S70 ruig geluid in de aandrijving bij bocht naar links

Gestart door cor, 08-07-2003 23:36:43

Vorige topic - Volgende topic

cor

als ik optrek met mijn s70 tdi aut en dit is in een bocht naar links dan geeft hij een rauw geluid (homokineet is reeds vervangen was het niet) heeft iemand een idee hoe dit op te lossen is?.
???
mvg cor hannema >:(

inmiddels gevonden na het vervangen aandrijfas en wiellager en stuurkogels blijkt dat het motorblok op de het frame ligt bij een bocht naar links "oorzaak motorsteun finaal versleten.

Joeri

Travel is the only thing you buy that makes you richer.

REINO

Misschien een beetje raar, maar misschien is het hetzelfde :

Bij mijn volvo 850 kreeg ik bij een bocht naar links een snerpend geluid (leek staal op staal)  ergens rechtsvoor vandaan en dat bleek condens in mijn ventilatie schachten (of hoe je dat ook mag noemen) te zijn dat zich daar ophoopt als je de airco veel gebruikt en wanneer de afvoerslang verstopt zit. Deze slang kan je vinden als je rechts onder je dashboard het paneel verwijderd en onder de bak in je ventilatie systeem even met je hand voelt. Erin knijpen tot ie gaat lopen is genoeg en het probleem is compleet verholpen. Het snerpen onstaat wanneer het water de ventilator raakt vermoedt ik. Je kan dit testen door linksaf te rijden en de ventilator eerst uit te zetten.  Als je niets meer hoort is dit het probleempje.

Entuscan

Probeer dit eens te smeren

http://www.volvospeed.com/steerstops.htm

heb ik sinds kort ook dat het bij volledige draaien zo wat kraakt, zou normaal met smeren weg zijn.

Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------