ThoR5: V70R en V60 T5 Polestar

Gestart door Chris, 22-07-2007 19:11:21

Vorige topic - Volgende topic

Chris

Citaat van: sander100xNiX op 25-01-2009 11:38:12
De mooiste auto staat er nog niet eens op ::)

Ik ben strategisch fotograaf :eusa_shifty: ;D

Chris

Lang geleden, maar eindelijk weereens wat te schrijven...Helaas dit keer geen leuk of goed nieuws. De roffel wil namelijk niet meer starten :(

Het begon zaterdag. Ik pak in de ochtend de auto om op weg te gaan naar Breda, geen probleem. Starten, lopen en rijden. Aangekomen in Breda zet ik iemand af en zet ik de motor 5 minuten af, ik laat de sleutel op contact staan. Na 5 minuten wil ik starten, de startmotor gaat zeer langzaam rond maar de auto start wel. Vreemd...

Terug in Rotterdam iemand anders opgepikt, de auto had 5 minuten stil gestaan.. motor af, contact eraf en op slot. Na 5 minuten start hij zonder problemen. In de middag echter weer hetzelfde probleem. De auto had 2 uur stil gestaan en ik was wat aan het klussen geweest. Ik wil weg, sleutel om... en weer een heeel langzaam rondgaande startmotor. Motor sloeg weer net net aan.

Ik heb de accu doorgemeten en die was goed, helemaal vol... dus de dynamo doet zijn werk en de accu is nog goed. Volgende ochtend weer proberen en nu helemaal niks meer. Startmotor hoor je niet, slechts een tik die onder het dasboard vandaan lijkt te komen, maar dat kan ik niet helemaal goed bepalen. Wat kan het zijn? Bobine? Verdelerkap? De hele ontsteking?

Ik moet nog een zoektocht op het forum gaan doen, maar alle tips zijn welkom ;D!

UserID6342

Chris

Citaat van: Dirk342 op 08-06-2009 12:34:54
Startmoter mol ?

Lijkt me ook een goede optie...

Enig idee hoe ik dat zelf makkelijk na kan gaan?

UserID6342

Ik zou even op het forum vragen of er iemand ergens nog eentje heeft liggen.  Anders een van de sloperijen afbellen, qua kosten zit je dan op een tientje of 5.

Chris

Citaat van: Dirk342 op 08-06-2009 12:49:17