Verbeteringen V70classic t.o.v. 850?

Gestart door KMvrtr, 22-08-2007 14:01:37

Vorige topic - Volgende topic

KMvrtr

Heren (dames?),

Kan iemand me even in de goede richting wijzen? Ik ga ervan uit dat dit allang uitgebreid op het forum is behandeld. Maar ik kan het met wat zoeken zo 1-2-3 niet vinden.

Ik ben zeer gecharmeerd van de 850 en V70 classic. En eigenlijk vind ik de 850 (zeker voor wat betreft het dashboard) nog net iets leuker.
Alleen, ik ga mijn auto intensief gebruiken. Tenminste 40.000 km per jaar. Om een net exemplaar met niet al te veel kilometers te vinden valt al niet mee. Maar met een V70 maak ik toch net wat meer kans daarop.

Alleen ben ik nu wel benieuwd wat de verschillen, c.q. de verbeteringen van de classic ten opzichte van de 850 eigenlijk zijn.

Esveldt

Zoeken op 1800 geeft al wel wat resultaat.

En o ja, 1800 wijzigingen hoeven niet per definitie verbeteringen te zijn.  :eusa_shhh:

de boekhouder

Wordt het een diesel of een lpg ?
Staar je niet stuk op de reeds gelopen km.'s. Je kunt beter een goed onderhouden exemplaar hebben met veel km.'s dan één met minder km.'s maar slecht onderhoud.
Van de km.'s wordt die niet ziek, van beroerd onderhoud wel.

Volgens mij de zelfde motoren.
Misschien wel wat updates maar ik dacht niet dat er wezenlijke verschillen waren. Als je de 850 eigenlijk iets mooier vind is daar zeker geen bezwaar tegen.

Succes met je keuze.
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

)()()sT

Citaat van: de boekhouder op 22-08-2007 14:13:50
Volgens mij de zelfde motoren.
Misschien wel wat updates maar ik dacht niet dat er wezenlijke verschillen waren. Als je de 850 eigenlijk iets mooier vind is daar zeker geen bezwaar tegen.

Succes met je keuze.

De motoren zijn tot 1999 hetzelfde (hydraulische klepstoters) met de karakteristieke roffel :)
Als je een latere 850 neemt (1996-1997) dan heb je al bijna een *70 qua aanpassingen  ;)