Vervanging van de bestaande speakers

Gestart door Turbo-Geek, 14-07-2007 20:39:41

Vorige topic - Volgende topic

Turbo-Geek

Op zich best tevreden over de speakers in mijn T-5R (8 speakers), maar af en toe met wat serieuze Hip Hop hoor ik toch duidelijk de beperkingen.
Ik vraag me dus af of er speakers zijn die de huidige speakers kunnen vervangen met een beter resultaat.

Ik wil GEEN losse versterkers, geen 15" Subs, geen moeilijke constructies, het moet dus NIET zichtbaar zijn en alleen hoorbaar.
Is dit uberhaupt te verwezelijken in de 850 ??

-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

Turbo-Geek

mehn

Citaat van: -D©©©L- op 14-07-2007 21:27:46
Citaat van: Turbo-Geek op 14-07-2007 21:16:53
Sc-800  ;D
Volvo radio's zijn niet slecht, etc

Volgens mij vraagt ie advies over speakers niet over andere radio's.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Turbo-Geek

Radio ontvangst kan me gestolen worden en muziek zal van de AUX In (lees verborgen Mp3 speler komen).
Snap best dat er qua pure Hi-Fi een andere headunit nodig is maar ik wil vanwege de looks, het gemak en het anti diefstal imago de SC-800 behouden.

mehn

Citaat van: -D©©©L- op 14-07-2007 21:43:44
In een T-5r zit nogmaal een Premium sound system.
Met de speakers is niks mis, vergat ik even te zeggen. 

Nou blijkbaar wel:

Citaat van: Turbo-Geek op 14-07-2007 20:39:41
Ik vraag me dus af of er speakers zijn die de huidige speakers kunnen vervangen met een beter resultaat.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Turbo-Geek

Ik zal morgen eens achter de radio kijken. Bedankt voor de bijdrage !

jan_sq

je kan na een beetje zagen een 16.5 cm speaker kwijt in je deuren achter de orginele roosters.
en als je dan ook nog je deuren dempt met bitum matten kan je een behoorlijke winst boeken.
speakers vervangen naar een 16.5 cm is een dag werk incl 30mm mdf ringen maken

Tamarzilla

Naar mijn weten zijn dergelijke ringen ook te koop bij een autohifi shop, spaart weer werk uit.

Frank
T5, rica getuned

Turbo-Geek

Vandaag ff naar de speakers gekeken .... Niet echt om vrolijk van te worden  :-[
Echte papieren speakers die mijn inziens makkelijk vervangen kunnen worden met iets moderns.
Ik snap best dat de radio ansich zijn beperkingen heeft maar je hoeft geen raketgeleerde te zijn  om te zien dat er middels een andere set speakers toch heel wat winst te halen valt voordat je tegen de grenzen van de radio aan loopt.

Jan, ik zag idd dat 16CM niet paste (heb nog een Pioneer 16cm compo setje liggen) dus idd iets aanpassen of het op 13cm houden.
Zelf ben ik niet handig met MDF (maken van ringen) dus ik ben bang dat het een leuk aftermarket 13 (compo) setje wordt.

-D©©©L-

Een papieren konus kan zich technisch nog altijd uitstekend meten met de huidige moderne kunststof versies. Een lichtgewicht papieren konus icm een relatief dikke aandrijving geeft een uitstekend impuls gedrag en een goed rendement. En juist op dat laatste gaan veel moderne chassis mank.

jan_sq

ik weet niet waar je woont maar ik wil je er wel mee helpen.
is wel een dag werk.
ik woon zelf in maarssen [bij utrecht]

-D©©©L-

Citaat van: jan_sq op 16-07-2007 23:11:46
ik weet niet waar je woont maar ik wil je er wel mee helpen.
is wel een dag werk.
ik woon zelf in maarssen [bij utrecht]

Heb jij ook een tekening van die mal ?

FRANQ

ik zou het zelf dan op een 16-17cm compo set houden en als je sedan hebt een goede set ovalen (5x7??) in de hoedenplank.

13cm heb ik zelf alleen maar als negatief ervaren, zou best kunnen dat er hele goede zijn.

verder zou je eventueel een losse versterker kunnen plaatsen tossen de speakerdraden en de speakers in.
dan ga je het outputsignaal van de radio versterken en loop je niet tegen de grensen van de radio.

deze versterker kan een redelijk simpele (goedkopere) zijn, maar ik zou dan voor een gaan met wat overcapaciteit en dus niet de goedkoopste van de plank trekken.

een makkelijkere oplossing is een zogenaamde basspipe.
dit is een woofer van pak m beet 17 cm in een cilindervormige behuizing, deze heeft een ingebouwde versterker.
12v erop en de speakerbedrading en dan heb je beschaafd laag.

deze zijn makkelijk kwijt te raken in de estate.

groetjes
"Vroeger was ik schizofreen, nu gaat het wel goed met ons"

Turbo-Geek

Hm, toch wat goeie tips en zaken waar ik over kan nadenken.
Ook het aanbod van Jan is van harte welkom !
Het behouden van mijn 16Cm Pioneer composet zou wel fijn zijn, het setje heeft zich inmiddels al bewezen en het scheelt ook de nodige knaken.
Houd dan puur het dashboard, achterdeuren en de achterstijlen (D stijlen) over.

Eugene

composet gaat normaal in voordeur en bovenop het dash. Ik heb hier een 13cm composet zitten en ben er best tevreden over.

If it's not blown, it sucks...