Heldere koplampen [optische tuning]

Gestart door Serge, 05-06-2003 00:25:57

Vorige topic - Volgende topic

Barry_C70

Having given some thought about whether to paint my OEM Volvo Jewel headlights like the black C70, I think I'm going to go ahead with the project and paint them black having found a CV8 Monaro having roughly the same thing...

Alternatively, I had thought about painting them mat-silver like on the S60/V70 R's... but I think black is more aggressive and I really don't like the "Hova" - projector headlights.

850 T5 Freak

@ Barry, ik zou in jouw geval zeker hetzelfde doen zoals bij die C70 (1 pagina terug) dat ziet er erg Ruig uit!  :eusa_drool:
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

S. Brouwer

san

Even een vraag, stel ik schaf heldere koplampen aan voor op mijn "oude 850" kan ik deze dan zo aansluiten qua verlichtingsstekkers aan de achterkant of moet je dan de bedrading veranderen? En wat zou mooier staan zwart of chrome op een antracietkleurige?

@®-

Je kan de ze zo over zetten zonder de draden te hoeven veranderen.

Kleur van de lamp units op jouw kleur is iets persoonlijks, ik heb voor chroom gekozen op mijn bordeaux 850, maar is gewoon een kwestie van smaak.

san

Misschien iemand een photoshop? ;)

san

Nogmaals, heeft er iemand foto's van een antracietkleurige met zwarte en/of  chrome heldere koplampen?

Emiel

Citaat van: san op 15-05-2007 22:27:44
Nogmaals, heeft er iemand foto's van een antracietkleurige met zwarte en/of  chrome heldere koplampen?

FBM heeft een antraciete 854 met heldere lampen, heeft ie vast wel foto's van.  ;)

@®-

Citaat van: Emiel op 15-05-2007 22:43:35
Citaat van: san op 15-05-2007 22:27:44

FBM heeft een antraciete 854 met heldere lampen, heeft ie vast wel foto's van.  ;)
En Rudy-M had zwarte heldere koplampen op een antracite 850, daar zal hij ook vast wel foto's van hebben  ;)

Rudy-M

Het is een Dark Grey Pearl :P

Had trouwens de tip van Chris (CeeBee) gekregen om de ontluchting onderop de units te bekijken en de doppen van de originele units te gebruiken, i.v.m. eventuele vochtproblemen.

Die van fbm

DD

zijn er trouwens voor de volvo ook plastic kappen sets die je voor je koplampen monteert. Ford heeft ze wel altijd gehad. Het voordeel ervan is dat eventuele steenslag niet direct op het glas komt maar op de plastic plaat. bij een "matte" lamp zie je kleine putjes in de lamp vele mate minder dan bij een heldere lamp.
De A9 is tot op heden nog steeds een grindbak en daar moet ik toch 5 dagen in de week overheen en vind het ergens toch zonde om iedere maand een nieuwe set glazen te moeten bestellen.

thuur

DD

ja ongeveer deze dingen rechts onderin:

-D©©©L-

Citaat van: denkweb op 01-05-2007 13:15:25Het bolletje kan voor montage van de HID-kit met een schroevendraaier iets naar voren gebogen worden waarna de fitting moet passen (bij mij althans). Toch ben ik niet gelukkig met het lichtbeeld; maar dat komt met de APK wel weer aan bod...

Bij mij kon het bolletje zeker 12 mm naar achteren. Ook met HID.

tdidude

Nu is het grote wachten op groupdeal 2 lampjes.. en XC grill die ik besteld heb.. alvast maar even wat photoshop werk gedaan.. alvast wat voorpret om te wennen  :P ::) 8)

5 cilinders is meer dan 4