mabo auto's nieuw beierland ??? bekend

Gestart door daytonawim, 06-08-2007 19:15:17

Vorige topic - Volgende topic

Wout309t

Doen!! En dan een objectief verslag natuurlijk... 8)
2011 V70 2.0T R-Design MT

daytonawim

Ik ga mijn best doen.

Vragen over de eigen garantie en de bovag garantie ( want ze zijn aangelsoten bij de bovag)
Onderhoudsboekjes ??
NAP ??
Staat van de auto's
Foto's

ewing

Citaat van: daytonawim op 06-08-2007 19:53:17
Nou die heeft inmiddels 510.000 km gelopen, en er zitten weer wat reparatie's aan te komen
op zich niet te gek hoor.
Maar ja voor het werk moet ik eigenlijk wel een goede en betrouwbare auto hebben, dus ben
ik voorzichtig eens aan het kijken, maar dat valt niet mee.

De prijzen voor de 850 zijn soms belachelijk, de km standen voor mij vaak te hoog.

Wim, jammer dat je 'm de deur uit gaat doen, maar met een half miljoen op de klok heel begrijpelijk. Niet vreemd dat ie het zo lang uithoudt, omdat ie gewoon goed is onderhouden (en bij degene waar ik 'm ook in onderhoud heb :-))

Met een S80 ben je wel een ware koning op de weg en waan je je net als in een Leopard-tank lijkt me zo.

Mabo zou ik maar mijden als ik de verhalen uit die garagetest moet geloven (net als alle autobedrijven in Apeldoorn).

J.R. Ewing

daytonawim

Nou  uiteindelijk niet naar MABO geweest.

Heb toevallig in de buurt wat gezien, wat wel interesant lijkt.

S70 2.5 T automaat 1997
Garned red metalic
volledig volvo dealer onderhouden
235.000 km
Vol leder met verwarming en bestuurder stoel electrisch
woodline incl stuur
ECC  (werkend)
mistlampen
Alarm met 2 kastjes
Pervo velgen

Krijg nieuwe distibutie en multiriem, incl waterpomp en span rollen erbij.
abs storing wordt opgelost.

voor 5200 euro.

Auto rijd perfect alleen de automaat voelde je met schakelen een beetje, de auto heeft dit jaar pas 3000 km gereden (aantoonbaar) mischien dat de automaat daardoor even in  moet komen ???

breakman

Citaat van: daytonawim op 09-08-2007 17:31:33

Auto rijd perfect alleen de automaat voelde je met schakelen een beetje, de auto heeft dit jaar pas 3000 km gereden (aantoonbaar) mischien dat de automaat daardoor even in  moet komen ???

dat is een mogelijkheid maar na even rijden mag er geen probleem meer zijn.
Heb je even naar ATF-peil gekeken (hoeveelheid/kleur/geur ?)

Gr.

Breakman

Taranis

Jammer van de kleur maar wel een hele nette prijs!  :o

Als de bakolie op temperatuur is mag ie inderdaad niet meer schokken zoals breakman al aangeeft...

daytonawim

Het werd ook wel minder naar mate hij warmer werd.

Maar bij flink optrekken was het het beste voelbaar.

Opzich niet iets om de auto te laten staan denk ik zelf, klisma
geven en kijken hoe het dan is.

De kleur vond ik persoonlijk niet verkeerd hoor, staat ook wel weer
leuk naast de zilveren S70 op de oprit :-)

breakman

van eerste naar tweede mag best een schokje voelbaar zijn bij het optrekken maar voor de rest echt niet hoor !

zou toch maar even ATF checken mss kan je nog altijd iets regelen zo wat de prijs betreft ! Je weet maar nooit

daytonawim

Nou ik kon het toch niet laten, en ben bij MABO geweest.

De eerste indruk was niet slecht, vriendelijke heren die ons holpen en de boel zag er
netjes uit in beide filiaalen.

We hebben de S80 eens goed bekeken en op wat kleine krasjes na een nette auto,
die een verzorgde indruk heeft achter gelaten.
Alle boekjes waren bij de auto, daarin stond zelfs de naam van de vorige eigenaar
in een garantie bewijs van de OLVM gasinst die bij 73000 km was ingebouwd.
ook het onderhoudsboekje zag er netjes uit.

Een proefrit was geen enkel probleem.

er moesten wel een paar kleine dingen gebeuren die zouden in orde gemaakt worden.

Beetje Afpingelen lukte ook nog wel :-)

Daar wij de auto te groot vonden even bij de S70 gaan kijken, ook daar werden we netjes ontvangen
en niks was te veel dat ding stond echt achteraf geparkeerd en ook hier was een half uur voor sluitingstijd
zonder meer een proefrit mogelijk.

