Wat vinden jullie zo "kicken" aan jullie 850?

Gestart door CharlieFox, 22-08-2007 23:27:00

Vorige topic - Volgende topic

Chris

Ik moet me bij alles wat hier reeds is aangevoerd aansluiten, en dat is niet omdat ik geen zin heb om te tikken ;D. Mijn hoogtepunten zijn echter toch de vormgeving in zijn geheel, maar vooral de buitenkant... het is een nette toch stoer ogende auto. En niet te vergeten die heerlijke power die onder de motorkap vandaan komt! :eusa_dance:

Ook ik krijg iedere dag een glimlach op mijn gezicht als ik in mijn roffel rij, hoe rot de dag ook is ;D

robbie409

Ik ben net thuis vanuit voorbij Florence.

En het gevoel dat ik heb na een kleine 1400 km achter elkaar met de brave tussenstops en 3 x LPG tanken is alsof ik net een ritje naar Zoetermeer erop heb zitten.

Heerlijk op cruise control met de benen gekruist gezeten.

Lekkerste geluid... De grom, met er vlak achter het op slot klappen als ik hem op slot zet met de AB.

Gmid

Het karakter van de wagen.
Tijdloos. Zet 'm naast auto's van 2000 en ze ziet er nog steeds prachtig uit, en zal nog steeds gewaardeerd worden.
Volvo C30 '12

Racingbrick

Citaat van: Gmid op 24-08-2007 08:45:10
Het karakter van de wagen.
Tijdloos. Zet 'm naast auto's van 2000 en ze ziet er nog steeds prachtig uit, en zal nog steeds gewaardeerd worden.
Sommigen vinden het een vierkant hok, vreemd, toen de 850 uitkwam was het een vrij afgerond model...
Ok, het is een gedateerd model, dat wel, een S70 is al stukken moderner door een paar afrondingen, ( knap gedaan trouwens).
Voor mij is een 850 nog een echte Volvo, ik voel me er niet in voor lul rijden..

Gmid

Citaat van: Racingbrick op 24-08-2007 10:33:12
Sommigen vinden het een vierkant hok, vreemd, toen de 850 uitkwam was het een vrij afgerond model...
Ok, het is een gedateerd model, dat wel, een S70 is al stukken moderner door een paar afrondingen, ( knap gedaan trouwens).

Niet helemaal. Enkele auto's die tegelijk of vlak ervoor zijn geïntroduceerd:

Volvo 850 was dus wel degelijk een vierkant hok bij de introductie. En dat issie nog steeds.  ;D :eusa_whistle:

Echt tijdloos dus.
Volvo C30 '12

Simplicity

Net in parkeergarage even doortrekken... lekker geluid hoor ;)

pwassink

Na wat nalezen en denken mis ik er nog een ..

Tijdsloos was al aangehaald, En als je bij een klant bent krijg je nooit opmerkingen van :

Hmm dat rijdt hij van onze centen etc ..  (wat met een merc wel t geval zou zijn ?)

En je hebt ook eigenlijk geen mensen die het een ouwe wagen vinden.
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

de geneRaal

ik krijg wel eens de opmerking dat het zeker geweldig moet rijden.
en dan zeg ik natuurlijk ..........echt super!
en de vormgeving is mooi-de kont is mooi-de voorkant is mooi-het geluid is mooi-bekleding is mooi-zijkant is mooi-wielen zijn mooi-de vormgeving is mooi :eusa_think:

had ik al gezegd dattie mooi is?

en natuurlijk het winkelruitspiegeling fenomeen!                      ;D

gr maus
Blackstone under construction

Gmid

Citaat van: de geneRaal op 24-08-2007 11:58:49

en natuurlijk het winkelruitspiegeling fenomeen!                      ;D

Oh ja.... Dat zorgt weer voor een langdurige permagrin.  ;D
Volvo C30 '12

KUKO (Rob)

Deltalink

Permagrin, hehehehe.

