ThoR5: V70R en V60 T5 Polestar

Gestart door Chris, 22-07-2007 19:11:21

Vorige topic - Volgende topic

Chris

Kleine update:
Dinsdagavond even naar Sbv gereden voor een kop koffie en het uitlezen van de S60. Gelukkig nogsteeds slechts één foutcode; zijnde de luchtkwaliteitssensor. Die code was eerder al eens opgepopt en is er dus nogsteeds. Binnekort even loeren of alles wel goed zit en of het niet toevallig een vuil contactje is, maar ik vermoed dat het een nieuwe sensor gaat worden.

Toen de S60 toch aan de laptop hing gelijk even de stoelverwarmingstemperatuur aangepast. Nu wordt het pas echt aangenaam deze winter :D!

big ben

Had even gemist dat jullie op vakantie waren geweest  :angel:, het ziet eruit alsof jullie een grandioze vakantie hebben gehad  :eusa_clap:. Mooooie foto's !

Citaat van: Chris op 18-10-2012 08:25:01
Kleine update:
Toen de S60 toch aan de laptop hing gelijk even de stoelverwarmingstemperatuur aangepast. Nu wordt het pas echt aangenaam deze winter :D!

Dat is handig  8)

Sbv

Het is soms zo simpel met die modernere auto's.
Sensor gaan we binnenkort wel even demonteren en schoonmaken. Als het dan weg bllijft is het mooi, vervangen kan altijd nog

Chris

Paps zijn huidige leaseauto gaat eruit en hij mag een nieuwe gaan uitzoeken. Het leasecontract dat zijn bedrijf met Ford had is verlopen, dus hij heeft nu de vrijheid om zelf een keuze voor een merk te maken. Verzoek daarbij was wel om iets Europees te kiezen. Na wat vooronderzoek is de nieuwe Volvo V40 er als een van de mogelijke kandidaten uitgekomen. Vandaag zijn we een proefrit gaan maken.

Gezien de 20% bijtelling heeft de T3 de voorkeur, dus een proefrit aangevraagd met een v40 met de T3 motor (1.6 turbo met 150pk). We kregen een zilvergrijze V40 T3 Summum op 18" mee. Mooie auto om te zien, al moet ik nog wel wat wennen aan de achterkant en z'n gewaagde vormen. De voorzijde en lijn van de auto gezien vanaf de zijkant is wat mij betreft erg geslaagd. We zijn met z'n vieren een proefrit gaan maken, dus qua ruimte werd de auto gelijk goed op de proef gesteld. Omdat mijn S60 achterin al erg klein is had ik vermoed dat achterin zitten absoluut onmogelijk zou zijn, maar dat viel heel erg mee. Nu zitten mijn ouders allebei niet erg ver met de stoelen naar achteren omdat ze niet erg groot zijn, maar de ruimte vond ik niet tegenvallen. Ben je als bestuurder 2 meter, dan kan er niemand meer achter je zitten. Maar dit ging opzich prima. Ik zou er niet meer dan 2 uur achter elkaar achterin willen zitten, maar de ouders hebben dan ook niet vaak passagiers bij zich. De achterbak is niet groot, maar voor m'n ouders die samen zijn is het echter meer dan prima. Hij is best wel hoog dus je kunt vooral in de hoogte veel kwijt. En anders heb je altijd nog een achterbank.