Wij vonden de autoe er netjes uitzien, maar voldeed niet aan onze wensen ( ook hier waren de
service en garantie spullen compleet) miste hier en daar een beurtje mas das nie anders.

Wel was het uitlaatspruitsuk lek .

Het geheel terug gezien een redelijk postief beeld van de garage gekregen. wij hebben daarvoor toch 6 uur
in de auto moeten zitten.

We gaan dus lekker verder met de Duitse T5 :-))))))))))

robbozz

nou ik ben ook afgelopen weekend bij mabo geweest om te kijken voor de S70.

kan alleen maar zeggen....... drama....
de auto zelf was wel in orde, maar ik vertrouwde die hele toko voor geen meter.

ik was al een on-aangekondigd langs geweest om te kijken. Op het eerste gezicht aardige man/jongen die ons hielp. Auto stond inderdaad ingebouwd, maar het was redelijk te zien.
Auto zag er wel ok uit, 3 maanden bovag en hij wou mijn huidige auto 1:1 inruilen.

Deze week gebeld voor een proefrit. Geen probleem meneer, bel zaterdag ochtend maar  om te kijken dat ie niet weg is...Ok?!
zaterdag daar heen gereden(na te hebben gebeld), auto nog steeds ingebouwd....
lekke voorband....
lege accu....
op het dashboard stonden lampjes te branden voor ABS en motor elektronica.....
gaat goed... andere auto's proberen weg te halen, ook deze met lege accu... begon mijn geduld wat te verliezen...
toen het verhaal van de inruil voor mijn eigen auto!Hij had zijn baas gesproken, moest ineens duizend euro bij betalen. :eusa_naughty:
voor de info, mijn auto is 3 jaar nieuwer en heeft minder KM(honda Civic)
dat brak de klomp! met alle ellende met de auto aan de praat te krijgen voor de proefrit ging de inruil ineens omhoog totdat hij hem wel ineens 1:1 kon inruilen...

op dat moment was het echt rock bottom voor ons.
We zijn weggegaan.
Erg jammer, want zoals gezegt zag de auto er Ok uit.
We hadden al twijfels over de zaak door wat er al in dit topic was gezegt, maar door de acties van die weekend was het de druppel.
Wij gaan een andere S70 zoeken!

misschien dat iemand anders er meer geluk heeft, ik zou zeggen: Suc6!

(Pfff... dat lucht op  ::) )

Robbozz

daytonawim

Ik heb de afgelopen tijd wel meer S70 en andere volvo's bekeken, gestart en gereden, en zie idd heel vaak die
ABS/tracs en Motor electronica lampjes branden.

Wel gezien als ie lang gestaan heeft dat de ABS/tracs wel (vaak) weer uit gaan na een ritje, mischien dat
dat komt door het lange staan ik heb geen idee.

Lege accu is verder een veel voorkomend probleem.

robbozz

ja dat zal best zo zijn,

waar het mij meer op gaat is dat we gebeld hadden voor een proefrit en er niet eens de moeite was genomen om even de auto klaar te zetten.
dat van de lampjes, daar liep hij even voor naar binnen om met de monteur te bellen.
Die dacht dat het niets was en dat het ff het dashboard resetten zou zijn.

en die lekke band hielp ook niet echt, hij stond met een klein pompje via de sigaretten aansluiting op te pompen. Na een half uur was dat ding nog niet op de helft.

ik was teleurgesteld.

daytonawim

Citaat van: robbozz op 19-08-2007 19:51:12
ja dat zal best zo zijn,

waar het mij meer op gaat is dat we gebeld hadden voor een proefrit en er niet eens de moeite was genomen om even de auto klaar te zetten.
dat van de lampjes, daar liep hij even voor naar binnen om met de monteur te bellen.
Die dacht dat het niets was en dat het ff het dashboard resetten zou zijn.

en die lekke band hielp ook niet echt, hij stond met een klein pompje via de sigaretten aansluiting op te pompen. Na een half uur was dat ding nog niet op de helft.

ik was teleurgesteld.

Dat ben ik wel met je eens!!!!

Marc O.

Citaat van: robbozz op 19-08-2007 19:51:12
ja dat zal best zo zijn,

Heb dat zelfs eens meegemaakt bij de Volvo dealer waar ik een paar jaar terug mijn (tweedehands) S60 kocht. Afspraak gemaakt voor een proefrit, maar op de dag zelf stond ie met een lege accu en moest ik nog een klein half uur wachten voordat ie start- en rijklaar was.
...The Nile isn't just a river in Africa...