KLPD t5 project

Gestart door ExhaLe, 15-08-2007 15:57:59

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Nee zijn broer rijdt ermee rond... al regelmatig hierover gepost.

Rik heeft sinds kort een V70

:police:

ExhaLe

Inderdaad mn broertje heeft mijn t5 overgenomen enige tijd geleden mischien dat hij er zin in heeft de blog verder aan te vullen. Ik heb de auto helaas weg moeten doen omdat ik teveel kilometers maak om met een t5 te rijden en de kosten doordat de benzine prijzen op dat moment nog skyhigh waren echt de pan uit rezen.

Ik heb nu een met bijna alle opties beklede V70 2.4 van december 1999. Dit is een ideale wagen om tegen een redelijke prijs veel kilometers te maken al is de benzine nu wel weer op een niveau dat een t5 goed te doen is maargoed. Ik zal deze auto ook introduceren hier op het moment dat ik ermee kan rijden (ivm voorschade).

grtz Rik

J a a p

Is het benzineverbruik van een V70 2.4 echt zoveel meer dan een T-5?
Wannabe C70 rijder.

ExhaLe

Ik reed met de t5 ongeveer tussen de 1 op 6 a 1 op 8 en toendertijd kostte de ron98 rond de € 1,70 dus dat ga je wel merken. Bij rustig rijden was het verbruik van de t5 ongeveer hetzelfde als dat van een gewone 2.5 maar het probleem was dan ook meer mn rechtervoet, je wil toch voelen dat je wat meer pk's hebt;). Een 2.4 prikkelt mn rechtervoet niet zo en bovendien gaat er gewone ron95 in wat ook weer iets scheelt.

Jeff

Ik snap je verhaal... Wel zonde dat je hem weg gedaan hebt, maar goed gelukkig is die nog in de Familie  ;)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

tackle

wel bijzonder, jouw volvo had een unieke rechterbuitenspiegel. Engels om precies te zijn. Zodat de bijrijder de rechterspiegel kon bedienen.

*JL*

Binnenkort zal ik het project updaten als het weer wat beter wordt.