turbo stopt na tanken

Gestart door Bouke, 08-06-2008 22:42:31

Vorige topic - Volgende topic

Bouke

Vandaag onderweg in Duitsland getankt en met het wegrijden voelde ik gelijk al dat er geen porrie meer in zat. Ook kwam het metertje niet verder dan 1/4e in het wit.
Gelukkig kwam de turbo er op de terug reis na een paar kilometers er weer bij en was het probleem over :eusa_dance: .
Mijn vraag is kan dit puur door de benzine komen of is er wat anders aan de hand geweest? De benzine was gewoon euro 95 en niet 91.

V70geRwin

hoi nisschien een stekkertje gammel bij de aansturing van je turbo. regeleenheid zit aan je filterhuis vast gemonteerd. was het eenmalig of is het later nog terug gekomen?

pwassink

Citaat van: Bouke op 08-06-2008 22:42:31
Vandaag onderweg in Duitsland getankt en met het wegrijden voelde ik gelijk al dat er geen porrie meer in zat. Ook kwam het metertje niet verder dan 1/4e in het wit.
Gelukkig kwam de turbo er op de terug reis na een paar kilometers er weer bij en was het probleem over :eusa_dance: .
Mijn vraag is kan dit puur door de benzine komen of is er wat anders aan de hand geweest? De benzine was gewoon euro 95 en niet 91.

Is dat niet iets wat door temperatuur veroorzaakt is ?

Als je tankt en daarna even stilstaat na stug doorrijden loopt de temperatuur onder de kap echt fiks op ..

Kan dus zowel mechaniek, electriek, vacuum,  tcv oid zijn ..  miz ..

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Turbo-Geek

Enige wat ik me kan voorstellen is idd die Druk regelaar. Heb hem zelf eens vergeten aan te sluiten na het sleutelen en de auto kwam dan NIET verder dan 1/2 druk, echt een natte krant zeg maar.
Aangezien die van jou het even niet deed kan het wellicht aan een aansluiting liggen OF is de LMM de boosdoener aangezien die de metingen doet waar de ECO alles verder mee regelt. Draadbreuk net na de connector van de LMM komt weleens vaker voor en kan je oplossen door een Tie-wrapje te plaatsen (zie hier op het forum nadere details).
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Bouke

Citaat van: spekkie99 op 09-06-2008 00:09:31
hoi nisschien een stekkertje gammel bij de aansturing van je turbo. regeleenheid zit aan je filterhuis vast gemonteerd. was het eenmalig of is het later nog terug gekomen?
Het was eenmalig en het is niet meer teruggekomen tot op heden gelukkig

Bouke

Citaat van: pwassink op 09-06-2008 00:12:07
Citaat van: Bouke op 08-06-2008 22:42:31

Is dat niet iets wat door temperatuur veroorzaakt is ?

Als je tankt en daarna even stilstaat na stug doorrijden loopt de temperatuur onder de kap echt fiks op ..

Kan dus zowel mechaniek, electriek, vacuum,  tcv oid zijn ..  miz ..

ik had inderdaad flink door gereden en even stilgestaan,daarna nog een km of40 gereden zonder porrie.Maar na een stop van een uur of 6/7 weer weg te rijden begon hij met wat licht gestotter weer gewoon te lopen .
Ik heb niet aan de auto gesleuteld of zo daar heb ik niet genoeg kennis voor(nog niet)