afslaan

Gestart door maxmx5, 04-06-2003 17:59:38

Vorige topic - Volgende topic

maxmx5

Heren Techneuten,

Het volgende probleem(pje) deed zich vandaag voor, even wat afgeven bij en klant, de vlo voor een korte tijd stationair laten lopen (i.v.m. airco) kom na ca. 2 min. terug vlo uit????????
en dit dus 3 keer gebeurd.

Wat kan dit nou zijn?

Alvast bedankt voor jullie reacties.
mvg.
Hans

denkweb

Benzine?? Vuile filters?? Loopt ie wel goed stationair??

maxmx5

Benzine, bedoel je kwaliteit? Momenteel Q8 en Tango hij loopt prima stationair en in okt. vorig jaar gasklephuis en sisklep gereinigd, carterontluchting gecheckt, gasklep afgesteld, luchtvolume meter vervangen, benzine einddrukregelaar vervangen. Jullie nog suggesties?
Thanks again!

Gerrit1961

Stop er maar eens nieuwe bougie“s in en je zal zien dat het probleem opgelost is.
Heb het ook gehad maar na een nieuw setje was het probleem weg.

Gerrit

maxmx5

Dankjewel, ga ik zeker doen kun je me ook helpen om het te verklaren waarom het daar aan ligt? en heb je nog een speciale kwaliteit die b.v. beter is dan de standaard volvo bougies?

Zippo

Als 't probleem nog niet is opgelost:

Stationair slecht lopen:
-heb je je stationair regel motortje al gereinigd? Ik heb zo al eens dit probleem weten te verhelpen.
Hoe doe je dat: onder de motorkap zit een zwart kapje met daaronder je gasklephuis daar zit ook je
regelmotortje, kleine ijzeren cilinder met 2 slang aansluitingen en 1 stekkertje. Er is wel een speciale
reiniger nodig en daarna een druppeltje olie voor de smering.
-Er loopt van het inlaatspruitstuk een slang naar de stationaire regelklep, deze regelt het stationaire
toerental door de slang van de regelklep weer de gasklep in te jagen. Dus als je hem dicht knijpt
slaat hij bijna of helemaal af en zal dus niet meer kunnen corrigeren. Wanneer het stationaire toerental
daarna nog steeds onregelmatig loopt heb je een ander probleem. Hij zal ergens valse lucht zuigen.

Zippo