Schokbrekerrubber in motorruimte heeft ruimte. Normaal? (foto)

Gestart door CharlieFox, 21-06-2007 22:53:25

Vorige topic - Volgende topic

CharlieFox

Zie foto. Betreft beide veerpoten. Ik heb geen problemen, storingen e.d. Auto stuurt prima, geen bijgeluiden etc. Althans, voor niet. Achter wel. Als ik over een klinkerweg rijd hoor ik boink boink geluiden ergens in de laadruimte (estate). Zal wel veerschotelrubber zijn?

Maar over die foto: Vind het zo vreemd die ruimte van enkele mm tussen het rubber en de stalen ring.
Om een pas aangekochte auto te doorgronden moet je er eerst flink aan sleutelen ...

elianmars

Dat is normaal.

Toen ik mijn veerpoten had uitgebouwd om verlagingsveren te monteren en later de boel weer ging inbouwen, heb ik ook even vreemd gekeken naar hoe het zat.
Toch hoort het gewoon zo.

marc lenssen

Hallo Cahrlie,

Als het rubber zo hoog staat dan heeft de rubber veerpoot schotel wat slijtage. Het rubber dat jij ziet hoort lager te staan, eigenlijk aan te sluiten. Je veer rust boven in een dik rond rubber dat opzijn beurt weer in het toplager zit. Jekunt de rubbers apart laten vervangen. Rubbers zelf zijn te koop voor een paar tientjes maar je moet de veer samen kunnen klammen als je ze zelf wilt vervangen. De mijne staan ook zo hoog en mijn dealer heeft gezegd dat ze ze wel los kunnen vervangen door de hele veerpoot te laten zakken en dan dat rubber er tussen te friemelen. Ik laat volgende week mijn remleidingen en vloeistof vervangen bij de dealer en zal ze vragen ook deze schotels te vervangen als het niet te duur wordt. Bericht dan wel hoeveel verschil het maakt.
Marc
Lekker boosten met T5 en Winnoc!!!

Ludo

Citaat van: marc lenssen op 15-08-2007 11:48:47
mijn dealer heeft gezegd dat ze ze wel los kunnen vervangen door de hele veerpoot te laten zakken en dan dat rubber er tussen te friemelen.

ik hoop toch dat ze dat professioneler doen dan friemelen...   ::)  ;D
ben wel benieuwd of de rubbers gaan aansluiten.

breakman

TIP : als je rubber van veerpootschotel vanachter vervangt doe dan rechts en links mijn ervaring is dat als de ene vervangt het kwestie van weken is vooraleer de andere kapot gaat. ze slijten ook redelijk hetzelfde. wat vanachter betreft van voor nog geen ervaring !

daytonawim

Ik heb ze beide vervangen, en heb ook dat er ruimte tussen zit, dealer zij dat dat ok was.

marc lenssen

Nou, het rem vloeistof en slangen vervangen was alduur genoeg dus de schotels nog maar niet laten doen. Dealer zei nu overigens dat ie de vorige keermij verkeerd had ingelicht. De veerpoot moet er gewoon onder uit.
Heb wel zelf even de achter schokbrekers vervangen, die waren bij estateservices in de aanbieding, origineel sachs , 90 eurie het setje....makkelijk karweitje.....nou voel ik dat de voorkant toch ook moet. Maar even sparen dan zo na de vakantie. Als de veerpoten vervangen worden doe ik uiteraard ook de veerschotels/lagers....
Lekker boosten met T5 en Winnoc!!!