Brandstof-drukregelaar vervangen

Gestart door Frans_S, 27-08-2003 18:08:00

Vorige topic - Volgende topic

Frans_S

Hallo volvo-liefhebbers

Wat was de klacht:

moest zeker 5 seconden doorstarten voordat de motor aansloeg.
Zwarte rookpluim.
Slecht stationair lopen
Hoog benzineverbruik, 30 liter in 3 maanden terwijl ik altijd op gas rijdt. alleen het starten gaat op benzine.

Oplossing:

Brandstofdrukregelaar vervangen!!
start nu onmiddellijk, geen rookpluim, mooi stationair.

de oude drukregelaar was lek, controleren door het vacuumslangetje los te halen en contact aan te zetten,
er kwam elke 3 seconden een druppel benzine uit, hoog benzine-verbruik zal nu ook wel voorbij zijn.

Kosten:

drukregelaar 102 euro inc. btw bij de dealer :'(
zelf doen, niet moeilijk,
half uurtje werk, mits de twee boutjes van de galerij los willen, en je de juiste torx-schroevendraaier voor de twee schroeven van de drukregelaar hebt.

Hopende iedereen met dit uitgebreide verhaal van storing en oplossing een plezier gedaan te hebben.
doe er je voordeel mee ;)

Frans

rogier

Bij mij wilde 1 van de 2 schroefjes van de injector galerij heel erg graag los zelfs :D. Bleef alleen een stukje achter in het spruitstuk :(

Frans_S

de twee boutjes van de injector-galerij zitten volgens mij ook met lock-tide vast, bij die van mij zat er ook harde troep aan, heb er uit voorzorg nieuwe in gezet omdat de kop al wat ronder werd.

ps  wat een snelle reactie, en mijn verhaal ook nog verplaatst naar de juiste plek, dank je :)

Reitse

Citaat van: Frans_S op 27-08-2003 18:52:09
de twee boutjes van de injector-galerij zitten volgens mij ook met lock-tide vast, bij die van mij zat er ook harde troep aan, heb er uit voorzorg nieuwe in gezet omdat de kop al wat ronder werd.

ps  wat een snelle reactie, en mijn verhaal ook nog verplaatst naar de juiste plek, dank je :)
Bedoel je het rode goedje Locktite?

Marc 0101.001

Is geen Loctite. De boutjes zijn metaal en dan krijg je oxidatie tussen metaal en het aluminium van het inlaatspruitstuk, dat wordt wit poeder maar is geen Loctite o.i.d.