Airco problemen

Gestart door regiorunner, 10-08-2007 12:45:30

Vorige topic - Volgende topic

regiorunner

:eusa_wall: Ik weet nu waarom de aircopomp aan gort is gelopen. Hij blijft constant pompen, je hoort dus geen *klik* aan en *klik* uit *klik* aan en *klik* uit. Is er iets waar ik nu mijn aandacht op moet vestigen? Ook als ik de Aico uit doe binnen, blijft het ding pompen.

Last but not least: op de aircoleidingen zit een enorme berg ijs.

Iemand een idee?

mehn

Dan zou ik eerst onderzoeken of er een mechanisch (magneetkoppeling) of electronisch probleem is.
Zekering er al uit gehad?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

regiorunner

Zekering er niet uitgehaald tnt. Maar als je de stekker van de aircopomp eruit haalt, dan stopt ie er wel mee....  :eusa_silenced: Wellicht is het uitleesbaar bij de dealert?  :eusa_think:

de magneetkoppeling is iig goed (nieuw)  :eusa_whistle:

ed

Ik zou eerst kijken of de drukschakelaar wel uitschakelt. Als deze stuk is kan de airco in blijven staan, met bevriezen als gevolg. Schakel airco in, en kijk of de spanning over deze schakelaar binnen een minuut wijzigt. Als deze goed is de temperatuur sensor nakijken. Kan waarschijnlijk gewoon uitgelezen worden.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

regiorunner

Citaat van: ed op 10-08-2007 13:36:08
Ik zou eerst kijken of de drukschakelaar wel uitschakelt. Als deze stuk is kan de airco in blijven staan, met bevriezen als gevolg. Schakel airco in, en kijk of de spanning over deze schakelaar binnen een minuut wijzigt. Als deze goed is de temperatuur sensor nakijken. Kan waarschijnlijk gewoon uitgelezen worden.

Ik hoor dus geen 'klik' , 'klik' 'klik' bij stationair draaien. en hij bevriest behoorlijk.

ed

Dan is waarschijnlijk de drukschakelaar stuk. Deze heeft voorrang op alle andere sensoren. Haal de stekker er eens af en kijk of hij dan nog koelt. In principe kun je de drukschakelaar losschroeven zonder dat het koelmiddel eruit loopt, maar soms blijft het ventiel hangen.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!