Airco plots (na garagebezoek) defect.

Gestart door Frank Selen, 23-07-2007 23:17:02

Vorige topic - Volgende topic

850 Ra$ing

Als je deze schakelaar gaat vervangen moet het airco systeem eerst worden leeg gemaakt, anders ontsnapt al je koelmiddel.

bArtch

nee hoor, toen de monteur bij mij dat ding eruit draaide, gebeurde er niets, en het hele systeem zat praktisch vol!
Volvo 850 - 2.5 - 10V - 1995

Johan850

Zeker weten? Want daarna heb je hem nog bij gevuld...
Groet,
Johan
----
iedereen die langzamer rijdt dan ik is een idioot; iedereen die harder rijdt dan ik is een maniak.

bArtch

Ja,  de monteur heeft na het wisselen voor de zekerheid alles leeggehaald en opnieuw bijgevuld, maar er zat nog heel veel vloeistof in voordat we gingen het wisselen, en ik heb het zelfs nog aan hem gevraagd of de vloeistof er niet uit zou spuiten, volgens hem niet...
Je kunt misschien even voor de zekerheid een aircoboer bellen, maar volgens mij is het geen probleem.

Volvo 850 - 2.5 - 10V - 1995

850 Ra$ing

Deze sensor zit in de lage druk leiding geschroeft dus je systeem moet worden leeg gemaakt.

Johan850

Hmm, een ja en een nee... Toch maar even aan de Volvo dealer vragen voordat ik um losschroef?

Iemand die de doorslag kan geven?
Groet,
Johan
----
iedereen die langzamer rijdt dan ik is een idioot; iedereen die harder rijdt dan ik is een maniak.

macdriver

Citaat van: 850 Ra$ing op 10-07-2008 20:16:45
Deze sensor zit in de lage druk leiding geschroeft dus je systeem moet worden leeg gemaakt.
anders kan ie ook de druk niet meten in je systeem
maar is er geen aircoboer die er meer uitleg kan geven.zover ik weet is er een aktief op het forum :eusa_whistle:

@®-

Ik heb het ooit gevraagd aan mijn airco boer. De druk sensor op de leiding moet je er gewoon uit kunnen draaien zonder dat het systeem leeg loopt.

thuur

Er zit nog een ventiel onder de schakelaar.

Weet je zeker dat de magneetkoppeling niet gewoon gesteld moet worden? Daar al een tikje op gegeven?

Gr 8)

Theostek

Systeem hoeft niet leeg gemaakt te worden om de drukschakelaar te vervangen.
Om enig risico te vermijden is het wel aanbevolen om het systeem drukloos te maken.

Het risico wat er aan verbonden is, is of het ventiel niet blijft hangen (komt vaker voor) of dat er wel één in zit.
Het ventiel is gewoon een afsluiter.
Houdt het "Cool" airco is onze zorg en specialiteit.

Johan850

Nou, net het schakelaartje opgehaald. De monteur zei nog wel om deze snel te verwisselen om te voorkomen dat het ventiel half open gaat staan, maar het kan prima onder druk.  Het schakelaartje zojuist gewisseld. Auto gestart, ecc op min: et viola koude lucht!

Ik kan met de bontmuts op vakantie  ;D ;D ;D

Jongens, bedankt voor de hulp!
Groet,
Johan
----