Stinkende R AWD

Gestart door Brambo67, 12-08-2007 20:41:26

Vorige topic - Volgende topic

GeertG

Citaat van: reneetje op 16-08-2007 21:58:39
Ja ook, er mee de Grand Bernardo pas (Zwitserland/Italie) over geweest, zelf mee en in Giekenland mee geweest............no problemo ;D

En daar heb je ook heel aardige bochtjes in stijle bergjes  ;)

;D
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

reneetje

Citaat van: BenC70ES op 17-08-2007 11:39:04
Als ik me het goed herinner had jij slechts 16"?

Klopt , zat 16" onder
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Brambo67

Kleppendeksel Bougie-afdekplaat ;D zat erg vast dus heb ik nog niet kunnen checken. Verder lijkt alles ok. Geen olie onder de auto, bak schakelt nog steeds goed etc. Terugweg over de Autobahn was ook perfect ;D Auto gat binnenkort voor een beurt, laat dan wel even weten hoe of wat.
RRRRRRRRRRRRRRRRRRR forever!

pwassink

Citaat van: Brambo67 op 17-08-2007 23:01:15
Kleppendeksel zat erg vast dus heb ik nog niet kunnen checken. Verder lijkt alles ok. Geen olie onder de auto, bak schakelt nog steeds goed etc. Terugweg over de Autobahn was ook perfect ;D Auto gat binnenkort voor een beurt, laat dan wel even weten hoe of wat.

Onder t kleppendeksel zal zeker olie zitten .. no doubt ..  ;D

Jij wilde zeker onder de bougie/kabel-afdekplaat kijken ?
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Eugene

Citaat van: pwassink op 17-08-2007 23:07:42
Citaat van: Brambo67 op 17-08-2007 23:01:15
Kleppendeksel zat erg vast dus heb ik nog niet kunnen checken. Verder lijkt alles ok. Geen olie onder de auto, bak schakelt nog steeds goed etc. Terugweg over de Autobahn was ook perfect ;D Auto gat binnenkort voor een beurt, laat dan wel even weten hoe of wat.

Onder t kleppendeksel zal zeker olie zitten .. no doubt ..  ;D

Ik zou me zorgen gaan maken als die er niet zit ;)

If it's not blown, it sucks...

haRtV70R

Citaat van: reneetje op 17-08-2007 13:34:00
Citaat van: BenC70ES op 17-08-2007 11:39:04
Als ik me het goed herinner had jij slechts 16"?

Klopt , zat 16" onder

Oooooowww, dan tel je niet eens mee!!  :eusa_boohoo:  :eusa_whistle:
[move][/move]

Rudi

Citaat van: haRtV70R op 15-08-2007 09:03:51
Citaat van: Laserblue op 15-08-2007 08:33:47
Citaat van: reneetje op 14-08-2007 22:39:05
Citaat van: Eugene op 14-08-2007 22:29:21
aanlopende banden bij volledige stuuruitslag

Bij een AWD?
Dat zul je niet snel voor elkaar krijgen want die awd's  hebben een draaicirkel als een oplegger van van Gend & Loos.....

Ruik je niet verbrande olie ?

Boven op het kleppendeksel is meestal een mooie verzamel plek van (gemorste/lekke rubber vuldopring )olie, en dat stroomt bij steile klimmen zo op de hete turbo/downpipe , met een stinkend luchie als gevolg.

Bij mij loopt ie anders goed aan hoor ;)

Ik mag hopen dat er niet zo veel olie op ligt.
Bij mij heeft er nog nooit olie op het kleppendeksel gelegen ???

Hier zelfde verhaal. Bij mij loopt ie ook lekker aan hoor :eusa_whistle: Maar ik heb net als huub pegs er onder, en ik weet niet of ie ook aanloopt bij sattelites.. :eusa_think:

Beetje aanlopen ??? je kan ook problemen zoeken natuurlijk,heb nergens last van,alleen met max uitdraaien,maar dat deed hij ook met 17" met spacers van een meter :eusa_whistle:

Oftewel,lekker belangrijk :eusa_doh:
Dr.Go-Fast...

Jans Duiven

Hoe dan ook, als er olie onder de afdekplaat ligt, dan kan dat toch ook duiden op overdruk door b.v. verstopte karterventilatie?

Draai de oliedop es los en laat de motor es lopen. Als dat ding er op ligt te te wapperen heb je last van overdruk.

Groet,

Vandaag gestart met de vervanging van het motorblok van de GLT. Ben onder de werkzaamheden  door wat foto's aan het maken. Zal ze binnenkort uploaden alhier.

Groet,
Hans

Brambo67

Ik heb vandaag de auto op een brug kunnen zetten. Ik heb namelijk al een tijdje een resonantie rond 2300 toeren. Met name bij het optrekken is het net of ie a.h.w. 'rauw' wordt. De resonantie, althans daar lijkt het op, is er alleen bij het optrekken en niet bij het gas loslaten. De AT5 schakelt verder perfect dus heb ik niet het idee dat daar iets niet goed functioneert.

Vandaag dus toch maar even op de brug. Er zit dus geen olie onder de afdekplaat maar wel op het hitteschild, het begin van de cardan-as, op de stabilisatiestang etc. Het leek eerlijk gezegd meer op vet... ??? De turbo pakt nog steeds goed op, de auto trekt goed en schakelt goed. Ik vraag me af wat het is. Iemand een idee?

haRtV70R

Klepdeksel pakking? (vloeibare pakking) Dit is het meest logische. Olie op cardan kan ook van andere locatie komen. Bv van de aandrijfas keerring, turbo-olieretourleiding etc etc.

Als het op vet lijkt, zou het kunnen dat het er al langere tijd zit, en dus misschien van een 'oude' lekkage komt.

Succes ;)
[move][/move]

Emiel

'ashoes' van de cardanas wel heel?

Brambo67

Citaat van: Emiel op 21-08-2007 18:59:13
'ashoes' van de cardanas wel heel?

De cardanas is net nieuw dus neem ik aan dat dit ok is. Ik heb de boel nu schoon gemaakt en van de week zet hem ik op de brug om weer te kijken. Wat ik wel raar vind is dat er totaal geen olie op de weg ligt. De koelvloeistof is ok, het oliepeil van de motor ook. Heb tevens de plug van de HO er af gehad (net nieuw dus leek me al sterk) is ook niet de oorzaak want nog volop olie in de HO.

Jeroentjuh

Motorsteun ook niet lek?

Brambo67

george

Is het geen olielekkage uit de haakse overbrenging die tegen het hitteschild van de uitlaat aan waait. Had ik bij de mijne ook, ding stond gewoon te roken na een fikse rit met veel bochten. Die olie ruikt als versnellingsbak olie (80W90), typische geur.
Fiat panda'84 - opel kadet '86 - 745 D6 '87 - 745 B230K '89 - 945 B230FT '92 - 855 T-5 '94 - V70 R-AWD MY 2000 - 945 Polar B200FT '97 - V70 2.4T AWD - Audi A6 Allroad 2.7T