Tankklep

Gestart door Adri, 01-03-2003 14:17:08

Vorige topic - Volgende topic

Adri

Ik heb de boel eens losgemaakt omdat ik dacht dat het beruchte schroefje los zou hangen (zie andere threads). Maar het blijkt in mijn geval toch aan het kleine elektromotortje te liggen. Wanneer ik dit motortje aan de bedrading hang dan doet ie het een x aantal keer prima, maar vervolgens is het net alsof de motor in een bepaald stand is gekomen waar ie niet of moeilijk weer uit wil. Draai ik het asje dan handmatig een tikje dan gaat ie weer als een speer.
Wanneer ik het motortje op een andere 12v spanningsbron aansluit kan ik niets afwijkends vinden.

Zou het motortje af zijn?

maxmx5

Heb ik ook gehad uiteindelijk elektromotortje vervangen en ´t was weer prima.

Adri

Ok, ik zal het motortje nog even uit elkaar slopen om te kijken of ik iets bijzonders kan zien. Morgen maar even een nieuwe bestellen waarschijnlijk.

denkweb

Of zo'n ouderwetse zwengel eraan laten zetten, zo'n opwind-sleutel ;-)

Effe mn auto opwinden voor ik ga!!! : ::)

Adri

Nieuw motortje erin gezet en het werkt weer als vanouds. Gelukkig regelde de dealer een exemplaar van Rima voor 20 euro want een nieuwe had me 85 euro excl btw gekost. En je wilt niet weten wat voor klein dingetje het is.

Danny

Ik heb het asje ingespoten met teflon spray en daarna geen problemen meer gehad!

PZ

Heb ik ook gedaan met teflon spray werkt al jaren zonder problemen