ThoR5: V70R en V60 T5 Polestar

Gestart door Chris, 22-07-2007 19:11:21

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Je bent van harte welkom. Stop je in de garage en stop en dan af en toe wat eten en driken in, kan je lekker een dagje poetsen  ;D

Chris

Citaat van: Sbv op 07-11-2010 18:13:53
Je bent van harte welkom. Stop je in de garage en stop en dan af en toe wat eten en driken in, kan je lekker een dagje poetsen  ;D

En jullie zo nu en dan van achter het raam kijken zeker?? Het is Blijdorp niet hoor ;D.

Sbv

Jij zegt het, wij denken het

Chris

Citaat van: Sbv op 07-11-2010 18:16:33
Jij zegt het, wij denken het

Toch kom ik wel langs hoor.. na het resultaat van de kap kan de rest niet achter blijven! 8)

Sbv

Geen probleem, het resultaat mag er zijn. Kom maar op met de foto's

Chris

Citaat van: Sbv op 07-11-2010 18:18:21
Geen probleem, het resultaat mag er zijn. Kom maar op met de foto's

Zal zo ff kijken. Heb wel een aantal foto's gemaakt met mijn telefoon, maar aangezien de auto binnen stond en het een telefooncamera was ga ik ervan uit dat het niet echt goed zichtbaar is.

Chris

Vandaag ben ik bezig geweest om de kras die op mijn rechter achterportier zat weg te werken. Sbv had aangeboden om met zijn poetstol en polijst- en poetsmiddelen aan de gang te gaan om te kijken of ik de kras weg kon krijgen. Verder zat mijn motorkap onder de nodige herfstrommel en eveneens wat krassen van zowel de vorige eigenaar als van een foutieve poging een grote flats vogelpoep te verwijderen. Ook de kap wilde ik dus graag onder handen nemen.

De kras heb ik zo goed als weg kunnen poetsen. Je moet nu aardig je best doen en met de juiste lichtval kijken om de kras nog te zien. Ik heb de kras twee keer gepolijst, eerst met een wat zwaarder polijstmiddel en daarna met een wat lichtere. Vervolgens de plek gepoetst met een 'black polish', een speciale was voor zwarte lak die ook wat op zou vullen. Tot slot een finish aangebracht ter bescherming. Het resultaat is erg goed, ik ben tevreden!

Dan de kap. Eerst aan het kleien geslagen om de rommel eraf te halen, en er kwam ook nogal wat af. Vervolgens de kap gepolijst en eveneens met de 'black polish' en de finish bewerkt. Ook de kap ziet er erg strak uit nu.

Ik heb twee foto's kunnen vinden die enigszins iets laten zien van het resultaat. Een is een soort van actiefoto waarop een deel in de was staat en nog moet worden uitgepoetst. Aangezien foto's meer zeggen dan woorden en hier ook echt niet meer over te melden is:

Sbv

Ik kan zeggen dat het best wel heel aardig gelukt is. Niet alles is weggegaan, maar een heel eind heen wel. Binnenkort de hele auto doen, dan kan je de winter weer door

Taranis

Alleen dat randje aan de bovenkant van de motorkap moet je nog even doen ;D

De rest is wel opgeknapt ja :eusa_clap: maar ik heb er geen geduld voor, dat heb ik al gezien

Chris

Citaat van: Taranis op 07-11-2010 22:00:00
Alleen dat randje aan de bovenkant van de motorkap moet je nog even doen ;D

De rest is wel opgeknapt ja :eusa_clap: maar ik heb er geen geduld voor, dat heb ik al gezien

Dankje ;D!

Zo in delen vind ik het wel goed te doen en ook wel een leuk klusje. Maar een hele auto op 1 dag zou ik toch wat veel vinden.

Chris

Met de regen van vandaag toch wel goed te zien dat de motorkap goed in de was staat. Allemaal van die mooie druppeltjes ;D. Kan niet wachten om de rest van de auto ook te gaan doen.. de kap is erg mooi opgeknapt.

Taranis

Hoe is het met de ster in je voorruit?

Chris

Citaat van: Taranis op 10-11-2010 20:15:07
Hoe is het met de ster in je voorruit?

Is nog present en nog niet groter geworden.

Misschien scheurt het sterretje wel door met de vorst deze winter, als ik de verwarming lekker hoog zet :eusa_shifty:.

Taranis

Ik zal de volgende keer wel een ram op je ruit geven. Werkt je regensensor tenminste ook zoals het hoort :P

Chris

Citaat van: Taranis op 10-11-2010 20:35:39
Ik zal de volgende keer wel een ram op je ruit geven. Werkt je regensensor tenminste ook zoals het hoort :P

:eusa_whistle:

Ik zeg niks ;D!

Zou wel fijn zijn. Vandaag ook weer, regenen als een malle en het ding deed niks. Vervolgens wordt het droog, hendel staat op de regensensorstand en ineens beginnen de wissers als een malle heen en weer te gaan.

Trouwens ondekt dat als je het 'kastje' achter de spiegel aanraakt (beetje duwt) waarachter de regensensor zit de ruitenwissers een keer heen en weer gaan. Blijkbaar reageert de sensor op de beweging ???.