Hoeveel kilometer gemiddeld met een set voorbanden?

Gestart door ewing, 03-08-2007 13:27:49

Vorige topic - Volgende topic

Ludo

Citaat van: onnaj op 02-10-2009 16:26:56
Pff heb nu sinds aankoop rondom Uniroyal Rainsport 2 maatje 215/40/17, maar ben er ontevreden over!

Kwa grip totaal geen klagen, maar de auto wordt erg zoekerig.

+ 1
Ik heb ze ook minder dan de helft profiel nu, en vind ze ook niet zo goed meer.
Niet voldoende grip meer, en inderdaad erg zoekerig.
Rainsport 1 was véle malen beter.

Heb vandaag een set Kumho laten plaatsen, die gaan er morgen op.
Ben benieuwd of de sterke verhalen hier kloppen...  ;D

wepster

vooras banden merk sunew maat 225/35/18 ervaring na 2000 km
slijtage nul grip TOP rem eigenschappen ook zeer goed enkel bij nat vind ik ze net iets minder , kwa geluid zijn ze ook goed geen of bijna geen afrol geluid

achteras banden merk firenza maat 225/40/18 ervaring na 2000 km
wegligging niks mis mee slijtage (mag harder omdat ik ze snel wil vervangen vanwegen het afrolgejank) grip bij nat goed enkel zoals reeds vermeld het afrol geluid iets om gestoord van te worden dus gou op gummen en dan meteen de juiste band kopen (kwa maat dan ;D )

Wibren

Mijn voorbanden gaan ook al richting zo goed als afgesleten  :eusa_eh: maar ik ga weer mooi voor michelin ps2's. Niet de goedkoopste  :eusa_shifty: maar wat een grip in droog en nat en lekker stil. Ook wordt de grip niet opeens heel veel minder naarmate de band slijt  :eusa_dance:
1997 V70R ex-AWD: Trackday driver

Jeroentjuh

Mijn voorbanden zijn nu slicks  :eusa_whistle: ruim 50.000km op gereden (winters wel op winterbanden)

razorx

Heb nu een dikke 15dkm 205 Uniroyal rainsports 2 er onder zitten.
Slecht zijn ze zeker niet. Tja wegligging heeft zijn prijs. Slijtage.

Rijstijl: geen hardrijder wel een bochtenridder, vindt het gewoon leuk dagelijks op de plekken waar het kan met de limiet te spelen.

Ik verwacht 30dkm met deze banden te redden, absoluut niet meer.
Volgende banden? Tja het hangt af van wat je wilt. Goodyear heb ik goede ervaring mee en ze zijn niet onredelijk duur voor wat je krijgt.

Type: misschien eens normale banden en normaal rijden, als ik de discipline kan opbrengen. ;)

Gr,
Yits.

Freakybaby

Contisport 2, maatje 215/45/17.

Dit jaar weinig gereden, slijtage was hoger door ralle draagarm, nu nog 2,5 mm, morgenavond naar verwachting kaal aan de voorkant. Voorbandjes hebben er dan 20 dkm op zitten incl 15 rondjes ring.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Vulk

Kumho ecsta spt 31 hier. Na 20k al meer dan halfweg (vooraan). Ik hoop ze tot aan 30k te rijden.
De achterste mogen dan naar vanvoor en die mogen het dan nog 10 - 15k gaan uithouden.

Al bij al prima, zeker voor de prijs.

Hans Duiven

Citaat van: razorx op 03-10-2009 01:56:00

Rijstijl: geen hardrijder wel een bochtenridder, vindt het gewoon leuk dagelijks op de plekken waar het kan met de limiet te spelen.

Volgende banden? Tja het hangt af van wat je wilt. Goodyear heb ik goede ervaring mee en ze zijn niet onredelijk duur voor wat je krijgt.

Type: misschien eens normale banden en normaal rijden, als ik de discipline kan opbrengen. ;)

Gr,
Yits.

