Portierschakelaar

Gestart door Wimmo, 28-06-2003 13:57:42

Vorige topic - Volgende topic

Wimmo

Beste volvo-rijders,

Mijn Volvo 850 GLT is nu 11 jaar oud en begint mankementen te krijgen met de verlichting (las ik al elders op het forum) en de schakelaars van de interieurverlichting die ervoor zorgen dat het licht aangaat als je het portier open doet.
Maar, waar zitten die dingen? Bij mijn 240 was het heel simpel. Enig idee? Het gaat met name om het bestuurdersportier.

Vast bedankt  ;)

RS2000

Bij mijn weten zit de schakelaar in de sloteenheid in het portier. Als je het zeker wilt weten, kun je bij geopend portier het  de slotvanger omdrukken en zal de verlichting uitgaan, in jouw geval even het passagiersportier proberen. Wordt een dure grap voor je  :(

Groetjes,
Marco

Danny

Ik heb wel 'ns zo'n schakelaartje (dipswitch) in de sloteenheid vervangen, is een priegelwerk, maar het kan. Een goede elektronika zaak heeft ze of kan ze bestellen.
Bij mijn auto heb ik vorig jaar de sloteenheid aan de bestuurderskant vervangen, omdat de motor helemaal verroest was, was 2dehands 75,00 euro!

Succes en groeten Danny

Wimmo

Heren,

Mijn dank. Ik hoop niet dat het weer veel geld gaat kosten. Heb afgelopen jaar al een drooggelopen druklager van de koppeling achter de rug (ook meteen drukgroep vervangen, waarna de hydraulica het begaf: nieuwe hoofd en hulpcylinder!!!).
Een spuitbusje wil ook wel eens helpen bij slecht contact, als je het maar weet te vinden.

Ik zal eens gaan zoeken...

Wimmo.

Wimmo

Beste volvorijders,

Ik ben de zaak nog eens nagelopen en wat blijkt: als ik mijn portier open doe (bestuurderszijde) gaat het voetlicht aan en ook het rode licht in het portier. De binnenverlichting wijgert dan meestal even (of wat langer...). Ook hoor ik een relais kraken in het dashboard. Zou het dat dan zijn: een kapot relais? Kan dat, waar zit dat, hoe vervang je dat?

Wie kan er helpen???