problemen LPG.

Gestart door volfa, 30-06-2007 16:09:09

Vorige topic - Volgende topic

volfa

HELAAS..Vandaag weer het verbruik gemeten;nog steeds 1op 6.Op de een of andere manier schakelt de airco niet uit,Ik heb de zekering er uit gehaald,maar zou dit iets te maken kunnen hebben met het hoge stationairtoerental?Ik bedoel dat de computer een signaal krijgt dat de airco aanstaat.

thuur

De airco kun je zeker weten uitschakelen door de lagedrukstekker los te nemen. Die zit op de ingang bij het schutbord, bovenaan aan de bijrijderszijde.

Gr ;)

volfa

problemen nog steeds niet opgelost!Heb de vraag ook al op een andere plek gesteld,maar niet echt een antwoord gekregen:Kan het dat er bij een bepaalde storing de stationairregeling wordt uitgeschakeld?

Ludo

welke bepaalde storing is dat dan?.
zijn er al foutcodes uitgelezen?, begin anders daar eens mee.

volfa

Auto is bij de garage geweest,maar de gene die er mee bezig is geweest is al weken niet te spreken??.Volgens hun waren de LMM en de stationairregelaar stuk.Volgens mij is die regelaar echter niet stuk,maar krijgt ie geen signaal.Mijn vraag was dus of dat mogelijk door dieLmm.komt.LMM.werkt overigens wel want je merkt duidelijk dat de motor op benzine beter loopt als je de stekker eraf haalt.

volfa

Op het luchtfilterhuis zie ik 2 kleine pijpjes zitten.Zo te zien heeft op de ene een slangetje gezeten.Zit nu niks meer op.De gasboer  heeft het vacuumsysteem nagekeken.Zouden ze iets verkeerd hebben aangesloten?Volgende week wordt bij iemand anders de OBD uitgelezen.De motor heeft de symptonen van een vacuumlek,-hoog verbruik,hoog stationair toerental-,maar kan absoluut geen lek ontdekken.Weet iemand wat voor slang er op die luchtfilteraansluiting hoort?

volfa

probleem opgelost!!De oorzaak was dat er een of andere vreemde imitatie luchtmassameter was gemonteerd.Een originele er in ,en de auto loopt weer perfect.Dus ook netjes stationair.Wel zeer slechte ervaring met de dichtsbijzijnde gasboer.(in Rogat ,Drenthe)Ik verdenk hun ervan dat ze de foutcodes helemaal niet hebben uitgelezen...De auto liep namelijk gewoon op zijn noodprogramma.Daardoor ook het hoge stationairtoerental.Volgens hun was de stationairregelaar stuk,en de LMM.niet zo best meer,maar dat zou op gas niks uitmaken.Bij vragen later ben ik 4 keer beloofd dat ik teruggebeld zou worden door degene die er verstand van had.Deze was op moment van bellen namelijk nooit aanwezig...Ik wacht er echter nog steeds op .Het enige bericht dat ik heb gehad was een aanmaning!..