ThoR5: V70R en V60 T5 Polestar

Gestart door Chris, 22-07-2007 19:11:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Chris

#2130
Sinds vrijdag is het wagenpark weer uitgedund. De Garnet Red V70R is verkocht.

Gelukkig zorgt de saffron er wel gelijk voor dat ik weer wat te doen heb. Ik constateerde dat er een stuk uit het koplampglas was... aan de binnenkant :eusa_eh:. De stukjes glas lagen op de reflector en er zit een klein gaatje in het glas. Tijdens het weekendje weg kwam ik op weg naar Radio Kootwijk op een stuk grindpad terecht. Waarschijnlijk daar een steentje van mijn voorganger erop gehad. Wel raar want ik zat er echt enorm ver achter. Of "gewone steenslag" natuurlijk. Gelijk maar even afgeplakt zodat de reflector niet gaat roesten en een nieuw koplampglas besteld.

Na de vakantie de remmerij aan de voorzijde maar weer terug bouwen naar 302.

de Boeing

Welke remmen zitten er nu onder? en deze bevallen niet?

Chris

Er zit 280 onder. Blijkbaar ooit omgebouwd.

Aangezien ik 302 schijven en brackets heb ga ik het binnenkort terug bouwen naar origineel. Remt toch net even beter. Nog groter hoeft voor de hobby auto niet.

Taranis

Citaat van: Chris op 06-07-2020 14:37:23
Nog groter hoeft voor de hobby auto niet.

Ik stel voor dat ik het tegendeel een keertje bewijs in de Eifel :eusa_whistle: (al kan dat voor mij een uitdaging worden met een artisanale handhark :P )

Sbv

big is better, maar ook remmen is angst

elianmars

Citaat van: Taranis op 06-07-2020 15:08:48
Ik stel voor dat ik het tegendeel een keertje bewijs in de Eifel :eusa_whistle: (al kan dat voor mij een uitdaging worden met een artisanale handhark :P )

Met jouw rijstijl helpt enkel een anker uitgooien ;D

arjenT5R

Citaat van: elianmars op 09-07-2020 09:54:24
Met jouw rijstijl helpt enkel een anker uitgooien ;D

Dat dat bij jou nu anders is heb je ook alleen maar te danken aan je elektropausmobielfrikandellenwagenhok...

Zelfs velgen scheurden.....;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Taranis

;D ;D

Dank je wel Arjen. Overigens hadden die velgen volgens mij niet te maken met het remmen maar met het "Verweij-paaltjes-en-randjes-syndroom" :D

Chris

Citaat van: Taranis op 06-07-2020 15:08:48
Ik stel voor dat ik het tegendeel een keertje bewijs in de Eifel :eusa_whistle: (al kan dat voor mij een uitdaging worden met een artisanale handhark :P )

Ik ben al wel overtuigd dat ze gaan faden hoor ;D... en dat ook binnen no-time. Maar een weekendje Eifel is altijd een goed idee! 8)

Het is meer dat ik het voor die 1 a 2 keer per jaar de investering niet waard vind. Dan maar iets rustiger de berg af :).

Citaat van: elianmars op 09-07-2020 09:54:24
Met jouw rijstijl helpt enkel een anker uitgooien ;D

::)

elianmars

Citaat van: Taranis op 10-07-2020 16:13:24
;D ;D

Dank je wel Arjen. Overigens hadden die velgen volgens mij niet te maken met het remmen maar met het "Verweij-paaltjes-en-randjes-syndroom" :D

;D ;D Jup

Chris

#2140
Kleine update met betrekking tot de V60: Afgelopen zaterdag nieuwe remblokken geplaatst. Bij de laatste beurt in december gaven ze aan dat het nodig was. Toen ik zelf eens ging kijken constateerde ik dat ze nog wel even meekonden. Een goed half jaar, maar wel weinig kilometers verder, toch maar eens de nieuwe blokken die ik al had liggen eronder gezet. Komende week drie weken de bergen in met de V60 dus dan is het maar weer nieuw. Kilometerstand nu: een maagdelijke 97.927 :).

De R heeft een kapot koplamglas helaas. Waarschijnlijk gebeurd met een ritje naar Radio Kootwijk waarbij ik een grindweg tegen ben gekomen. Het glas is helemaal door en aan de binnenkant is er een stuk glas af. Ik heb direct een nieuw glas besteld. Voor nu even een stukje tape erop zodat de reflector niet gaat roesten totdat het nieuwe glas binnen is. Verder had Joost al aangegeven dat de rechter achterruit in de kofferruimte soms wat lekt. Ding toch door de wasstraat geduwd laatst, en dat lekte toch best wel. Het was me al opgevallen dat de ruit wat los zit toen ik laatst even wat aan het rommelen was in de achterbak en de kappen los had liggen. Er lijkt al wat hobby werk met een kitspuit te zijn verricht. Na de vakantie maar eens laten kijken om de ruit er opnieuw in te laten zetten.

Verder weinig nieuws met betrekking tot de auto's. Wel binnenkort de Maxi Cosi met de bijbehorende base maar weer eens van de vliering plukken en afstoffen! Per januari weer nodig ::) ;D.
Ronald vertelde toevallig dat hij een setje ISO-fix beugels voor een N heeft besteld en die in de C70 gaat laten lassen. Wellicht dat ik dat voor de R toch ook nog eens ga doen. Ik heb mijn dochter nu gewoon in een stoeltje zitten met de riem. Werkt op zich best, maar het kan toch behoorlijk bewegen. ISO-fix is een stuk veiliger. Zeker als het er over een tijdje twee zijn en omdat ik de R toch wel eens wil gaan pakken voor weekendjes weg met het gezin.

Marc O.

Citaat van: Chris op 20-07-2020 09:45:10
Wel binnenkort de Maxi Cosi met de bijbehorende base maar weer eens van de vliering plukken en afstoffen! Per januari weer nodig ::) ;D.

Gefeliciteerd!! :D
...The Nile isn't just a river in Africa...

Chris


Jeroentjuh

Citaat van: Chris op 20-07-2020 09:45:10
Wel binnenkort de Maxi Cosi met de bijbehorende base maar weer eens van de vliering plukken en afstoffen! Per januari weer nodig ::) ;D.

Gefeliciteerd!

Ik heb hem hier een tijdje terug ook maar weer van zolder gehaald ;D Per half augustus weer in gebruik...

volvobug

gefeliciteerd! Maxi Cosi nog eerst Saffron verven?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.