De auto is van binnen wat smal, maargoed.. ik ben dan ook de S60 gewend. Voorin zit je zowel als bestuurder en als bijrijder best goed. De stoelen zijn ook wat smaller dus het zit anders, maar het zit best lekker. Nadeel is dat de passagiersstoel niet standaard (of uberhaupt geen) kantelmogelijkheid voor de zitting heeft. Deze kun je dus aanzienlijk minder goed instellen dan de bestuurdersstoel. Het interieur ziet er degelijk uit en voelt ook zo aan. Ik vind de bediening op de middenconsole wat klein en omdat er nogal veel knopjes zitten in eerste instantie onoverzichtelijk. Maar als je eenmaal een beetje weet waar alles zit werkt het wel goed. Wat mooi is, is de spraakgestuurde telefoon en navigatie. Het informatiescherm is mooi, groot genoeg en goed zichtbaar, de achteruitrij camera is een leuk speeltje maar wat mij betreft overbodig, zeker als je park-assist hebt. Ik moet wel wat wennen aan het digitale instrumentenpaneel, enerzijds omdat het digitaal is alsmede omdat het wat kleiner is en best veel informatie bevat. Ook dit voelt in het begin daardoor onoverzichtelijk, maar ook dat zal wel gewenning zijn.

De auto rijdt lekker. Het stuurt strak, remt goed en het onderstel is erg comfortabel, zelf op de 18". De S60 vind ik toch soms wat hard, maar daar had de V40 geen last van. De T3 is me eigenlijk alles meegevallen. Aangezien ik uit een auto met 210pk kom had ik verwacht dat ik hem erg langzaam zou vinden. Zoals Ronald vandaag in het verheugd topic al zei is het zeker geen auto waarmee je de bestuurdersstoel zal afbreken als je hem flink op z'n staart trapt, maar hij is zeker vlot en voor pa dan ook meer dan voldoende. Vanaf het begin van de A20 bij De Lier had ik een lege snelweg voor me, en binnen no time zat de V40 op de 160. Niet slecht! Wat me nog het meeste opviel is de lage snelheidsbeleving van de auto, ik reed regelmatig een kilometer of 20/25 harder dan dat ik dacht.

Ondanks dat we met de summum hebben gereden, die zeker beviel, heeft pa voor een andere versie gekozen. Het wordt de T3 Momentum met het Intro-line pakket en als extra opties de verwarmde voorruit en stoelverwarming. Het winterpakket had ook nog led-dagrijverlichting en adaptieve xenon gehad, maar dat vond pa niet echt nodig, zeker gezien het verschil op de fiscale waarde van de auto.

Samenvatting van mijn persoonlijke mening: leuke, sportieve auto die lekker rijdt. Ik vind de auto persoonlijk te klein, en dan bedoel ik binnenin en qua bagageruimte. Langer passagiers vervoeren moet je ze niet aan willen doen. De auto zit, in ieder geval qua bestuurdersstoel prima. De T3 is een prima motor als je wel wat vermogen wil hebben maar geen doortrapper bent. Aan de achterkant moet ik nogsteeds wennen, de dubbele uitlaatpijpjes maken wel veel goed 8). Tot slot vind ik het middenconsole en de klokkenwinkel wat onoverzichtelijk, het duurt even voordat je de juiste knopjes en informatie kan vinden. Ik vind de S60 vele malen overzichtelijker.

En last but not least, plaatjes:

Sbv

Ben benieuwd hoe het gaat, of je pa een V40 gaat rijden.

Zijn jullie er ook kwa kleur wat uit ?

Chris

Citaat van: Sbv op 14-11-2012 21:32:16
Ben benieuwd hoe het gaat, of je pa een V40 gaat rijden.

Zijn jullie er ook kwa kleur wat uit ?

Ja, ze zijn eruit, ook qua kleur. De Volvo reed erg lekker en ze waren na de proefrit eigenlijk allebei verkocht. De Astra beviel minder goed en ze waren zonder dat ik het wist ook nog bij Ford gaan kijken. Qua zitcomfort is de Volvo superieur, en aangezien ze beide reuma hebben vinden ze dat erg belangrijk.

Ze hebben nog even zitten dubben voor de kleur, maar het is Biarritz Blue geworden. De andere optie was Flamenco red, maar ze vonden dat blauw mooier.

De offerte hebben ze meegekregen, pa gaat hem morgen voorleggen op z'n werk. Indien akkoord kan hij dan gaan bestellen, opzich moet dat wel goedkomen al verbaas ik me bij dat bedrijf nergens meer over gezien de verhalen. Ben benieuwd naar de levertijd.

