Ervaringen met derde bankje in koffer

Gestart door Polarbär, 09-08-2007 10:31:22

Vorige topic - Volgende topic

Polarbär

Ik heb een vraag over het 'beroemde/beruchte' derde bankje. Niet zozeer over de veiligheid ervan, daarover heb ik hier al het een en ander gelezen. Maar meer over de praktische aspecten. Ik aarzel nl. wel een beetje als ik op foto's zie hoeveel bagageruimte er nog over blijft. Is het mogelijk om dan nog een kinderwagen mee te nemen? Of een hond...?  :eusa_doh:

Wie heeft ervaring?  :eusa_think:

mehn

Citaat van: Polarbär op 09-08-2007 10:31:22
Ik aarzel nl. wel een beetje als ik op foto's zie hoeveel bagageruimte er nog over blijft. Is het mogelijk om dan nog een kinderwagen mee te nemen? Of een hond...?  :eusa_doh:

Het 3e bankje bestaat uit een zitting en een rugleuning die aan de beide bodemplaten vastzitten.
Door de bodemplaten open te maken komt het bankje te voorschijn, klap je de bodemplaten dicht is het bankje weg.

Als eerste klap je de klep open die het dichtst bij de achterbank zit. Aan de onderkant van die klep zit de rugleuning. De rugleuning staat nu rechtop.
Vervolgens klap je de andere klep om. Daaronder zit de zitting. Die klep valt nu (op de kop) op de plek waar de andere klep normaal zit.

En voila; een bankje ;)

edit: typo

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

-D©©©L-

krapjes als er ook nog 7 personen in moeten.

Hoewel je dat in een zafira, touran (5persoons toch ?) en 307 ook niet gaat redden.
Dan moet je echt naar een ful size MPV als previa, 806,807,C8,evasion,ulysee, sharan (al kleiner) en een boel andere koreaanse en  amerikaanse "100.000 km en dan is het op" merken.

Turbo-Geek

Vind het er wel geinig uitzien zo'n 3e bakje alleen de bedragen die ze ervoor vragen zijn bizar .....  :eusa_naughty:
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

jberg

er gaan veel makke schapen in een hok,

en voor de prijs, www.ebay.de

ik heb er een voor 300 euro, en die was nog maar twee jaar oud

michiel

Dan moet je natuurlijk wel makke schapen hebben.......sommige kinderen lijken eerder op wilde berggeiten wiens territorium bedreigd wordt.
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

innocenti

Ik heb m derde bankje net verkocht voor 350. Kofferruimte win of verlies je nauwelijks. Alleen onder de afdekbodem verlies je ruimte.

Montage is niet al te moeilijk. Bij de koper in +- 30 min gemonteerd.

Polarbär

Citaat van: innocenti op 09-08-2007 20:43:44
Kofferruimte win of verlies je nauwelijks. Alleen onder de afdekbodem verlies je ruimte.

Bedankt voor alle reacties tot dusver. Super!  :eusa_clap:

Ik weet dat je het bankje in kunt klappen, zodat je de hele kofferbak kunt benutten. Maar mijn vraag is meer: hoe is dat als er één (of twee) kind(eren) op dat bankje zitten, kun je dan nog een (opgevouwen) kinderwagen kwijt?

pwassink

Citaat van: Polarbär op 09-08-2007 20:55:17
Citaat van: innocenti op 09-08-2007 20:43:44
Kofferruimte win of verlies je nauwelijks. Alleen onder de afdekbodem verlies je ruimte.
Bedankt voor alle reacties tot dusver. Ik weet dat je het bankje in kunt klappen, zodat je de hele kofferbak kunt benutten. Maar mijn vraag is meer: hoe is dat als er één (of twee) kind(eren) op dat bankje zitten, kun je dan nog een (opgevouwen) kinderwagen kwijt?

Als het bankje helemaal ingeklapt zit is de vloer vlak, zoals dacht ik al eerder opgemerkt,
de bergruimte tussen laadvloer en reservewiel ben je dus ook kwijt.
ruimte voor wat klein spul is er nog wel, zei het dat je moet afvragen of dat veilig is
links en rechts van t bankje en wat luiers erachter misschien ..  :eusa_think:

kinderwagens etc wordt aanhangerwerk of schoonmoederkist annex skibox bovenop ..   :eusa_whistle:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

innocenti

Als je je bodem in de auto bekijkt kan je alleen de 2 losse stukken naast de omklapbare bodem gebruiken voor bagage cq kinderwagen. Lijkt me krap.

Ik had een foto maar kan m zo snel niet vinden. Op marktplaats staat nog een bankje voor een nieuwe V70 te koop. Foto geeft een goed beeld. Zal de foto t weekend even goed zoeken en plaatsen

GeertG

Dus met een aardig grote gastank op de plaats van het reservewiel is het niet mogelijk om zo'n bankje te plaatsen ? :eusa_think:
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

mehn

Citaat van: GeertG op 10-08-2007 10:06:47
Dus met een aardig grote gastank op de plaats van het reservewiel is het niet mogelijk om zo'n bankje te plaatsen ? :eusa_think:

Klopt. Je kunt het wel monteren, maar niet meer wegklappen ;)

XC60 D4 AWD:

Polarbär

Citaat van: mehn op 10-08-2007 10:08:07

En bovendien: wil je (je) kinderen bovenop de gastank zetten???

mehn

Citaat van: Polarbär op 10-08-2007 10:10:28
Citaat van: mehn op 10-08-2007 10:08:07
En bovendien: wil je (je) kinderen bovenop de gastank zetten???

Euh waarom niet?

XC60 D4 AWD:

Bas850

Maar dan hebben ze geen beenruimte meer, Toch?

Bas
"to finish first, you first have to finish"