Ik vind het meest kicken... de 2de versnelling. Zachtjes gas geven, langzaam toerental op laten lopen boven de 3000 en dan en dot erbij... wel met raampje open uiteraard :)

En uiteraard de vormgeving. Hoe hoekig hij ook lijkt, als je hem goed bekijkt (ik heb daar inmiddels een schaalmodel voor ;D) zie je dat er allerlei geometrische trucs zijn uitgehaald waardoor hij hele spannende lijnen heeft. Mooiste vind ik hoe de daklijn parallel loopt aan het schuine deel van de dorpel; tis alsof de hele carosserie een knik heeft bij de B-stijl waardoor het geheel iets weg heeft van een op scherp staande voet of sportschoen. If you catch my drift.

Ook heel mooi: de neus. Niet alleen de koplampen met van die compassioneel uitziende 'oogleden' aan de onderkant, maar zeker ook de grille die net een paar graden rechterop staat, en daardoor echt een stoer uiterlijk heeft. Een 850 kijkt stoer, serieus en vriendelijk tegelijkertijd. Als ik een V70 had zou ik er waarschijnlijk een 850 neus op klussen :)

Oh ja en de achterwielophanging natuurlijk!
"De achterwielophanging van de Volvo 850 is gepatenteerd onder de naam Delta-Link. Dit unieke semi-onafhankelijke systeem combineert de voordelen van een starre as met de voordelen van geheel onafhankelijke achterwielophanging." - Volvo 850 Estate folder

mimibiti

Zoals ik bij het Wie ben ik opic al eens heb verteld; Op een verjaardag kon ik m'n R AT introduceren aan m'n vrienden. Gaaf mooi leuk. Een andere vriend van me introduceerde op de zelfde verjaardag z'n bijna nieuwe ML 320 met 20.000km op de teller. Een rondje in de ML en daarna een rondje in de R. Er is die avond nog maar over 1 auto gesproken..... Juist de R. Met 5 man d'r in in no time op de 220km p/u. Dat verwacht gewoon niemand van de auto.
M'n vriendin gaat net naar d'r werk. Dan luister ik ook altijd ff naar het starten van de R. Heerlijk.
M'n buurman heeft een BMW 528 AT (schakeld eerlijk is eerlijk zeker in 2e en 3e versnelling mooier dan m'n R) maar de 5 pitter klinkt gewoon mooier, zit lekkerder voelt beter enz....
Ik vind trouwens wel dat een 2.5 10v of 20v mooier klinkt dan m'n R??? Heeft een harder roffel geluid gewoon. En tja de actieradius, dat weegt wel op tegen de rest.
Gr.

nicky

Toen ik onze volvo kocht,..kocht ik hem voor robert omdat hij lang is,..en ik reed in alfa 156jtd,..dus flink balen voor mij want ik had toen auto van de zaak,..ik vond em aartslelijk de volvo,..maar goed ik hoefde er immers niet in terijden,..
Naar een paar weken begon ik de auto steeds aantrekkelijker tevinden,,.
En nu rijd ik er dagelijjks in....met veel plezier ,........
Wat vind ik kicken is idd het geluid en vooral ook in parkeergarages het comfort en natuurlijk klinkt heel gek achterin de driepuntsgordels..
en mijn electrische ramen voor en achter en ik kan ze opslot doen ideaal voor de kids haha

michiel

Dat ik elke keer bij het instappen denk 'als ik nu iets meer gas geef, hoe lang zou het dan duren voordat ik in Zuid Italie ben?'
En dat onder begeleiding van 5 zuigers die op en neer gaan tijdens optrekken, en 12 zuigertjes (voor) die naar de schijf toebewegen bij afremmen. Klinkt allebei zoeper!
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

850Tim

De uitstraling,

en idd. na een rit van ca.11 uur met een paar tankstops stap je gewoon fris uit.............
Simply the best.......