Hoe gaat het met slijtage van de zijkantjes bochtenriddert? Is dat veel erger dan met de A-klasse banden  ;D

razorx

Citaat van: Hans Duiven op 23-12-2009 23:06:56
Citaat van: razorx op 03-10-2009 01:56:00

Gr,
Yits.

Hoe gaat het met slijtage van de zijkantjes bochtenriddert? Is dat veel erger dan met de A-klasse banden  ;D
Zoals mijn wagen uitgelijnd is: wat meer negatief Camber dan normaal, gaat het nog steeds erg hard. Eigenlijk verwacht ik de 30k niet te redden. Goede grip hebben ze zeker (Eh als het wat warmer is).

Ok nu op je plagerijtje ingaan ;) Uniroyal is geen B klasse, misschien ook geen super A klasse, dat weet ik niet.
Wat ik wel weet is dat een band met goede wegligging sneller slijt.

Als je zuinig bent en normale eisen stelt, tja dan is een Goodyear NCT 5 erg goed.
Absoluut beter dan de Michelin Pilot Premacy's. Maar ja de laatsten gaan weer langer mee (en geven echt geen wegligging).
Het is maar net wat je wil en hoe je rijdt.

Heel belangrijk is de beste banden achter te hebben. Daar wil je geen uitbraak.
Dus achterbanden naar voren en de nieuwe achter.

Hans Duiven

Je hebt toch niet gewerkt bij het Arrestatie Team?  ;D

Die jongens zeggen dat ook namelijk: "Nieuwe banden achterop is beter"

Ik heb met die zware goed uitgelijnde TDI neus last van slijtage aan de buitenkant van de banden en ben dus op zoek naar een zomerband, die goede grip geeft in combinatie met geringe slijtage.

Hans 

jan piet

Citaat van: Hans Duiven op 24-12-2009 01:36:31
Je hebt toch niet gewerkt bij het Arrestatie Team?  ;D

Die jongens zeggen dat ook namelijk: "Nieuwe banden achterop is beter"

Ik heb met die zware goed uitgelijnde TDI neus last van slijtage aan de buitenkant van de banden en ben dus op zoek naar een zomerband, die goede grip geeft in combinatie met geringe slijtage.

Hans 

Met mijn TDI heb ik na aardig wat uitproberen gekozen voor Premacy's in het profiel voor de hogere snelheidsklasse. Dat is nml ánders dan het profiel wat normaal onder je diesel zou gaan. Achter liepen ze rond de ton, voor tussen de 35 en 45K, bij een niet bepaald rustige rijstijl. Ben zelf een dappere bochtenriddert, die de zijkanten van de banden bijna harder laat slijten dan het profiel zelf  ;D
Meeste banden begonnen al te juichen vóór de bocht, de laatste Premacy's waar ik mee stuurde ( 3-4 sets weggereden aan de voorzijde) waren gewoon stil in de snelle bochten, op rotondes enz en hadden een goede (lees voldoende) grip. Oók op de Nordschleiffe.
Gr,JP

Thys

Intussen rijd ik ruim 11 maanden en zo'n 40.000 km op de Kumho's, en met tussentijds een paar keer voor/achter wisselen beginnen de voorbanden nu hun einde te naderen. Achter zit nog een mm of 4 profiel, aan de voorzijde iets meer dan de helft.

Heb er toen 77,80/stuk voor betaald, inmiddels kosten ze 84 euro.

Ludo

:eusa_think:
Voorbanden naderen hun einde?, en er zit nog meer dan 4mm op.  ???

Thys

Nee, das d'n achterkant ;)

Zie nu dat ik me ietwat onduidelijk heb uitgedrukt. Aan de voorzijde zit nog ongeveer de helft van wat er aan de achterzijde zit. Snapt u het nog? ;D

-D©©©L-

Citaat van: thyzerrr op 08-02-2010 21:59:44
Nee, das d'n achterkant ;)

Zie nu dat ik me ietwat onduidelijk heb uitgedrukt. Aan de voorzijde zit nog ongeveer de helft van wat er aan de achterzijde zit. Snapt u het nog? ;D

Ik heb de rest niet gelezen, maar neem aan dat je het over je vriendin hebt ?!