import volvo - waarop letten?

Gestart door Peter, 08-05-2008 12:27:35

Vorige topic - Volgende topic

Peter

Hoewel mij 850 tdi met bijna 390.000 km nog steeds super bevalt, begin ik toch al wat om me heen te kijken naar een interessante opvolger. Importeren uit bv Duitsland lijkt wel heel aantrekkelijk. Normaal koop ik het liefst een auto, die ik ANWB laat keuren (en eventueel de noodzakelijke kwalen laat herstellen op kosten van de verkoper en de auto dan zonder garantie meeneem). Tot nu toe is mij dat goed bevallen. Omdat ik maar deels technisch e.e.a. zelf kan beoordelen, zou ik deze constructie bv ook in Duitsland willen toepassen. Aan garantie heb ik dan immers niet zo veel.

Heeft iemand ervaring met importeren en zijn  er in Duitsland keuringinstanties die dit kunnen uitvoeren? andere tips waar ik op zou moeten letten zijn ook welkom.

gr.Peter

michiel

Dekra. Doen aankoopkeuringen hier in NL maar is (van origine) een Duitse organisatie dus dat zou in Duitsland ook moeten lukken.
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

daytonawim

Je kan naar de TUV of naar de Dekra.

Maar als je een auto gaat exporteren, moet je er wel op letten dat je garantie (kan) krijgen
in mijn geval was dat er keurig vanaf gehaald.

Zie ook ander invoer tips,

Voor wat betrefr Duitsland, naar de autopapieren vragen, daar staat de vorige eigenaar altijd op vermeld,
bel de beste man/vrouw op en vraag naar de auto.
Mijn ervaring is dat je dan gewoon normaal antwoord krijgt.

Overigens kan je vaak ook in duitsland je auto wel inruilen :-), zelfs mij niet uitziende 850 met meer dan 500k op de klok wilde ze nog wel hebben ???

Peter

bedankt voor de tips. Lijkt me het beste om bij goede garages te zoeken in Duitsland. Hebben ze daar misschien ook een soort BOVAG-keurmerk. Ik zie ook wel bedrijven die alleen voor de export verkopen. Vermoedelijk moet je daar ook nog de BTW bij optellen.

Als je de volgende advertentie ziet dan moet er iets toch niet kloppen?
LINK

Dit is een V70 xc diesel uit 2008 voor 10.000 euro met 4000 km op de teller

michiel

Bedrijven die alleen voor de export verkopen schijn je met (nog iets meer) gezond wantrouwen te moeten benaderen. En nee, die advertentie klopt inderdaad niet, dat schijnt een nieuwe vorm van Nigeriaanse oplichterspraktijken te zijn.
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

Esveldt

Citaat van: daytonawim op 08-05-2008 15:03:03
Overigens kan je vaak ook in duitsland je auto wel inruilen :-), zelfs mij niet uitziende 850 met meer dan 500k op de klok wilde ze nog wel hebben ???

Let op je moet wel alles in leveren bij de RDW, alle papieren etc. Tenminste dat moest ik.
Nummerbord etc.