Lichte schade aan nog verder onbeschadigde Titan velgen

Gestart door ewing, 13-08-2007 20:51:13

Vorige topic - Volgende topic

ewing

Beste Forummers,

Ongeveer een jaar geleden heb ik nieuwe 17" Titan velgen laten monteren. Alhoewel ik altijd ontzettend voorzichtig ben met stoepranden e.d., ben ik kort geleden helaas toch, niet al te lichtzinnig, in contact gekomen met een hoge stoeprand. Het gevolg kunnen jullie raden. Naast een licht gekrenkt ego vind ik het ook gewoon zonde. Weet iemand hoe je dit soort lichte schade (zie foto,onderaan in het midden) enigzins kunt repareren/verhullen?

Foto 1

Foto 2

thuur

Dat zou ik even aanstippen met de juiste kleur. Niet met een lakstift, maar neem een apart kwastje, of zelfs een tandenstoker (meerdere lagen). Zorg dat de beschadiging schoon is en laat de lak zeker 24 uur uitharden.

Daarna eventueel met Commandant 3 en/of 4 de randen glad polijsten. Als je het niet weet zie je het niet.

Gr ;)

ewing

Thuur, dank! Weet je (of iemand anders) toevallig de juiste RAL-kleur van Titan-velgen (als die bestaat)?

mehn

Citaat van: J.R. Ewing op 14-08-2007 07:31:23
Thuur, dank! Weet je (of iemand anders) toevallig de juiste RAL-kleur van Titan-velgen (als die bestaat)?

Nee is geen RAL kleur. De officiele Volvokleur is 932 en dan moet je hopen dat je geen oude Titankleur hebt want die zijn donkerder.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

ewing

Hebben ze dergelijke spuitbusjes gewoon bij de dealer?

Ties

Yeps, gewoon kant en klaar in een spuitbusje te bestellen bij de dealer.. Heb helaas geen onderdeelnr bij de hand voor je.

ewing

Ties, dank je! Dan ga ik komend weekend eens bij de dealer langs....! Heren, dank voor het meedenken! Als ik de schade heb 'gerepareerd' dan plaats ik nog wel even een pic.

Rick.

Ik wel ;)

9437332 voor de spuitbus en 9437532 voor de lakstift.
Don't waste your time always searching for those wasted years.

mehn

Citaat van: J.R. Ewing op 14-08-2007 08:53:58
Als ik de schade heb 'gerepareerd' dan plaats ik nog wel even een pic.

Mag ik je een tip geven? Probeer de spuitbus eerst ergens anders op dan meteen op je velg...

Hopen dat het de juiste Titankleur is  :eusa_pray:

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

ewing

Duim je voor me Mehn ?  ;D Ik laat het nog wel even weten...