Nieuw forum lid enne een V70!

Gestart door prometheus@v70, 18-07-2007 09:39:30

Vorige topic - Volgende topic

prometheus@v70

Hi,

Sinds vorige maand in bezit van een zwarte v70 BI-Fuel 2.4 140pk uit mei 2000 met 250k km op de klok.Auto heeft de 16" inch t-5 velgen en een mooie t-5 achterspoiler.Interieur is zeer strak en is van het mooie beige met ingelegd hout.Verder maakt de Volvo HU-1205 de boel af.Alles werkt na behoren en inmiddels al weer zo'n goede 4000km probleemloos gereden.
Verbruik op gas schommelt tussen de 1 op 7 en 1 op 9.Van de week de v70 bij de volvo dealer in katwijk (Svala) laten controleren en op eigen verzoek ook de klepspelling laten controleren ( bekend probleem met bi-fuels,wegens de niet hydraulische kleppen).Wat bleek klepspelling was netjes voor zowel in als uitlaat tussen de 0,20 en 0,40.Er was dus geen stelwerk nodig! Verder de standaard necam g3 install laten schoonmaken en latenvoorzien van een nieuw filtertje.Voor de rest had Svala geen op of aanmerkingen.Ik kreeg te horen dat dit een prima V70 is :) !. Ik ben er dus ook erg tevreden mee.

Ik ga aan de auto niet te veel veranderen.Enige wat ik op korte termijn wil doen is de heldere koplampen en eventueel extra veren achter ( ivm lpg tank en het af en toe wel erg ver uit de voorveren komen aan de voorkant) verder ziet de auto er picco uit ( gehele carroserie staat netjes in een laag teflon,wat een speciale behandeling is die ongeveer 250 euro kost) De foto's van al dit moois volgen binnenkort!

Grtz,

Harold

lipton

welkom op het forum, vlug vlug vlug foto's !!

mvg
Gio

de boekhouder

Ik heb eens bij de lokale volvodealer navraag gedaan over de combinatie lpg en de nieuwere V70 blokken (dus geen hydr. klepstelling); zij hadden daar nog geen problemen mee gehad. Ik weet niet of er al astronomische km. standen mee zijn gehaald, maar het klinkt goed.
Laat zo af en toe eens weten wat de ontwikkelingen op dat gebied met jouw V70 zijn.

Welkom op het forum en veel plezier met je wagen !
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

Marc O.

Welkom en veel plezier met de auto! Ik ga niet zeuren over foto's ( ;)), wel over de combinatie van LPG met de "nieuwe" motor (met vaste klepstoters). De verhalen erover lopen nogal uiteen, er is ook al redelijk veel over geschreven op dit forum, maar mij is aangeraden om bij die combinatie gebruik te maken van Flashlube.
...The Nile isn't just a river in Africa...

prometheus@v70

Hierbij de fototjes zoals beloofd!

Ik heb voordat ik tot de koop overging veel artikelen zoals gepost op dit forum gelezen.En inderdaad de verhalen over de bi-fuels lopen nogal uit een.Ik hier met de aanschaf ook rekening mee gehouden, nu na een maand moet ik zeggen dat de auto zowel op gas als op benzine prima loopt.Het besproken risico met het sneller slijten van de kop door de vaste klepstotters valt volgens mij wel mee.Ik heb dit met diverse dealers gesproken en zei melden allemaal dat de geharde kop en de geharde kleppen waar de bi-fuel over beschikt bijna geen problemen op levert.Enige dat wordt aangeraden is om de 100k km de klepspelling te laten controleren of eerder wanneer de auto merkbaar minder begint te lopen.Dit is dus van de week gebeurd en niks aan de hand :) met 250.000km loopt de motor als een zonnetje hefft de afgelopen 4000km geen druppel olie of koelvloeistof gebruikt en is de klepspelling normaal en binnen tolerantie.

met 50 cent de liter en 1 op 8 a 9 kan ik een BI-FUEL alleen maar aanraden!

V70R-obert

Die ziet er werkelijk fantastisch uit.  Strak, mooi in de lak en goede kleur.
Veel plezier gewenst met deze auto!

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

Eugene

If it's not blown, it sucks...

prometheus@v70

Toch besloten mijn V70 aan te pakken ( mede door de posts hier op het forum) wil ik het volgende de komende tijd gaan doen.

- Heldere koplampen en knipperlichten
- Xenon kit inbouwen
-"Blokjes" Gril inbouwen
- Chiptuning bij rica zodat we van 140 naar 180pk gaan ( hopen dat dit kan met de necam installatie)
- Verlagen rondom 40mm
- Titan velgen met nieuw rubber

i will keep you posted van de veranderingen :)