ThoR5: V70R en V60 T5 Polestar

Gestart door Chris, 22-07-2007 19:11:21

Vorige topic - Volgende topic

big ben

Potverdikkie!  Nog zo'n mooierd :eusa_drool:

Veel plezier en geluk ermee Chris 8)

The Volvoboy

Wat een gaaf ding! Wij halen ook veel auto's uit Zweden vandaan (ook veel 'company cars' van Volvo) en dat zijn over het algemeen gewoon auto's met een hele gezellig uitrusting. Geniet ervan! :D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Chris

Dank voor de complimenten allemaal! :)

Dat plezier gaat wel lukken! Leuke motor en sportieve handling 8)... maar cruisen gaat er ook heerlijk mee. Het is ook bizar stil in dat ding... En voor een motor met dit vermogen kan je er (wat mij betreft) extreem zuinig mee rijden. Da's een mooie meevaller.

Citaat van: The Volvoboy op 26-04-2018 10:07:25
Wat een gaaf ding! Wij halen ook veel auto's uit Zweden vandaan (ook veel 'company cars' van Volvo) en dat zijn over het algemeen gewoon auto's met een hele gezellig uitrusting. Geniet ervan! :D

Dat begreep ik ook. Niham haalt regelmatig batches daar vandaan. Jong gebruikt, niet veel kilometers en zoals je zegt over het algemeen aardig dik in de opties. Ik heb zelf ook geen enkele moeite met import. Dit was ook nog eens een prima deal.

)()()sT

Jammer dat het een importje is...

;D

Ik vind de kleur schitterend, ik wil nooit meer een zwarte  :azn:

Chris

Citaat van: )()()sT op 26-04-2018 11:58:19
Jammer dat het een importje is...

;D

Ik vind de kleur schitterend, ik wil nooit meer een zwarte  :azn:

Lijer ;D

Ik vind zwart opzich altijd wel mooi... nou was er ooit een verkoper die tegen mij zei dat een auto wat hem betreft iedere kleur mocht hebben, als hij maar zwart was. Daar ben ik het niet mee eens. Er is zoveel meer gaafs, en ik wil eigenlijk ook wel iedere keer wat anders.

Aan de andere kant ben je bij tweedehands ook wel gebonden. Als je qua motorisering en opties al een aardig lijstje hebt, dan wordt ook nog een specifieke kleur een bijna onmogelijke zoektocht.

leons850

Ik had je verhaal al op een ander niet nader te noemen forum gelezen, maar leuk dat je het hier ook even neer zet.
En gefeliciteerd met deze moddervette wagen natuurlijk!  :eusa_clap:
De V60 heb ik altijd een hele mooie auto gevonden, helaas paste ze door de uitstoot niet in m'n lease budget en is de nieuwe te duur....
En die 19" Bor velgen!  :eusa_drool:

Wat betreft import, mijn ex V70N was ook een import, en zo vol vindt je ze niet zo snel in NL dus wat mij betreft een prima oplossing (gierige Nederlanders atlijd ;D).

Wat betreft de kleur, ik riep altijd dat ik nooit een zilver grijze auto wilde, kijk eens waar ik nu al bijna 5 jaar in rond tuf....
Als ik een nieuwe auto zou mogen uitzoeken dan wordt hij wel zwart, blauw of antraciet. De overige kleuren ben ik niet altijd even gek van.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Chris

Dankjewel Leon! Moest er hier ook maar eens van komen ;).

En klopt helemaal wat je zegt over import. Iets met BPM en bijtelling bij leasauto's in Nederland... iemand hier introduceerde de term 'bijstandsuitvoering' ooit (Taranus?). Je ziet soms zulke kale uitvoeringen voorbij komen, daar kan ik echt niet bij. Dat is volgens mij toch voor een groot deel de invloed van de belastingen.

Dan maar een niet-Nederlandse auto... en nu heb ik tenminste een echt Zweed ;D. Uiteindelijk wil ik gewoon mooi en lekker rijden.

Ewout Schalkwijk

Mooie kar Chris, heel veel plezier ermee. :eusa_clap: :D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Chris

Taranis

Citaat van: Chris op 26-04-2018 16:29:50
En klopt helemaal wat je zegt over import. Iets met BPM en bijtelling bij leasauto's in Nederland... iemand hier introduceerde de term 'bijstandsuitvoering' ooit (Taranus?). Je ziet soms zulke kale uitvoeringen voorbij komen, daar kan ik echt niet bij. Dat is volgens mij toch voor een groot deel de invloed van de belastingen.

Is dat een opzettelijke spelfout? :evil:

Maar uh, mooi dat je je blog weer eens bijgewerkt hebt! Fijne auto, rijdt prima :D Veel plezier ermee! :eusa_clap:

Chris

Citaat van: Taranis op 01-05-2018 22:16:33
Citaat van: Chris op 26-04-2018 16:29:50

Is dat een opzettelijke spelfout? :evil:

Maar uh, mooi dat je je blog weer eens bijgewerkt hebt! Fijne auto, rijdt prima :D Veel plezier ermee! :eusa_clap:

Ik zou niet durven ::)...

Nogmaals dank :)!

arjenT5R

Nah dan had ie er wel Teer-anus van gemaakt ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Chris

Chris

Jah! Weer eens wat te melden hier...

Vandaag naar Zeeland gestuurd :)... Er was een landelijke aanbieding voor de Polestar optimalisatie, met nog wat Freunde-korting leverde dat een erg leuke prijs op :eusa_dance: :eusa_clap:. De keus was nu dan ook wel snel gemaakt.

De eerste ervaringen zijn positief! Zoals overal te lezen is het geen (dikke) tuning, maar levert het wel wat extra's op. Ik ben met name snelweg tegengekomen op de terugweg, en nog een beetje stad. Wat valt tot nu toe op? Hij schakelt beter en logischer en er is met name meer trekkracht als je met wat "lagere snelheden" gas geeft en de kickdown intrapt. Met stadsverkeer vind ik hem merkbaar sneller als je stevig gas geeft. Op de snelweg in de kickdown vanaf 120 a 130 merk je iets verschil, maar het is daar heel beperkt. Daar merk je denk ik dat het in het hoge toerengebied maar 8 pk meer is... dan is toch wel snel "op". Al met al met de eerste ervaringen wel blij dat ik het gedaan heb. Een echte tuning levert je een hoop meer vermogen en koppel op, maar dit is dan ook 300 euro goeikoper, met toch wat andere voordelen als garantiebehoud en niet meer overschreven worden van de software.

Ook gelijk de vaste trekhaak door een afneembare laten vervangen... ik gebruik hem weinig en heb geen zin om over 3 jaar tegen een roestige knobbel aan te kijken. Kontje ziet er een stuk strakker uit nu :eusa_drool:.

Binnenkort op vakantie dus kan dan lekker van de Polestar genieten!

Sbv

Toch de upgrade maar gedaan dus. Had het even laten weten dan had je eea mee mogen nemen  ;D . Dat wordt vlammend op vakantie