Het fijne Motor Management lampje

Gestart door Volvo comfort, 15-08-2007 23:27:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Volvo comfort

ongeveer halverwege de rit uit Oostenrijk ging na het tanken ineens mn motor lampje branden.

Ik heb snel mn wagen weer in een parkeervak gezet en de niveaus van de diverse vloeistoffen gecontroleerd.
alles was oke.

de motor liep voor de rest normaal en de motor temparatuur liep ook niet echt op.

Na 300 km :-[ thuis te zijn aangekomen heb ik de eerstvolgende dag de wagen naar de garage gebracht.
Daar wisten ze mij te vertellen dat het aan de sensor kon liggen of aan een of ander tandwiel ???

Je raad het natuurlijk al bij mij was het niet de sensor :-\

Kan misschien iemand mij uitleggen wat het voor tandwieltjes zijn en wat het precies inhoud en of het een dure reparatie betreft..

de balie muts wist mij niks extra's te vertellen :eusa_wall:

Ik heb ooit eens tegen mn vriendin gezegd dat we een Volvo moesten omdat ze onverwoestbaar zouden zijn.. ik krijg het nu elke keer naar mn hoofd gesmeten.. :eusa_boohoo:

Marc O.

Even aan die "balie muts" vragen of de chef-werkplaats kan uitleggen wat er precies loos is lijkt me de snelste manier om te achterhalen wat het probleem is.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Volvo comfort

Citaat van: Marc O. op 15-08-2007 23:29:37
Even aan die "balie muts" vragen of de chef-werkplaats kan uitleggen wat er precies loos is lijkt me de snelste manier om te achterhalen wat het probleem is.

Die was helaas al naar huis vandaag toen ik belde en ik wilde niet tot morgen wachten vandaar deze vraag hier..
En het zou natuurlijk fijn zijn dat als je hier de zoekfunctie gebruikt dat je wat meer info krijgt over dit soort euvels

konniekip

Het koetswerk van een volvo is onverwoestbaar, net als het uitlaatsysteem. De electronica en draaiende gedeelte heeft net zoveel onderhoud nodig als andere auto's.

Ludo

Citaat van: Kooz op 15-08-2007 23:35:11
En het zou natuurlijk fijn zijn dat als je hier de zoekfunctie gebruikt dat je wat meer info krijgt over dit soort euvels

ja, maar dan moet je natuurlijk wel ook weten welke tandwieltjes er bedoeld worden.
er zitten er nl nogal wat in een auto...

Volvo comfort

Citaat van: Ludo op 16-08-2007 00:22:35
Citaat van: Kooz op 15-08-2007 23:35:11
En het zou natuurlijk fijn zijn dat als je hier de zoekfunctie gebruikt dat je wat meer info krijgt over dit soort euvels

ja, maar dan moet je natuurlijk wel ook weten welke tandwieltjes er bedoeld worden.
er zitten er nl nogal wat in een auto...

ik zal als ik erachter ben het zeker hier posten..

Maar bij de garage zeiden ze dat het een vaker voorkomend euvel was.
ik zal om betere uitleg vragen

BennieV70T

Ik heb 3/4 jaar rond gereden met het motor management lampje aan, diverse malen bij scholten geweest in arnhem maar hun konden niets vinden ook geen storingscode`s.
Na ea aangeschaft te hebben om storingscode`s uit te lezen ben ik erachter gekomen wat er wel aan de hand is.
http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=20990.0
     
Volvo 850 2.5 glt, Volvo V70 2.5t, Volvo 850 T5, Volvo S80 2.9, Volvo S80 2.4T, Volvo S70 10V, Volvo 850 T5R
Huidige auto`s= Volvo S80 3.2 en C70 T5

Volvo comfort

Citaat van: BennieV70T op 16-08-2007 19:45:36
Ik heb 3/4 jaar rond gereden met het motor management lampje aan, diverse malen bij scholten geweest in arnhem maar hun konden niets vinden ook geen storingscode`s.
Na ea aangeschaft te hebben om storingscode`s uit te lezen ben ik erachter gekomen wat er wel aan de hand is.
http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=20990.0
    

Zo hee dat klinkt fijn...ik zou het gat eerst proberen te dichten met iets denk ik..

Morgen hoor ik wat precies het euvel is of was en kan ik er meer uitleg over geven hier..

ik heb vandaag even naar de garage gebeld maar kon de werkplaats chef niet te pakken krijgen..

Hoe oud is jouw wagen??
Zijn die vacuum slangen dan gewoon op of zijn ze lek door het schuren tegen iets??
en hoe kom je aan dat uitlees gebeuren dat wil ik ook

Volvo comfort

Vandaag was het dan weer eens zover..
de wagen was nog niet klaar en gaf storings code

ECM 6400  dat schijnt de storings code te zijn voor een of andere Nokkenas klep??

Na deze vervangen te hebben blijft hij de storingscode aangeven.. :-\

Het vervelende is dat 3 Volvo dealers het niet meer weten en dat ze nu naar de bedrading gaan kijken.

Toen ik vertelde over dit forum zeiden ze tegen mij dat misschien iemand hier het wel zou weten..

HELP HELP HELP :eusa_wall: :'(

BennieV70T

#9
Moeilijk verhaal succes :-\
Volvo 850 2.5 glt, Volvo V70 2.5t, Volvo 850 T5, Volvo S80 2.9, Volvo S80 2.4T, Volvo S70 10V, Volvo 850 T5R
Huidige auto`s= Volvo S80 3.2 en C70 T5

Ludo

elektrisch is idd altijd moeilijker.
ik denk een kortsluiting of slecht contact van een stekker.

Volvo comfort

Ik hou jullie op de hoogte bedankt voor de reacties..
Hopelijk hebben ze het snel gevonden.. :eusa_wall:

Volvo comfort

Vandaag eindelijk bericht...

De wagen was klaar en ik kon hem komen halen..

er bleek een draadbreuk te zitten in de motor ruimte.
Het schijnt best een zwak gedeelte van de installatie te zijn door de hitte die bij de draden komt.. en deze zijn nu dus ook dik ingetaped.

er zijn twee onderdelen vervangen .

een of andere benzine regelaar(verbeter de leek) :eusa_think:




en iets wat erbij hoort




Maar goed hij doet het weer



Emiel

Nokkenasverstelling zo te zien.