ANWB keuringsrapport (ach en wee)

Gestart door Ilas, 06-02-2003 21:48:14

Vorige topic - Volgende topic

Hans B6254

Detail, probeer maar eens een Volvo bij een echte volvo dealer te kopen in de prijs klasse tot 10.000 is er niet, alles ouder dan 3 jaar gaat naar de handel.

Zelfs als vaste reparatie klant bij twee dealers hier in de omgeving  geen een inruiler die ze voor mij willen vasthouden / doorstoten, heb van handelaar vernomen dat hij een contract heeft met 3 volvo dealers / garages waar hij alle inruilers opkoopt, ongezien.

Als een volvo niet nieuw is of uit een select used car program komt verkoopt de Volvo dealer het niet meer.

Heb hier zelfs met Volvo beesd over gebeld, zegen dat het geen beleid van Volvo Nederland is maar als je alles adv. in de krant nakijkt en op internet lijkt het er wel op dat alle dealers wat dit betreft op een lijn zitten.

JHH
[move]Alzheimer is not a disease, it a way of living.... Zo na 250 nuttige en minder nuttige postings hou ik het voorlopig voor gezien. Veel lol met je Rofel..........   I will be Back[/move]

Dreamer2

Dealers hebben wel auto's zoals de 850 van ouder dan 3 jaar, alleen vragen ze er dan 15.000 euro voor. Een dealer kan zich niet veroorloven dat een klant ziedend van woede de showroom komt binnenstormen en " %^%Volvo dit en !@$@Volvo dat..." gaat schreeuwen. Het stoot potentiele klanten af en behalve een kleine winst geeft het ze alleen maar een slechte naam.

Wij als 850 rijders zijn over het algemeen de zeikerts die dit of dat ff snel gerepareerd willen hebben en dan mag het niks kosten. Een Volvo dealer heeft liever een directeur als klant die zijn V70 XC even winterklaar wil hebben voor zijn skievakantie, dus een Volvo-skibox, sneeuwbanden, Volvo-sneeuwkettingen en een Volvo-slee voor de kleine jongen bestelt en die niet vraagt om korting maar die ze blij maken door gratis de in Duitsland verplichte EHBO-doos te geven.
U wordt bedankt, u kunt wel gaan....

Hans B6254

Of het nou 3 of 5 jaar oud is, ik vind dat er bij de dealer op het gebied van gebruikte auto's niet veel te halen is, tenzijn je heel veel euro's meeneemt.

Zelfs al je er 6 jaar klant bent geweest voor reparatie en je zoekt een vervanging voor je 14,5 jaar oude 740. kunnen ( willen) ze geen leuke 7 jaar oude auto meer voor je regelen, gaan altijd naar de handel,

De 740 heb ik dus 6 jaar geleden nog wel kunnen kopen bij de dealer voor fl 7250,- op handelaren konditie ( geen garantie)

En heb me daar altijd aan gehouden.  Zelfs zonder moren na de 2e beurt een kop revisie laten uitvoeren ( uitgestelde kleppen)  en er ruim 130.00 km met genoegen in gereden

Maar zie ook de andere  tread is volo gek  € 90.000 voor een v70

De prijzen gaan omhoog, het lijkt wel of na een jaar de wisselkoers euro : gulden gelijk aan 1:1 is geworden ipv 2,20371 pieken in een euro

JHH
[move]Alzheimer is not a disease, it a way of living.... Zo na 250 nuttige en minder nuttige postings hou ik het voorlopig voor gezien. Veel lol met je Rofel..........   I will be Back[/move]

Joris_Scholte

CiteerDe prijzen gaan omhoog, het lijkt wel of na een jaar de wisselkoers euro : gulden gelijk aan 1:1 is geworden ipv 2,20371 pieken in een euro

JHH

Maar dat geldt voor alles!