ThoR5: V70R en V60 T5 Polestar

Gestart door Chris, 22-07-2007 19:11:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

)()()sT

Citaat van: Chris op 20-07-2020 09:45:10
Verder weinig nieuws met betrekking tot de auto's. Wel binnenkort de Maxi Cosi met de bijbehorende base maar weer eens van de vliering plukken en afstoffen! Per januari weer nodig ::) ;D.

Hij ligt net een week op die vliering ???


;D

Leuk man 8)

KIM

Gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding Chris!

Chris

#2147
Dank allemaal!! :D

Citaat van: Jeroentjuh op 20-07-2020 20:42:17

Ik heb hem hier een tijdje terug ook maar weer van zolder gehaald ;D Per half augustus weer in gebruik...

Ook gefeliciteerd! :eusa_dance:

Citaat van: volvobug op 20-07-2020 22:14:25
gefeliciteerd! Maxi Cosi nog eerst Saffron verven?

Het is een overweging... maar hoe staat dat in de grijze V60? :eusa_think:

Ik denk dat een zwarte Maxi Cosi eigenlijk wel prima is in beide zwarte interieurs :P. Hopelijk ook sneller 'om' naar het vervolgstoeltje dan bij mijn dochter. Die is vrij klein, dus heeft overal enorm lang mee gedaan. Geldtechnisch prima, maar qua ruimte niet echt praktisch...

Citaat van: )()()sT op 21-07-2020 06:48:03
Hij ligt net een week op die vliering ???


;D

Leuk man 8)

Hij ligt eigenlijk al jaren achter de knieschotten... dus dat scheelt dan weer ::) ;D. Base wel op de vliering. Erop gelegd met reeds verzamelde stof :eusa_shifty:.


elianmars

Sinds wanneer heb jij een vliering dan?  :eusa_think:  ;D

Nogmaals gefeliciteerd, Chris! Leuk man  :D

Chris

Citaat van: elianmars op 22-07-2020 17:03:31
Sinds wanneer heb jij een vliering dan?  :eusa_think:  ;D

Nogmaals gefeliciteerd, Chris! Leuk man  :D

Ja, die was er ineens.... heel gek ::). Bevalt wel goed. Fijn om eindelijk alle zooi uit zicht te hebben 8).

En nogmaals dank! We kijken er naar uit.

Sbv

zolder wordt toch jouw rustdomein ? of kinderkamer met extra geluidsisolatie ?

big ben


Chris

Citaat van: Sbv op 23-07-2020 10:44:59
zolder wordt toch jouw rustdomein ? of kinderkamer met extra geluidsisolatie ?

De vliering is wat krap voor een mancave helaas...

Citaat van: big ben op 23-07-2020 11:32:34
Proficiat familie!! :D

Dankje! :D.

Chris

Tijd voor een blog update. We zijn weer terug van een heerlijke vakantie van drie weken naar Oostenrijk. Eerst twee weken in het Zillertal geweest en toen nog een kleine week in het Brixental. Op twee dagen na hebben we top weer gehad. De twee dagen regen waren gezien de warmte niet heel erg en we hebben ons binnen ook prima vermaakt. Tussen de buien door even naar buiten voor wat frisse lucht. Verder lekker gezwommen, gewandeld, gegeten en vooral veel uitgerust. Omdat je vooral veel buiten bent merk je weinig van de Corona perikelen, dus wat dat betreft was het ook ontspannen.

Voor ons doen hebben we erg weinig gereden: 2305 kilometer. Normaal maak ik er in zo'n vakantie toch snel 3000 a 3500. Er was in de buurt veel te doen dus we hoefden niet ver. Genoeg bergbanen bijvoorbeeld waarna je boven heerlijk kon wandelen en daarna met een biertje en wat de eten kon genieten van het uitzicht.

Hieronder een kleine foto impressie. Het uitzicht vanuit het eerste huisje was in ieder geval niet verkeerd 8):




Lekker weer, dus prima toeven en genieten van de gutbürgerliche Küche op de terrassen.


We hebben nog een mooie rit gemaakt op de Zillertaler Höhenstraße. Een mooie (smalle) bergweg op iets meer dan 2000 meter met prachtige uitzichten op de alpen.


Blijft gewoon mooi bovenop zo'n berg (crappy ingezoomde en daarna aangepaste phonepic).


Mijn dochter wilde heel, heel, heeeeeel erg graag nog een keertje minigolfen. Dus dat doen we dan. Viel wel een beetje tegen :-\...


Zowel de heen als de terugweg zijn erg voorspoedig verlopen. Heen in de avond weggereden vanwege het voorspelde noodweer. Vroeg in de ochtend waren we op de plaats van bestemming. Terug om 03.10 uur vertrokken uit Brixen. Om 12.50 uur parkeerde ik de auto op de back alley. Vooral het eerste deel lekker door kunnen rijden. De dames vielen op een gegeven moment in slaap dus ik heb de eerste vier uur geen stops gemaakt. Onderweg nog een mooie mijlpaal:

Nog steeds maagdelijk :P.

Vandaag ben ik ook gelijk maar weer wat aan de R gaan rommelen. De motorkap sluit niet helemaal aan op het linker voorscherm. Tegen de voorruit ligt hij iets hoog. Nu viel me ook al op dat het scherm niet helemaal gelijk loopt met de "lijnen" op de deur. Ik heb het scherm losgehaald en wat beter afgesteld. De lijnen lopen nu gelijk maar de kap ligt nog steeds iets te hoog, hoewel wel minder dan voorheen. Joost had al aangegeven dat er ooit iemand tegen dat scherm aan heeft gezeten, en als je goed kijkt zie je inderdaad een kleine vouw zitten. Wellicht dat het scherm toch ook wat verbogen is door de tik, al dan niet bij de bevestigingspunten. Aangezien de auto zeer waarschijnlijk voor een groot deel nog gespoten gaat worden zal ik dan ook eens laten kijken of dit kan worden opgelost.

Tenslotte had ik ook nog een koplampglas met een gat erin. Voor de vakantie al een nieuw glas besteld, maar de levering liet even op zich wachten. Aangezien de R binnenkort voor de APK moet vandaag het glas maar vervangen.

Klein gaatje aan de buitenkant, aan de binnenkant een hele "chip" eruit:


Tadaa, een mooi nieuw glas:

Marc O.

Het Zillertal is echt heel erg mooi inderdaad. Gelukkig heb je goed weer gehad. We hadden er de laatste keer (vorig jaar) helaas wat pech mee.
...The Nile isn't just a river in Africa...

)()()sT

Leuke vakantiefoto's weer! Natuurlijk had ik al een paar kiekjes gezien ( ::) ;D) maar altijd leuk om hier weer een vakantie-update te zien.
Vervangen van het glas is piece-of-cake hè, fijn dat het maar weer gedaan is. Die vouw en deukjes zijn jammer, helaas letten sommigen niet op en zat het er een aantal jaren terug ineens in  :eusa_hand:

elianmars

Wow, wat is Oostenrijk toch mooi!  8)

Fijn dat jullie het naar je zin hebben gehad  :)

Snellebaksteen

Ziet er prachtig uit inderdaad!
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Chris

Afgelopen vrijdag de eerste aaa-pee-kaa met de R. Uiteraard glorieus en zonder noemenswaardig gedoe......











.... afgekeurd :-\.

Ik heb even mee gelopen met de monteur omdat ik de auto zelf nog helemaal niet aan de onderkant had kunnen bekijken en wil weten of er nog zaken zijn die ik in de gaten moet houden. De halve garage stond er op een gegeven moment bij, want zo'n classic R is dan ineens toch wel erg leuk tussen al dat moderne gedoe. Lekker aan de babbel dus ook. De monteur vond hem er goed uit zien. Hij wilde de auto net laten zakken om hem af te gaan melden toen hij zich bedacht dat hij de assen nog moest controleren. Helaas een ashoes met een scheurtje erin waar al wat vet uit kwam. Ook de stofhoes van het stuurhuis gescheurd. Afkeur dus helaas.

Geen zin om zelf met vet te gaan zitten rommelen. Daarbij heb ik daar hulp bij nodig en heb ik gezien het geklus in huis geen tijd de komende weken. Dit laat ik dus doen.

Verder bleek ook de airco te lekken op de aansluitingen op de condensor. In juni zijn de pomp en droger vervangen. Ik heb weinig verstand van aircosystemen dus ik heb geen idee of het daarmee te maken kan hebben? Ze hebben toen onder tijdsdruk niet de orifices kunnen vervangen. Ook heeft het systeem naar mijn idee wel erg kort op druk gestaan, anders had dit er wellicht al uitgekomen. Dus ik ga sowieso in gesprek hierover.

We hebben gelukkig weer wat te doen ::).

Sbv

Troost je als ene probleem opgelost is dient zich wel weer wat nieuws aan. Noem het charme