Groupbuy BBK Gaat niet door!

Gestart door Wout309t, 02-03-2009 08:15:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HaRdCoRe-WeZ

Ik wil niemand tegen de schenen schoppen, maar ik denk dat als je je eigen moet gaan afvragen waar de winst mbt remmen zit, dat een BBK in het algemeen niet noodzakelijk is voor je. Dit betekend IMHO dat je (nog) niet tegen de grenzen van de standaard remklauwen/schijven/blokken bent gekomen, en je er ook niet op uit bent deze op te zoeken.

En ja, 303 past achter 16":


Ludo

Citaat van: HaRdCoRe-WeZ op 03-03-2009 22:49:01
En ja, 303 past achter 16":

dat zou ik maar niet voor algemeen aannemen.
de éne velg is de andere niet.

Wout309t

Verschilt natuurlijk allemaal per velg. Momenteel wordt geprobeerd een mal voor de 303mm remmen te verkrijgen. Dan kan je zelf passen.

Het verschil tussen een 302mm Volvo-systeem en een 6-pots klauw op een 303mm schijf is behoorlijk groot hoor. Zeker als je meerdere keren achter elkaar moet remmen. Met een 330mm schijf zal dit verschil nog iets groter zijn, maar dat spreekt voor zich.
Komt bij dat de schijven lichter zijn. Minder roterende massa. En dat merk je ook weer bij optrekken, al is het niet veel..
Maar goed, dit soort dingen zijn al een miljoen keer op het forum besproken en daar is iedereen het over eens.

De schijven zijn uitwisselbaar met AP geloof ik. De blokken met onder meer de AP CP3215D50, Ferodo FRP216 and EBC DP3002C. Dat staat ook allemaal op de site.
Standaard zitten er XYZ-racing high performance blokken op. Maar raceblokken zijn een optie.
2011 V70 2.0T R-Design MT

innocenti

Citaat van: HaRdCoRe-WeZ op 03-03-2009 22:49:01
Ik wil niemand tegen de schenen schoppen, maar ik denk dat als je je eigen moet gaan afvragen waar de winst mbt remmen zit, dat een BBK in het algemeen niet noodzakelijk is voor je. Dit betekend IMHO dat je (nog) niet tegen de grenzen van de standaard remklauwen/schijven/blokken bent gekomen, en je er ook niet op uit bent deze op te zoeken.

En ja, 303 past achter 16":

http://i254.photobucket.com/albums/hh91/HaRdCoRe-WeZ/img_3679-border.jpg
Je schopt mij zeker niet tegen mn schenen. Foto en info zijn erg welkom. Standaard remmen van de Volvo V70R zijn duidelijk onderbemeten. Heb inmiddels geperforeerde schijven en getest met remblokken van OMP en Ferodo DS 2500. Nieuw is het even naar wens, maar naar 10.000km vind ik het beduidend slechter worden. Ik rij alleen veel km en wil niet zonder winterbanden. Ik wil geen auto voor circuit gebruik, maar als ik 140 op de snelweg rij wil ik een fatsoenlijke noodstop kunnen maken, waarbij ik denk dat het veel beter kan dan nu. En als ik met 16" uit kan scheelt dat in de investering in wielen en banden.

Omdat de verschillen tussen 280 en 302 klein zijn (misschien wel niet noemenswaardig) vraag ik mij dus af of de winst zit in de overstap naar 330mm of in de klauwen.

Wout309t

Het verschil van 280 naar 302 is alleen 11mm winst in de lengte van je 'arm'. Een 6-pots klauw is een veel groter verschil t.o.v. de originele klauw. En daar zit inderdaad de winst.
Zelfs als je de 286mm neemt met 6-pot ga je nog vooruit t.o.v. OEM 302 durf ik wel te stellen.
2011 V70 2.0T R-Design MT

HaRdCoRe-WeZ

I agree. En het hangt inderdaad van de velg af, of de klauw erachter past. Ik moest ook spacers maken, maar ja, daar krijg je wel een berg remvermogen voor terug.

thuur

Gesloten op verzoek. Zie startpost.


Gr :-\