.

Aangezien Sander al niet snapt hoe ie werkt, wacht ik je ervaringen maar even af. Ik wil er ook graag 1, maar niet als ik er toch niks van snap ;D

Overigens zou ik zelf nog even wachten met de zomerbanden, het kan eind maart / begin april nog flink vriezen, maar misschien spreekt nu de fruitteler in mij ;D

Sbv

Citaat van: Chris op 22-02-2012 21:26:21

Ja, die inderdaad.

Ik moet dan nog even kijken wanneer ik hem ga bestellen. Maar, misschien wil ik van tevoren weleens even proberen in jouw V. Als het even meezit wil ik hem voor Berlijn erin bouwen.
We spreken wel even af binnenkort.
Het zal vast mijn gebrekkige technische kennis zijn maar het lijkt wel rocket science. De oude Volvo adaptor deed het prima.

Zitting vervangen. doe maar links en recht omzetten. de rest............Ronald helpt wel.

Weet je trouwes wat lampje kosten, dan denk ik dat je het bij 1 laat

Chris

Citaat van: Taranis op 22-02-2012 21:29:54
2. Stoelzitting bestuurdersstoel vervangen. Dit wil ik al een tijd en moet er nu maareens van komen, dan zit het eindelijk weer wat lekkerder.

Als je belooft dat maruska niet mee luistert, dan regel ik wel 2 zakken kleine tie-wraps en kom je maar een keer langs.

Overigens ga ik pas naar Protech als de andere deuren erin zitten.

Dank voor het aanbod. We stemmen nog wel even af hoe en wat. Ik had ook al wat zitten PB-en met Sbv, moet even kijken wanneer het binnen is en voor een datum om het te doen.

Ik snap dat je wilt en gaat wachten, lijkt me slim. Gezien het mogelijke voordeel houden we daar even contact over. In principe wil ik prima wachten totdat jij wat meer weet dan wel je nieuwe deuren hebt. We houden wel contact.

Bij mij was ook het DSTC-lampje stuk en geheel tegen m'n principes in hebben we alleen dat ene lampje vervangen. Dat is inmiddels iets minder dan een jaar terug en alle andere lampjes werken nog steeds. Ik geef geen garantie, maar je zou ook alleen dat ene lampje kunnen vervangen.

Ligt dan ook een beetje aan wat die lampjes moeten kosten. In principe houd ik als ze niet heel erg duur zijn toch maar het standpunt aan dat ik ze dan liever allemaal tegelijk doe, tijd en afbreek technisch ;D.

Aangezien Sander al niet snapt hoe ie werkt, wacht ik je ervaringen maar even af. Ik wil er ook graag 1, maar niet als ik er toch niks van snap ;D

Overigens zou ik zelf nog even wachten met de zomerbanden, het kan eind maart / begin april nog flink vriezen, maar misschien spreekt nu de fruitteler in mij ;D

Nou, dat is ook de reden dat ik even bij Sander wil kijken. Als het me niet bevalt en ik snap het ook niet ga ik geen EUR 200+ uitgeven voor zo'n ding. Dan werkt die FM-transmitter ook prima ;).

Taranis

Citaat van: Sbv op 22-02-2012 21:35:26
Zitting vervangen. doe maar links en recht omzetten. de rest............Ronald helpt wel.

;D ;D
Ik had al zo'n vermoeden dat je daar niet meer heel veel zin in had :P

Die lampjes waren aardig duur ja :-X

Chris

Citaat van: Sbv op 22-02-2012 21:35:26
Citaat van: Chris op 22-02-2012 21:26:21

Ja, die inderdaad.

We spreken wel even af binnenkort.
Het zal vast mijn gebrekkige technische kennis zijn maar het lijkt wel rocket science. De oude Volvo adaptor deed het prima.

Weet je trouwes wat lampje kosten, dan denk ik dat je het bij 1 laat

Is goed, doen we!

Voor de bestuurderstoel komt er gewoon een nieuwe zitting. Op de passagiersstoel wil ik ook gewoon fatsoenlijk kunnen zitten nu Ireen ook regelmatig rijdt.. en die zitting is nou ook weer niet heel duur. Daarbij wil ik daar prima in investeren aangezien de S60 voorlopig nog wel blijft.

Als dat lampje inderdaad zo duur is, doe ik alleen de DSTC zoals je in mijn voorgaande post kunt lezen ;D.

Chris

Morgen eindelijk weer even een dagje hannessen aan de S60.

Ondanks dat de stoelzitting en de nieuwe wisserarm nog niet binnen zijn kan ik wel alvast weer wat andere dingen doen, zoals de auto zomerklaar maken :eusa_dance:.

Eerst de auto even goed wassen (dat is alweer erg lang geleden) en maar weereens met Meguiers quickwax behandelen, met het aankomende voorjaar en dus de toenemende mogelijkheid op veel vogelpoep op de auto wil ik wel dat er weer enigszins een beschermlaagje op zit. Verder de zomerset er weer onder zetten en de zomermatten weer plaatsen 8). Nu de vorst over is kan ik ook eindelijk de schade aan de punt van de passagiersdeur in de lak zetten. Tot slot nog even kijken of ik de schaafplek op de stootstrip wat minder zichtbaar krijg door de strip in de lijnolie te zetten.

Kortom, ff lekker een dagje met de auto aan de gang! :)

san

Maak je wel ff pics, ben altijd wel benieuwd hoe het er voor staat  ;)

Elsje

Ik had vorige week zaterdag een lekker dagje klussen. Lekker voldaan gevoel erna   :D

Chris

Zal inderdaad best lekker voelen, heb de auto veel te lang niet kunnen vertroetelen ;D.

Pics komen wel goed ;). Een bling-auto moet je altijd even showen he ::).

Hoop ook dat Sander snel de spullen heeft als hij terug is uit Zweden, dan kan ik ook de koplampwisser en de stoelzitting vervangen. Ben het pleistertje om de koplampwisser wel zat nu qua aangezicht ;D. Dan nog even het DSTC-lampje vervangen en dan is alles weer op en top!

Sbv

Zodra eea er is laat ik het weten dan kunnen Ronald en Iris aan de slag met de stoelzitting  :evil: