ThoR5: V70R en V60 T5 Polestar

Gestart door Chris, 22-07-2007 19:11:21

Vorige topic - Volgende topic

Chris

Citaat van: sander100xNiX op 25-01-2009 11:38:12
De mooiste auto staat er nog niet eens op ::)

Ik ben strategisch fotograaf :eusa_shifty: ;D

Chris

Lang geleden, maar eindelijk weereens wat te schrijven...Helaas dit keer geen leuk of goed nieuws. De roffel wil namelijk niet meer starten :(

Het begon zaterdag. Ik pak in de ochtend de auto om op weg te gaan naar Breda, geen probleem. Starten, lopen en rijden. Aangekomen in Breda zet ik iemand af en zet ik de motor 5 minuten af, ik laat de sleutel op contact staan. Na 5 minuten wil ik starten, de startmotor gaat zeer langzaam rond maar de auto start wel. Vreemd...

Terug in Rotterdam iemand anders opgepikt, de auto had 5 minuten stil gestaan.. motor af, contact eraf en op slot. Na 5 minuten start hij zonder problemen. In de middag echter weer hetzelfde probleem. De auto had 2 uur stil gestaan en ik was wat aan het klussen geweest. Ik wil weg, sleutel om... en weer een heeel langzaam rondgaande startmotor. Motor sloeg weer net net aan.

Ik heb de accu doorgemeten en die was goed, helemaal vol... dus de dynamo doet zijn werk en de accu is nog goed. Volgende ochtend weer proberen en nu helemaal niks meer. Startmotor hoor je niet, slechts een tik die onder het dasboard vandaan lijkt te komen, maar dat kan ik niet helemaal goed bepalen. Wat kan het zijn? Bobine? Verdelerkap? De hele ontsteking?

Ik moet nog een zoektocht op het forum gaan doen, maar alle tips zijn welkom ;D!

UserID6342

Chris

Citaat van: Dirk342 op 08-06-2009 12:34:54
Startmoter mol ?

Lijkt me ook een goede optie...

Enig idee hoe ik dat zelf makkelijk na kan gaan?

UserID6342

Ik zou even op het forum vragen of er iemand ergens nog eentje heeft liggen.  Anders een van de sloperijen afbellen, qua kosten zit je dan op een tientje of 5.

Chris

Citaat van: Dirk342 op 08-06-2009 12:49:17
Ik zou even op het forum vragen of er iemand ergens nog eentje heeft liggen.  Anders een van de sloperijen afbellen, qua kosten zit je dan op een tientje of 5.

Hoe kan ik nagaan of het echt de startmotor is voordat ik er een andere insleutel?

Freakybaby

Als de startmotor stroom krijgt dan is er weinig anders wat het kan zijn omdat je de accu en dynamo al uitgesloten hebt.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Misha

Wel even echt goed meten; wat is de spanning over de accupolen bij motor uit, bij draaiende motor en bij 3000 rpm.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Chris

Chris

Gisteren weer aan het hanessen geweest met de roffel.

Hij startte nogsteeds niet. Met behulp van een stukje hout een paar keer wat tikken op de startmotor gegeven. Soms hoorde je helemaal niks bij het omdraaien van de sleutel, soms een snelle ratel wat erop lijkt dat de startmotor wel wilde maar vast zat. Zo'n 10 pogingen gedaan waarna ik de accu maareens heb gemeten: 10,3V. Volgens mij met een frisse startmotor genoeg om hem in ieder geval langzaam rond te krijgen.. in ieder geval niet zo dramatisch dat hij helemaal niks laat horen.

Toch maar even de accu eruit gehaald en onder de lader gezet. Later weer in de auto, sleutel om, langzaam rondgaande startmotor en lopen. Na een rond rijden de motor 3 minuten uitgezet, weer geprobeerd en netjes starten. Ik ga zo weer even proberen... Ben benieuwd of hij het nu doet.

Waar lijkt dit het meeste op. Toch te weinig spanning? (dus een fikse lekstroom ergens) of een startmotor die aan zijn eindje is?

Thys

Met 10,3 Volt is ie behoorlijk leeg hoor... zet hem eens een nacht aan de lader, met 3 minuten rijden heb je hem nog niet vol. Maar los daarvan denk ik dat je startmotor wel zijn beste tijd gehad heeft

sean850

Citaat van: thyzerrr op 10-06-2009 16:13:00
Met 10,3 Volt is ie behoorlijk leeg hoor... zet hem eens een nacht aan de lader, met 3 minuten rijden heb je hem nog niet vol. Maar los daarvan denk ik dat je startmotor wel zijn beste tijd gehad heeft

dat is na 10 start pogingen niet zo vreemd dat de accu spanning dan wat lager een start motor vraagt nogal wat dus er is waarschijnlijk niks aan de hand met de accu anders ff nacht opladen dag laten staan en dan kijken wat de spanning is, dus na laden meten, dag laten staan en dan weer meten.

850 Ra$ing

Denk toch dat het de accu is chris.
Heb je ook de spanning op de accu gemeten als je de auto start?
Stel dat er een cel van de accu defect is dan geeft de accu nog steeds 12v aan, maar zodra je start zakt de spanning als een pudding in.

thuur

Met 10,3 Volt vrees ik een overleden cel..

Gr :-\

Sbv

Chris, Je kan mijn reserve accu wel lenen, deze moet denk ik nog wel wat aan de lader, maar dan kan je deze wel gebruiken