Waarom krijg ik geen laag ???

Gestart door irwinroks, 20-08-2007 23:14:40

Vorige topic - Volgende topic

irwinroks

Wie kan mij uitleggen waar de oorzaak is dat ik geen lage tonen krijg uit mijn deuren. ???

Mijn radio is een sony cdx xplod radio 4x50watt 100db. In de deuren heb ik pioneer ts-g1349 boxen zitten, deze boxen klonken in mijn vorige auto altijd zeer goed, maar sinds ze in de 850 zitten krijg ik er maar geen bass uit ??? kan dit komen omdat de deurpanelen in principe niet goed genoeg afsluiten om de boxen te isoleren. Heeft iemadn hier tips voor?
Er is gewoon niets beters in mijn ogen.. Of ben ik nu naief ;)

-D©©©L-

Citaat van: irwinroks op 20-08-2007 23:14:40
Wie kan mij uitleggen waar de oorzaak is dat ik geen lage tonen krijg uit mijn deuren. ???

Mijn radio is een sony cdx xplod radio 4x50watt 100db. In de deuren heb ik pioneer ts-g1349 boxen zitten, deze boxen klonken in mijn vorige auto altijd zeer goed, maar sinds ze in de 850 zitten krijg ik er maar geen bass uit ??? kan dit komen omdat de deurpanelen in principe niet goed genoeg afsluiten om de boxen te isoleren. Heeft iemadn hier tips voor?

In dit geval zet een plaatje meer dat 10.000 woorden. Schiet eens een footooke van hoe je het ingebouwd hebt (uiteraard zonder roosters) 

irwinroks

wat is digitale fotografie toch handig :eusa_dance:

-D©©©L-

Op een foto haaks op de speaker kan je de konus heel mooi zien, maar niet of hij netjes aansluit...
Zit er een randje tochtband achter om de aansluiting "luchtdicht" te maken ? 't zit op het oog wel heel fragiel vast zo (denk aan een dicht gesmeten deur).
Probeer eens het volledige signaal naar 1 speaker te sturen, veranderd er wat in de hoeveelheid laag ?
Even alle toonregeling neutraal en loudness uit zetten. 

irwinroks

er zit inderdaad geen "tochtstrip: achter of iets dergelijks zal daar een mee beginnen.

-D©©©L-

Als je de schroeven toch losmaakt; gelijk even een zo groot mogelijke ring tussen de schroef en het blik van de speaker leggen.  :)
Wil je eerst nog testen hoe het laag is met 1 speaker ? Kan zijn dat de boel in "tegenfase" staat.

irwinroks

nou weet je wat het is... de boxen trillen zelf wel als gekken maar het dreunt niet door in de deur.

-D©©©L-

Citaat van: irwinroks op 20-08-2007 23:57:25
nou weet je wat het is... de boxen conussen trillen zelf wel als gekken maar het dreunt niet door in de deur.
Het moet ook zeker niet doordreunen... de behuizing van een luidspreker chassis hoort helemaal stil te zijn.
doordreunen = te weinig stevigheid.  :)

jberg

wat marko al zegt, + en - omdraaien

mitsupiet

Citaat van: jberg op 21-08-2007 00:06:36
wat marko al zegt, + en - omdraaien

Van 1 van de twee speakers. ;D

Te hard geschrobt.......