The Volvoboy

Met beige bekleding of niet? :)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Broabander

Vind het van voor een mooie bak, maar van achter kan het me écht niet bekoren. Reed er laatst achter maar nee :(
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Chris

Citaat van: Broabander op 14-11-2012 21:40:55
Vind het van voor een mooie bak, maar van achter kan het me écht niet bekoren. Reed er laatst achter maar nee :(

Ik ben er ook niet echt weg van. Wen er al wel iets aan, maar echt m'n ding zal het niet worden.

Citaat van: The Volvoboy op 14-11-2012 21:39:31
Met beige bekleding of niet? :)

Nope, gewoon donker.

marc-850

Heeft-ie nou 3 ruitensproeiers?

grijzev70tdi

Jup, heeft de eerste S80 ook
Grolsch, het klinkt al lekkerder

UserID6342

Vind het een mooie auto en rijd ook gewoon goed is mijn beleving er van.  Wat de achterpassagiers betreft, die wil je ook niet achter in de S60 proppen want dat is misschien nog wel krapper....

Turbobiker

Heeft wel 18" nodig...
De Tussenpaus

Ewout Schalkwijk

Ik kan hem simpelweg niet mooi vinden. Ik snap dat design van Volvo echt niet. Sind de 'NN' is het voor mij klaar. Jammer wat ik vind Volvo's al heeeeeeel lang mooi. Ik had gehoopt dat ze bij de s60/v40 misschien hun design zouden herzien, maar helaas.

Chris, wees maar blij met jou s60 want die is veel mooier.  :eusa_shifty:

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Chris

Citaat van: marc-850 op 14-11-2012 22:44:06
Heeft-ie nou 3 ruitensproeiers?

Jup! Maar wat mij betreft hadden ze toch beter kunnen kiezen voor de sproeiers die ik op de S60 heb. De sproeiers van de S60 verspreiden het water waardoor de hele ruit water krijgt. Die 3 van de V40 zijn geconcentreerde stralen waardoor je dus niet in 1 keer de gehele ruit raakt. Nou hebben ze dat een soort van gecompenseerd met drie sproeiers, maar werkt wat mij betreft toch niet zo goed als die op mijn wagen zitten. Ik snap niet dat ze daar weer vanaf zijn gestapt, of dat niet op de V40 hebben gezet.

Citaat van: Dirk342 op 14-11-2012 22:51:12
Vind het een mooie auto en rijd ook gewoon goed is mijn beleving er van.  Wat de achterpassagiers betreft, die wil je ook niet achter in de S60 proppen want dat is misschien nog wel krapper....

Ik zat me dus ook te bedenken dat de S60 misschien nog weleens krapper zou kunnen zijn, anders scheelt het op z'n minst niet veel. Ik zou ook eens naar de maten moeten kijken.

Citaat van: Turbobiker op 14-11-2012 23:03:56
Heeft wel 18" nodig...

Eens! Helaas gaat pa voor de standaard velgen van de intro-line: 16" dus. Hij geeft er wat minder om dan ik, maar toch jammer.

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 14-11-2012 23:25:47
Ik kan hem simpelweg niet mooi vinden. Ik snap dat design van Volvo echt niet. Sind de 'NN' is het voor mij klaar. Jammer wat ik vind Volvo's al heeeeeeel lang mooi. Ik had gehoopt dat ze bij de s60/v40 misschien hun design zouden herzien, maar helaas.

Chris, wees maar blij met jou s60 want die is veel mooier.  :eusa_shifty:

Ewøut

De S60 blijft voorlopig ook! ;D Die kan nog wel even mee en ik vind het ook nogsteeds een mooie en fijne auto. Sowieso waren Ireen en ik het erover eens dat een V40 te klein is, verder vind ik de achterkant nogsteeds wennen en zou hem zelf dan ook niet kopen. Ireen kan het model niet bekoren, dus voor haar valt hij sowieso af.