complete uitval & motormanagementlampje

Gestart door Flipjes 850 R, 21-08-2007 17:32:05

Vorige topic - Volgende topic

Flipjes 850 R

Gister in een bocht ja hoor: alles viel uit :-[ . Gelukkig rollend naar een parkeervak gekomen. Starten  >> lopen na 10 sec alles weer uit. Herhaald, weer het zelfde. ANWB gebeld: 1 uurtje wachten. Dus ik even een  boodschap halen om de tijd te doden. Bij terug komst toch nog een keer proberen: NIETS merkbaars meer aan de hand, behalve het lampje. Ik ga nog een afspraakmaken voor het uitlezen, maar in de tussentijd nog suggesties ???
855 R Automaat Dark Olive Pearl

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Flipjes 850 R

elianmars

Deze knop zie je bovenaan je scherm staan.
Als je die indrukt, "103" invoeren. Dan gaat er een wereld voor je open  ;)

Succes!

Flipjes 850 R

Citaat van: elianmars op 21-08-2007 19:24:29
http://www.volvo850forum.nl/Themes/classic/images/dutch/search.gif Deze knop zie je bovenaan je scherm staan.
Als je die indrukt, "103" invoeren. Dan gaat er een wereld voor je open  ;)

Succes!

Ik ben druk aan het zoeken, maar wordt helaas niet veel wijzer.....

Ludo

elianmars

Flipjes 850 R

Ik ben net terug van de dealer voor het uitlezen, em resetten van de computer:
" Foutcode 1-2-1 (  Luchtmassametersignaal te laag ) Indien klacht terug komt verder storing zoeken. Waarschijnlijk luchtmassameter niet in orde. "
Wat is wijsheid ? Het lampje blijft uit, Auto loopt netjes stationair, en totaal geen probleem tijdens het rijden.
Volgende week naar Frankrijk, dus moet het wel goed zijn.
Niets doen, en hopen dat het een kleine eenmalige ( is dat mogelijk ??? ) storing was,
of de LMM schoonmaken ( hoe en waar zit 'ie ? )

)()()sT

Ik zou ff doorrijden totdat het misschien weer terugkomt.

LMM is de stekker die op de aanzuigbuis vanuit het luchtfilter komt.

;)

Flipjes 850 R

Net even gekeken, er zaten twee klemmetjes van de deksel van het luchtfilterhuis los. Zou het kunnen dat deze iets aan het klapperen was, en dat daardoor de LMM behoorlijk in de war raakte ?? Ik sloeg tijdens de storing van een asfalt weg een klinker weg in ......

Flipjes 850 R

Nog even een vraagje ivm het schoonmaken van de LMM. Schoonmaken van onderdelen kan uiteraard geen kwaad, mits goed uitgevoerd. Maar ik kan lijkt me gewoon alles los halen, zonder dat er weer een foutmelding komt? Ik heb nl een keer bij een andere "auto" (vectra) een verkeerde zekering losgehad ivm carkit inbouw.
Deze was van de airbag, en het lampje ging niet meer uit >>> dealer moeten laten doen  :eusa_wall: .
En dan dus gewoon met een wattestaafje met alcohol / of een busje remreiniger ???

mehn

Zolang je het contact maar niet aanzet als de stekker los is, precies zoals bij de airbag ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Flipjes 850 R

Kijk dat wilde ik horen ! Van het weekend maar een even aan de gang dan .

thuur

En wees alsjeblieft heeeeeel voorzichtig! Wattenstaafje met alcohol is voldoende. Geen druk uitoefenen op het dunne plaatje want dan breekt het! Gewoon blijven wrijven totdat er geen zwart meer op je wattenstaafje zit.

Gr ;)