Portieren lang open laten staan??

Gestart door denkweb, 28-05-2003 21:19:12

Vorige topic - Volgende topic

denkweb

Ik weet niet meer wie me hier naar vroeg, maar voor eenieder die het weten wil:

Stel je laat je deur om welke reden dan ook lang open staan...

En je ergert je aan de portierverlichting? Of bang dat je accu leeg raakt??

Er is een hele makkelijke oplossing voor.

Onderin je deursluiting zit een palletje. Duw dit omhoog en het lampje gaat uit. Voordat je de deur echter dicht doet dien je wel even aan de buitenkant aan het handvat van de deur te trekken om het palletje op zijn plek terug te laten vallen. Zoek je een langdurigere oplossing? Haal dan de lampjes eruit!

Hier wat illustraties erbij:

1
2
3

LekkeRRRR

He, da's handig.

Ik heb gemerkt dat als ik het linkerachterportier open doen, het lampje van het (gesloten) rechterachterportier -soms- (ook) gaat branden. Dat zal toch wel niet de oorspronkelijke bedoeling zijn geweest van die lampjes...  (en vooral door dat woordje 'soms' zal het wel lastig problemsolving zijn)..

Jur

Citaat van: LekkeRRRR op 29-05-2003 00:51:49
He, da's handig.

Ik heb gemerkt dat als ik het linkerachterportier open doen, het lampje van het (gesloten) rechterachterportier -soms- (ook) gaat branden. Dat zal toch wel niet de oorspronkelijke bedoeling zijn geweest van die lampjes...  (en vooral door dat woordje 'soms' zal het wel lastig problemsolving zijn)..

Bij mijn 850 was dit ook zo, dus neem ik aan dat het zo hoort. Heb overigens geen idee of het bij de V70 ook zo is. Ik zal d'r eens op letten.

Remy_W.

zodra ik me auto open doen dan gaan de lampjes automatisch branden... en na verloop van tijd (nee, niet als de acu leeg is :P) dan gaan de lampjes weer netjes uit... 'tzelfde als ik de motor uit zet, en me deuren op slot doe... dan gaat ook alle verlichting in de auto uit...

moet wel eerlijk erbij vertellen dat de volvo dealer d'r 2 uur mee bezig geweest is om 't weer allemaal goed te krijgen ;)
Talkin' bout adrenaline!

Reitse

Ik denk dat er wat lampjes door elkaar gehaald worden.

Je hebt de interieurverlichtingslampjes, die lampjes aan het plafond.
Je hebt de voetruimverlichtingslampjes, zitten alleen voorin.
Je hebt de lampjes in de deuren zelf, dat zijn die rode lampjes.
De interieurverlichtingslampjes kan je met een schakelaar zelf aan en uit zetten, de anderen werken met het knopje dat Denkweb beschrijft.

Remy_W.

ow, mja, was vrij vandaag, dus gisteravond niet zo helder als op andere avonden ;)
Talkin' bout adrenaline!

denkweb

Zn licht ging vroeg uit gisteren :-)

Hedwig

Citaat van: denkweb op 28-05-2003 21:19:12

Onderin je deursluiting zit een palletje. Duw dit omhoog en het lampje gaat uit. Voordat je de deur echter dicht doet dien je wel even aan de buitenkant aan het handvat van de deur te trekken om het palletje op zijn plek terug te laten vallen. Zoek je een langdurigere oplossing? Haal dan de lampjes eruit!

Bij de 780 gaat dat nog eenvoudiger.
Je drukt de portierschakelaar in en draai deze iets rechtsom - de lampen gaan uit!
Als je het portier weer sluit worden de schakelaars weer normaal.

Hedwig :)
There is no substitute for driving a 780

Fokke 01.01.005

Het moet me nu toch echt van het hart: Toen ik ooit de door Denkweb zo treffend beschreven procedure in de manual van mijn 850 las, vroeg ik me al af wie dit eigenlijk verzonnen heeft. En nu nog steeds.

Er moet toch iemand zijn geweest die zich ernstig zorgen maakte om het welzijn van de 850 rijder als die lampjes niet konden worden uitgeschakeld, iemand die vervolgens een onderzoek heeft gestart naar de haalbaarheid van een aan-uit schakelaar, zich tot zijn chef heeft gewend met de uitkomst van zijn studie, de ontwerpafdeling heeft ondersteund in het design van het geheel, en vervolgens met champagne is gelouwerd toen het geheel in de eerste productieauto nog bleek te werken ook!

Welke industrieel ontwerper is hier verantwoordelijk voor geweest? Die man verdient een lintje !

AK400-AZ250-R5-343DL-345GL-244DL-244GL-244GLE-854GLT-854GLT+854R+C70c

denkweb

Citaat van: Fokke 01.01.005 op 04-06-2003 01:51:35
Het moet me nu toch echt van het hart: Toen ik ooit de door Denkweb zo treffend beschreven procedure in de manual van mijn 850 las, vroeg ik me al af wie dit eigenlijk verzonnen heeft. En nu nog steeds.

Er moet toch iemand zijn geweest die zich ernstig zorgen maakte om het welzijn van de 850 rijder als die lampjes niet konden worden uitgeschakeld, iemand die vervolgens een onderzoek heeft gestart naar de haalbaarheid van een aan-uit schakelaar, zich tot zijn chef heeft gewend met de uitkomst van zijn studie, de ontwerpafdeling heeft ondersteund in het design van het geheel, en vervolgens met champagne is gelouwerd toen het geheel in de eerste productieauto nog bleek te werken ook!

Welke industrieel ontwerper is hier verantwoordelijk voor geweest? Die man verdient een lintje !

Goedemorgen Fokke... lig je daar nu al de hele nacht op te broeden ;-)

HaRdCoRe-WeZ

Kolere, geeft er 1 zijn bek een douw...  ;D maar als je erover nadenkt, heb je wel gelijk Fokke!!!